Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

The Best Spread 468x60ms TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Results 1 to 4 of 4
  1. #1
    NG Newbies
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Seri Kembangan
    Posts
    39
    mrfs1978 is on a distinguished road
    Post Thanks / Like

    Bila Harga Minyak Naik Macam Mana Nak Turunkan Nya...

    Artikel ni aku dapat dari member aku....so nak kongsi ler ngan korang...


    idea yang sangat menarik?adakah ianya berkesan?


    Nampaknya menjelang tahun depan harga petrol akan menghampiri Rm2.00


    Mahu supaya harga petrol turun?


    Kita perlukan satu tindakan bijak dan bersepadu. Philip Hollsworth
    menawarkan idea bagus ini. Ianya LEBIH BERKESAN berbanding kempen
    "jangan
    beli petrol pada hari tertentu" yang dilakukan pada April atau Mei
    lalu.
    Syarikat minyak hanya akan mentertawakan sebab mereka tahu dengan tidak
    membeli petrol, kita akan menyusahkan diri sendiri. Ia lebih
    menyusahkan
    pengguna sendiri berbanding penjual.


    Tapi, tak kiralah dari siapa idea ini yang mencadangkan pelan yang
    benar-benar berkesan. Sila teruskan baca dan ambillah bahagian dalam
    rancangan ini.


    Sekarang syarikat minyak dan negara OPEC memberitahu harga seliter
    petrol
    adalah semurah 89 hingga 95 sen sahaja, kita perlukan tindakan agresif
    untuk 'mengajar' mereka bahawa PEMBELI yang mengawal harga, bukan
    penjual.
    Dengan harga petrol yang begitu kerap naik, kita pengguna perlu
    bertindak.
    Satu cara untuk menurunkan harga petrol ialah dengan memberikan
    tamparan
    kepada seseorang dalam industri tersebut iaitu dengan tidak membeli
    petrol
    darinya, dan ini dapat kita lakukan tanpa menyusahkan diri kita
    sendiri.
    Ideanya begini :


    Untuk sepanjang tahun ini, JANGAN beli sebarang petrol dari TIGA
    SYARIKAT
    MINYAK BESAR (iaitu ESSO/MOBIL, SHELL dan PROJET). Jika mereka tidak
    dapat
    menjual petrol, mereka akan mula menurunkan harga.


    Jika mereka berbuat demikian yang lain akan turut serta. Tetapi, untuk
    kaedah ini memberi kesan, kita kena memberitahu berjuta pembeli
    ESSO/MOBIL,
    SHELL dan PROJET.


    Ia sangat mudah dilakukan. Saya akan terangkan bagaimana. Saya
    menghantar
    mesej ini kepada ramai orang.


    Jika setiap kita menghantar kepada sekurang2nya 10 orang atau lebih (30
    x
    10 = 300)?
    Dan 300 orang ini hantar kepada sekurang2nya 10 orang atau lebih (300 x
    10
    = 3,000)? dan seterusnya.


    Sebaik mesej ini sampai kepada generasi penerima yang ke 6, ia
    sebenarnya
    telah disebarkan kepada lebih TIGA JUTA pengguna petrol.


    Sekali lagi, apa yang perlu anda lakukan ialah :


    1) Menghantar mesej ini kepada 10 orang atau lebih, itu saja.


    2) Jangan beli petrol dari ESSO/MOBIL, SHELL dan PROJET.


    Berapa lama ia akan berlaku? Jika setiap kita menghantar email kepada
    10
    orang dalam satu hari, semua 3 JUTA orang akan dapat dihubungi dalam
    masa 8
    hari sahaja. Saya cabar anda, jangan sangka anda tiada kuasa, bertindak
    secara bersama, ia akan membuahkan hasil.


    Jika anda terima saranan ini, sila sebarkan email ini. TOLONG KEKALKAN
    KOMITMEN ANDA SEHINGGA MEREKA TURUNKAN HARGA DALAM LINGKUNGAN 80 SEN SE
    LITER.


    Mudah saja, cuma forwardkan email ini, kemudian beli saja petrol dari
    Petronas, Caltex, BP sahaja, jauhi anda dari stesen petrol ESSO/MOBIL,
    SHELL dan PROJET.

    Estonian Forex 160x600en

  2. #2
    NG Superstar
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Near Puchong
    Posts
    3,540
    qree is a jewel in the rough qree is a jewel in the rough qree is a jewel in the rough
    My Mood
    Asleep
    Post Thanks / Like
    pergh.
    rapu tul idea nih.
    mana leh wat pape kalo wat cmni.
    |huh|

  3. #3
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    cheraxz
    Posts
    13,808
    alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    mcm multilevel plak:011:

  4. #4
    kingnorth
    Guest
    bertukar ke arang batu pun ok gak:003:


  5. Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60

 

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts