Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

The Best Spread 468x60ms Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 15
  1. #1
    Banned
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    masjidtanah,melaka-gemas,n9-rajachulan,KL-Kajang
    Posts
    2,920
    akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like

    Mamat sudah lafaz cerai!..bercinta ngan budak sekolah..

    PERGOLAKAN rumah tangga penyanyi Mohd Ali Kamarudin atau Mamat, bekas vokalis kumpulan Exist, nampaknya belum menampakkan tanda-tanda untuk ke penghujung meskipun sebelum ini Mamat menyatakan masih ada harapan untuk berbaik semula dengan isterinya, Marshila Mustapa Kamal (Shila).

    Dakwaan Mamat seperti disiarkan dalam Kosmo! pada Isnin lalu dipertikaikan oleh isterinya. Malah Shila juga mendedahkan bahawa hubungannya dengan Mamat tidak mungkin boleh diselamatkan gara-gara sikap penyanyi itu sendiri.

    "Kami sebenarnya telah pun bercerai apabila Mamat melafazkan talak kepada saya sekitar Oktober lalu. Saya kesal bila kenyataan yang dikeluarkan Mamat dalam Kosmo! seolah-olah mahu menunjukkan yang dia begitu menyayangi keluarganya, walhal Mamat telah pun melafazkan cerai kepada saya," terang Marshila tanpa berselindung sambil memberitahu kes itu akan dibawa ke mahkamah tidak lama lagi bagi mengesahkan lafaz berkenaan.

    Shila yang bertugas sebagai Eksekutif Operasi di sebuah syarikat telekomunikasi terkemuka meluahkan apa yang berbuku di hatinya kepada Kosmo! selepas membaca pendedahan Mamat di akhbar yang sama, Isnin lalu.

    Menurut Shila, dia tidak mahu ada pihak membuat pelbagai andaian tentang pendedahannya ini. Malah dia juga bukan bertujuan untuk meraih publisiti murah atau sekadar suka-suka berbalas kenyataan di media.

    "Cuma saya ingin memperbetulkan apa yang dia kata. Saya tak mahu peminat-peminat dia tertipu," beritahu wanita ini dengan tenang dalam pertemuan kami kelmarin.

    Lebih mengejutkan kata Shila, punca penceraian mereka tidak lain tidak bukan adalah disebabkan kehadiran pihak ketiga.

    "Saya tak faham kenapa dia kata tidak melafazkan apa-apa pada saya dan kononnya mahu berbaik semula. Kenyataan dia juga seolah-olah saya yang salah. Kenapa dia perlu cakap jangan babitkan pihak ketiga, sedangkan memang kemusnahan rumah tangga kami berpunca daripada perempuan itu?

    "Sebelum ini, awal-awal lagi dia ingatkan saya jangan bagi sebarang kenyataan tentang hal kami di media dan saya ikut katanya. Tiba-tiba, dia pula yang bagi kenyataan bukan-bukan kepada akhbar?," dedah Shila lagi.

    Biarpun wanita yang baru menginjak usia 29 tahun kelmarin tenang ketika ditemu bual, wajahnya tetap menunjukkan kesedihan yang terpaksa ditanggung bersama tiga orang anaknya.

    SHILA tidak mahu anak-anak menanggung beban derita akibat perangai Mamat.

    Shila sedih apabila Mamat mengatakan gadis yang kononnya rapat dan baru berusia 16 tahun itu memahami segala susah senangnya. Realitinya, menurut Marshila, Mamat selalu mencarinya apabila memerlukan bantuan.

    "Selama enam tahun kami bercinta dan sembilan tahun kami berkahwin, adakah saya tidak memahaminya? Pertama kali dia pergi ke Singapura, dia berkata dengan saya mahu mencari peluang kerja tetapi dalam kenyataan dia di sebuah akhbar, dia sudah tidak tinggal sebumbung dengan saya. Apa yang cuba dia maksudkan?

    "Kalau nak tahu, saya langsung tidak ada nombor telefonnya untuk dihubungi. Kalau betul dia sayangkan anak-anak, patutnya dia menghubungi kami dan memberi nombor telefonnya pada saya agar jika ada apa-apa terjadi kami boleh menghubunginya.

    "Perkara ini telah bermula sejak bulan April lalu. Masa awal-awal, dia dah buat hal mengenai gadis yang sama dan saya cuba selesaikan. Kononnya sudah putus, tapi mereka main wayang dengan saya.

    "Saya perasan bila Mamat mula tidak menghubungi kami. Nafkah pula dia sudah tak bagi sejak ada hubungan dengan gadis itu. Saya tak faham kenapa dia bertindak begitu semata-mata kerana gadis yang masih bersekolah itu," ujarnya dalam nafas menahan kecewa yang kental.

    Sudah biasa dilanda badai

    Tambah Marshila, sebelum ini, rumah tangganya kerap kali dilanda badai apabila penyanyi yang popular dengan lagu Untukmu Ibu itu dikatakan menjalinkan hubungan dengan beberapa wanita dan juga seorang artis.

    Bagaimanapun, demi kebahagiaan anak-anak mereka, Marshila sanggup memaafkan segala perbuatan suaminya.

    "Sebenarnya, hal orang ketiga memang sudah menjadi lumrah dalam rumah tangga kami, tetapi ada juga masalah lain. Biasalah, saya ada kerja tetap dan dia kerjaya dia tidak menentu masanya. Dia kata saya tak memahaminya kerana tiada pendapatan tetap. Saya kerja untuk membantu dia juga, takkan 24 jam saya kena berkepit? Rasanya, sebab itu dia cari budak sekolah yang boleh berkepit dengannya ke mana-mana sahaja," kata Marshila.

    Kini, biarpun sedih kerana gagal mempertahankan rumah tangganya, Marshila reda dengan kejadian yang menimpanya sekeluarga. Justeru hari ini Shila tidak akan mengharapkan apa-apa lagi daripada bapa kepada anaknya itu.

    Mahu berbaik semula? "Tidak mungkin, cukuplah dengan apa yang berlaku sepanjang saya jadi isteri kepada Mamat," katanya dalam nada nekad dan pasrah.
    Estonian Forex 160x600en

  2. #2
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    cheraxz
    Posts
    13,808
    alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    ex bini dia ni lawa..taknak try ke akay??:011:

  3. #3
    Banned
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    masjidtanah,melaka-gemas,n9-rajachulan,KL-Kajang
    Posts
    2,920
    akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by alonso14 View Post
    ex bini dia ni lawa..taknak try ke akay??:011:



    da tak lawa dah..da jd biasa2 je :011:

  4. #4
    Glory Glory United
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    21,922
    Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future
    My Mood
    Yeehaw
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    bercerai pulak dah......asam garam artis ....
    31 Dec 2009 genap 15000 posting di NG

    bila nak cecah 30k ni

  5. #5
    بسم الله الرحمن الرحيم
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Osaka, Japan.
    Posts
    10,753
    Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold
    My Mood
    Hot
    Post Thanks / Like
    aku ingat lg masa terserempak mamat kat konsert ftg dulu2.. masa tu dia kt meja pndaftaran.. slamber dek je dia lukis gmbar pompuan bogel tanpa segan silu... :21:

  6. #6
    Banned
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    masjidtanah,melaka-gemas,n9-rajachulan,KL-Kajang
    Posts
    2,920
    akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by Gitaris Berapi View Post
    aku ingat lg masa terserempak mamat kat konsert ftg dulu2.. masa tu dia kt meja pndaftaran.. slamber dek je dia lukis gmbar pompuan bogel tanpa segan silu... :21:
    dulu dia ada kes mahkamah kan ngan budak bwh umur gak b4 kawin

  7. #7
    kingnorth
    Guest
    relek mat.,. kutunggu jandamu:011:

  8. #8
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    cheraxz
    Posts
    13,808
    alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by akay View Post



    da tak lawa dah..da jd biasa2 je :011:
    sesuai la dgn umur ko:011:

  9. #9
    Banned
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    masjidtanah,melaka-gemas,n9-rajachulan,KL-Kajang
    Posts
    2,920
    akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by alonso14 View Post
    sesuai la dgn umur ko:011:
    bkn citarasa aku..
    mekap je tebal tu :011:

  10. #10
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    cheraxz
    Posts
    13,808
    alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by akay View Post
    bkn citarasa aku..
    mekap je tebal tu :011:
    dada putih tuh:011:


  11. TenkoFX Crypto

 

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts