Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60 TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Results 1 to 10 of 10
  1. #1
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like

    Rahsia Bisness Orang Cina

    salam.. sekarang nak share tentang rahsia business cina yang telah d ringkaskan agar ia bermanfaat untung member2.. cubalah baca, fahamkan..dan praktikan..semoga berjaya!



    Rahsia Bisness Orang Cina

    Bekerja Keras!
    Sejarah bisnes orang cina:
    “Jika dahulu berniaga air di tepi jalan , maka anaknya akan membuka restoran dan barangkali cucunya akan membuka kilang air dalam tin.”

    “Jika maju lebih Berjaya daripada orang lain, kita tidak mempunyai pilihan kecuali bekerja dengan lebih kuat dan rajin”

    Falsafah Bisnes Orang Cina:
    “ Peniaga yang jatuh akan terasa sakit tetapi kesakitan itulah yang membuatkannya bangkit semula”

    “Wang digunakan untuk menghasilkan wang”

    “Kegagalan pertama tidak bisa melunturkan semangat . Sebaliknya membuatkan kita bertambah gigih.Gagal kali kedua dijadikan pengajaran. Kegagalan kali ketiga dilihat kebijaksanaan. Gagal yang seterusnya menguji kecekalan dan ketabahan”

    “Apabila membabitkan diri dalam perniagaan , kita perlu menetapkan matlamat bagi mendapatkan keuntungan jangka panjang”

    Seni Bisnes Orang Cina

    “Dunia perniagaan penuh dengan sepak terajangnya. Oleh itu, peniaga perlu mempersiapkan dirinya dengan seni kungfu perniagaan bagi menghadapi sebarang bentuk serangan dan kemungkinan yang mendatang.”

    Tip 1: Seni berniaga cukup halus dan tidak memadai dengan mempelajarinya secara teori . Berniaga perlu praktikal dan menuntut seseorang sentiasa bersikap fleksibel.

    Tip 2: Peniaga perlu bersikap ringan tulang , peramah dan menjadikan pelanggan mereka sebagai saudara ataupun paling kurang , sebagai sahabat yang rapat.

    Tip 3: Peniaga perlu mempunyai daya ketahanan , mental dan jiwa yang kuat.

    Amalan Bisnes Orang Cina:
    “Tanpa rugi tidak mungkin akan dapat untung.”

    Tip 1: Majikan yang baik dan bertanggungjawab akan merangsang pekerjanya supaya bekerja lebih kuat dan berkhidmat dengan sepenuh hati.







    Etika Bisnes orang Cina:
    “Kerugian jangka masa singkat adalah laluan bagi mendapatkan keuntungan jangka masa panjang”

    Tip 1: Peniaga tidak boleh terlalu rigit. Sebaliknya perlu membenarkan proses tawar menawar.

    Rahsia Bisnes Orang cina:
    “ Walaupun kasih sayang dan ketaatan tidak dapat di nilai dengan wang ringgit tetapi kekayaaan akan dapat memberikan kebahagian dan meningkatkan status sosial keluarga dalam masyarakat.”

    Tip 1: Wang tidak pernah dijadikan sebagai halangan . Asalkan ada kemahuan , disitu ada jalan. Yang penting, kena berusaha , tabah dan tahan untuk hidup susah.

    Petua Bisnes Orang Cina:
    “Petua untuk Berjaya dalam bidang perniagaan adalah menjadi peniaga yang boleh dipercayai , mudah berurusan dan tidak cerewet.”

    Bagi menjadi peniaga yang Berjaya, mereka perlu dapat memberi dan mendapatkan keyakinan para pelanggan.
    Peniaga Cina tidak takut dan tidak kedekut mengeluarkan sedikit perbelanjaan asalkan mereka dapat menangkap dan memikat pelanggan.

    Kejayaan Bisnes Orang Cina
    “Kesabaran itu memang pahit tetapi buahnya amat manis sekali”

    Bakat Bisnes Orang Cina
    “Dimana ada air disitu ada Orang Cina”

    Antara cirri-ciri yang dapat menunjukkan seseorang itu mempunyai bakat berniaga adalah mukanya bulat, dan manis dipandang, badan berisi, dahi cerah dan luas serta ghairah dengan wang.”

    Kemahiran Bisnes Orang Cina

    Emas yang tersembunyi hanya dapat dikeluarkan jika seseorang berusaha mencari dan mengggalinya.
    Usahawan dan peniaga tulen tidak pernah menjadikan tempat sebagai alas an untuk tidak berniaga.
    Dalam bidang perniagaan , tidak ada istilah sakit. Yang ada bangkit dan jangan takut pada benda yang pahit.
    Mahir atau tidak seseorang peniaga hanya dapat diketahui selepas ia Berjaya mengatasi segala rintangan yang dihadapi dalam perniagaan yang berisiko tinggi.
    Professional_PAMM_Service-ENG_160x600

  2. #2
    kingnorth
    Guest
    aku suker ayat nie

    "Bekerja Keras!
    Sejarah bisnes orang cina:
    “Jika dahulu berniaga air di tepi jalan , maka anaknya akan membuka restoran dan barangkali cucunya akan membuka kilang air dalam tin.”

  3. #3
    You'll Never Walk Alone
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    McLaren HQ
    Posts
    15,548
    tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all
    My Mood
    Asleep
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by kingnorth View Post
    aku suker ayat nie

    "Bekerja Keras!
    Sejarah bisnes orang cina:
    “Jika dahulu berniaga air di tepi jalan , maka anaknya akan membuka restoran dan barangkali cucunya akan membuka kilang air dalam tin.”
    dan cicitnya akan menghabiskan suma harta2 tersebut :011:
    "Saya menyertai Nogold Speakout"

  4. #4
    kingnorth
    Guest
    Quote Originally Posted by tennoajak View Post
    dan cicitnya akan menghabiskan suma harta2 tersebut :011:
    lor.. ada sambungan rupanyer:011::011:

  5. #5
    NoGold Football Club
    Join Date
    May 2007
    Location
    Selayang-Kota Damansara-Kajang-Muar
    Posts
    4,170
    putat76 is just really nice putat76 is just really nice putat76 is just really nice putat76 is just really nice putat76 is just really nice
    My Mood
    Confused
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by tennoajak View Post
    dan cicitnya akan menghabiskan suma harta2 tersebut :011:
    uit mana ko tau ajak
    ko cicit dia ke :005:
    Dengan izin ALLAH aku makan tengahari dengan POUND makan malam dengan USD Amin :1:
    I'm good friend like a computer
    I 'enter' ur life,
    'save' u in my heart,
    'format' ur problems,
    'shift' u 2 opportunities
    and never 'delete' u from my memory

  6. #6
    aes2028
    Guest
    sebab tu klu nak berniaga kena rapat dgn org cina .... klu berniaga dgn org melayu ni nak untung cepat je

    tp ramai melayu dah berubah, terutama melayu kat NG ni

  7. #7
    NG Rookie
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Manchester DC
    Posts
    162
    likik83 is on a distinguished road
    My Mood
    Cheerful
    Post Thanks / Like
    wah...maklumat yang berguna nih...thanks

  8. #8
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by aes2028 View Post
    sebab tu klu nak berniaga kena rapat dgn org cina .... klu berniaga dgn org melayu ni nak untung cepat je

    tp ramai melayu dah berubah, terutama melayu kat NG ni
    besanya kaum cina akan bantu kaumnya untuk maju......
    tapi melayu plak ada sesetngahnya 2.....
    tentu ada PHD (Perasaan Hasad Dengki)
    mula lah.......anta sana,anta sini

  9. #9
    Kasi Sembat..!
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    6,322
    mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of
    Post Thanks / Like
    tak semua...

    jom niaga bersama mattop...

    asal ader kemahuan jer... mattop leh bantu... hihihi

    Quote Originally Posted by carkey88 View Post
    besanya kaum cina akan bantu kaumnya untuk maju......
    tapi melayu plak ada sesetngahnya 2.....
    tentu ada PHD (Perasaan Hasad Dengki)
    mula lah.......anta sana,anta sini

  10. #10
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by mattop View Post
    tak semua...

    jom niaga bersama mattop...

    asal ader kemahuan jer... mattop leh bantu... hihihi
    yup memang x suma.....
    ada sesetengah 2 la maksod sy
    huhuhuh


  11. The Best Spread 468x60ms

 

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts