Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

TenkoFX Crypto The Best Spread 468x60ms

+ Reply to Thread
Page 1 of 12 1 2 3 11 ... LastLast
Results 1 to 10 of 111
  1. #1
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like

    Ucapkan lah sayang setiap hari...boleh tak...?

    salam semua....
    Menariknya "tag line" iklan di TV ini. Satu tajuk yang saya ingin
    olahkan buat ingatan kita bersama. Tiap hari sayang, mengapa tidak ya
    setiap hari penyataan sayang kita tujukan kepada orang yang kita
    sayang dan cinta. Masih ada stigma dikalangan kita bahawa sentiasa
    menyatakan sayang dan cinta penyataan itu akan menjadi murah dan tidak
    bermakna.

    Ingin saya perjelaskan tentang stigma yang tidak berasas ini. Kenapa
    "tiap hari sayang" perlu dinyatakan sama ada dalam bentuk bahasa,
    perlakuan dan sikap.

    Satu ketika saya pernah membaca satu kisah tentang seseorang yang
    menyayangi dan menyintai. Agak sukar untuk dia menyatakan kerana
    kesibukan tugas harian dan perasaan bahawa penyataan itu hanya perlu
    diucap pada hari-hari yang istimewa sahaja.

    Namun dalam hatinya ada juga rasa tersirat, bahawa jika ia tidak
    dinyatakan, mungkin tidak ada lagi kesempatan untuk itu. Kesibukan
    menangguhkan dirinya melakukannya dan beranggapan bahawa, sudah tentu
    si dia tetap mengetahui rasa cinta dan sayang dirinya.

    Namun setiap dari kita tentu akan lagi bahagia jika ia diucapkan
    setiap hari dan setiap masa pada kita.

    Akan tetapi kesempatan untuk dia menyatakannya pada si dia tidak
    kesampaian. Si dia pergi buat selamanya tanpa sempat mendengar dari
    mulutnya sendiri penyataan sayang dan cinta. Dia menyesal kerana tidak
    dapat sampaikan sayang dan cintanya.

    Tiap hari sayang. Miski pun si dia tahu, alangkah bahagianya jika ia
    dinyatakan setiap hari.

    Jadi mengertilah, ungkapkan tiap2 hari sayang ini. Nyatakan penyataan
    cinta dan sayang anda setiap hari. Jika tidak dengan mulut, maka
    lakukan dengan perilaku istimewa...... Sebenarnya yang kita sayang dan
    cinta mengharapkannya dan buatlah sesuatu kenangan terindah...

    tiap2 hari sayang....
    Trade_on_STP_accounts-ENG_160x600

  2. #2
    You'll Never Walk Alone
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    McLaren HQ
    Posts
    15,548
    tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all
    My Mood
    Asleep
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    kalau panggey yang je buleh ke?
    "Saya menyertai Nogold Speakout"

  3. #3
    nurmalam
    Guest
    Quote Originally Posted by tennoajak View Post
    kalau panggey yang je buleh ke?
    rasanya buleh tu...hehhee...

    lagipun mmg ari2 sebutan sayang tu kena ada...untuk anak2 dan suami...

    sbb...mmg nak sentiasa ada kemesraan & kasih sayang...selalunya mmg dengan panggilan sayang tu akan lembutkan ati & anak2 pun paham walau kena marah,tapi tetap panggil sayang...

    hehehe...

  4. #4
    You'll Never Walk Alone
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    McLaren HQ
    Posts
    15,548
    tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all
    My Mood
    Asleep
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by nurmalam View Post
    rasanya buleh tu...hehhee...

    lagipun mmg ari2 sebutan sayang tu kena ada...untuk anak2 dan suami...

    sbb...mmg nak sentiasa ada kemesraan & kasih sayang...selalunya mmg dengan panggilan sayang tu akan lembutkan ati & anak2 pun paham walau kena marah,tapi tetap panggil sayang...

    hehehe...
    dah jadi gantinama tu. Kekadang anak2 pun saja panggey yanggg :011:
    "Saya menyertai Nogold Speakout"

  5. #5
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    cheraxz
    Posts
    13,808
    alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by tennoajak View Post
    kalau panggey yang je buleh ke?
    kene ade sentuhan skali..baru bkesan panggilan tu:005:

  6. #6
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by tennoajak View Post
    kalau panggey yang je buleh ke?
    sgt dialu2kan...tapi xramai yg buat begitu....:035:
    Quote Originally Posted by nurmalam View Post
    rasanya buleh tu...hehhee...

    lagipun mmg ari2 sebutan sayang tu kena ada...untuk anak2 dan suami...

    sbb...mmg nak sentiasa ada kemesraan & kasih sayang...selalunya mmg dengan panggilan sayang tu akan lembutkan ati & anak2 pun paham walau kena marah,tapi tetap panggil sayang...

    hehehe...
    xde masalah...pupuk2lah soal berkasih sayang ni..bukannya rugi pun...
    Quote Originally Posted by tennoajak View Post
    dah jadi gantinama tu. Kekadang anak2 pun saja panggey yanggg :011:
    hahaha ni bapa pengikat kasih....:dft010:
    Quote Originally Posted by alonso14 View Post
    kene ade sentuhan skali..baru bkesan panggilan tu:005:
    dah cuba ke...belum cuba mana nak tau...kan...:035::035:

  7. #7
    kruleznickzam
    Guest
    sapa2 nak aku panggilkan sayang.. hehe..
    slalu panggil cyg jer.. manja sikit..

  8. #8
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by kruleznickzam View Post
    sapa2 nak aku panggilkan sayang.. hehe..
    slalu panggil cyg jer.. manja sikit..
    xkisah...panggey jer kat org yg kita syg...
    dgn panggilan ...syg atau manja....jgn kedekut...
    nak sebut ayat syg tu...tau..:024:

  9. #9
    kruleznickzam
    Guest
    Quote Originally Posted by mariahassan View Post
    xkisah...panggey jer kat org yg kita syg...
    dgn panggilan ...syg atau manja....jgn kedekut...
    nak sebut ayat syg tu...tau..:024:
    tak kedekut punya.. sbb kat org kita syg la baru kita panggil syg..
    betul tak? xkan nak kedekut ngan org tersayang.. :005:

  10. #10
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by kruleznickzam View Post
    tak kedekut punya.. sbb kat org kita syg la baru kita panggil syg..
    betul tak? xkan nak kedekut ngan org tersayang.. :005:
    bukan kes kedekut....:015:
    kadang2 tu org laki ni susah nk sebut..
    ego gitu.......syg pun xmo ngaku....
    mcm lam mulut ada ketul emas...takut jatuh...:035::035:


  11. Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60

 
+ Reply to Thread
Page 1 of 12 1 2 3 11 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts