Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

The Best Spread 468x60ms TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 16
  1. #1
    Banned
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    masjidtanah,melaka-gemas,n9-rajachulan,KL-Kajang
    Posts
    2,920
    akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like

    Menantu Nik Aziz Teliti Dakwaan Blogger Kickdefella

    KOTA BHARU: Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), Mohd Ariffahmi Abd Rahman berkata beliau akan mendapatkan khidmat peguamnya bagi meneliti beberapa dakwaan bekas Pegawai perhubungan korporatnya, Syed Azidi Syed Abdul Aziz.

    "Saya ingin katakan bahawa saya tidak boleh memberi banyak komen mengenai kes ini kerana pihak perbadanan kini sedang disiasat oleh SPRM.

    "Adalah tidak adil bagi pihak perbadanan jika saya memberikan banyak komen mengenainya," katanya.

    Semalam Syed Azidi mendakwa beliau akan mendedahkan salah laku yang wujud di perbadanan itu khususnya mengenai kepincangan kewangan serta penyalahgunaan kuasa.

    Syed Azidi juga lebih dikenali dengan nama penanya ‘Blogger Kickdefella’.

    Bagaimanapun Ariffahmi menegaskan beliau tenang dengan kenyataan Syed Azidi kerana beranggapan bekas pegawai PMBK itu boleh untuk membuat apa-apa dakwaan.

    "Saya tak lakukan apa-apa kesalahan," katanya kepada pihak media di rumahnya yang terletak tidak jauh daripada kediaman bapa mertuanya di Pulau Melaka di sini semalam.

    Ariffahmi yang juga menantu Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menjelaskan bahawa perkhidmatan Syed Azidi telah 'ditamatkan' dan bukannya diberhentikan.

    "Syed Azidi telah menandatangani kontrak selama tiga tahun dan perkhidmatannya telah ditamatkan kerana prestasinya tidak mencapai piawaian perbadanan.

    "Tapi kami masih memberikan beliau RM20,000 sebagai pampasan, semua ini telah dilakukan dengan kelulusan jabatan undnag-undang," katanya.

    Bagi tuduhan mengenai pelantikkan sebagai CEO PMBK telah melanggari undang-undang kerana beliau merupakan menantu kepada Nik Abdul Aziz, Ariffahmi menafikannya.

    Kata beliau pelantikannya telah mendapat persetujuan daripada penasihat undang-undang negeri dan PAS.

    "Saya tak nampak mengapa pelantikan saya dipertikaikan, saya tak sembunyikan apa-apa.

    "Malah saya telah berikan kerjasama yang sepenuhnya kepada SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia)," katanya.

    Isnin lalu SPRM menemui Ariffahmi dipercayai untuk mengambil keterangan bagi membantu siasatan terhadap perbadanan itu.
    PAMM 120x600

  2. #2
    pang5dalam
    Guest
    Kickdefella ni org kuat gak...ye la kalau dah mcm2 adu domba x tahan gak baik pembangkang ataupun kerajaan...
    kalau boleh group yang bersih dan boleh mentadbir kerajaan ni di pelihara olehNya.

  3. #3
    NG Newbies
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    tanah merah
    Posts
    41
    jasma is on a distinguished road
    My Mood
    Cool
    Post Thanks / Like
    kickdefella ni pun satu....
    jumpa jer lah TGNA...
    ni siap siar dlm blog...
    mcm tuduh menantu sindir pak mentua jer.....

  4. #4
    NG Ace
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    kelana jaya
    Posts
    7,884
    zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    kickdefella = abahmu??

  5. #5
    NG Newbies
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    tanah merah
    Posts
    41
    jasma is on a distinguished road
    My Mood
    Cool
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by zCk View Post
    kickdefella = abahmu??
    biar betul bro?
    confirm ker?

  6. #6
    NG Ace
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    kelana jaya
    Posts
    7,884
    zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by jasma View Post
    biar betul bro?
    confirm ker?
    xlah.....sbb tu ada tanda tnya tuh???:011::011:

    xder orng leh kompom kn ker?:022:

  7. #7
    NG Newbies
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    tanah merah
    Posts
    41
    jasma is on a distinguished road
    My Mood
    Cool
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by zCk View Post
    xlah.....sbb tu ada tanda tnya tuh???:011::011:

    xder orng leh kompom kn ker?:022:
    aku pun x pernah jumpa dia....:011:

    tapi kalau duk kt kelate ni mcm2 teori dah keluar.....

    byk berkait rapat dgn isu ni....
    kira mcm sindir ker TGNA laa.....

  8. #8
    amran_mislan
    Guest
    Quote Originally Posted by jasma View Post
    kickdefella ni pun satu....
    jumpa jer lah TGNA...
    ni siap siar dlm blog...
    mcm tuduh menantu sindir pak mentua jer.....
    biar la semua org tau..ok gak kickdefella siarkn. so kita tau gak ckit.

  9. #9
    Glory Glory United
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    21,922
    Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future
    My Mood
    Yeehaw
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    emmm klu nak siar pun...pastikan siarkan y betul2....
    31 Dec 2009 genap 15000 posting di NG

    bila nak cecah 30k ni

  10. #10
    amran_mislan
    Guest
    tp persoalannyer x betul tu dr sumber mane..adekah sebb kita katekn x betul sbb ia nyer dr pihak yg kita x suke..atau sebaliknyer.


  11. Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60

 

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts