Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60 The Best Spread 468x60ms

+ Reply to Thread
Page 1 of 7 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 10 of 65
  1. #1
    NG Rookie
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    A Place without no name
    Posts
    337
    fine net is on a distinguished road
    Post Thanks / Like

    Tiz Zaqyah, watak solehah dan gambar seksi



    NAMA Tiz Zaqyah tiba-tiba meletup. Dia meletup bukan kerana mendapat gelaran Datuk atau memenangi anugerah. Pertama Tiz meletup kerana watak alim dalam drama Nur Kasih arahan Khabir Bhatia.

    Kedua, kerana gambar seksinya di sebuah kelab hiburan tersebar di Internet. Ini yang membuatkan namanya menjadi bualan.

    Kerana itu biar pun baru empat tahun menjadi artis, Tiz menempatkan namanya sebaris dengan bintang popular lain kerana kontroversi gambar seksinya.

    Dalam tempoh empat tahun sebagai pelakon, Tiz terlibat dalam drama Impian Ilyana, Bernafas Dalam Lumpur, Gol & Gincu serta Putih. Wataknya dalam drama itu sekadar sampingan.

    Tetapi hari ini Tiz Zaqyah mampu melonjakkan namanya dek kerana kekuatan lakonan dalam Nur Kasih itu.

    Gadis berasal dari Kuala Lumpur ini mengakui dia merupakan artis beruntung. Masa awal-awal dahulu tiada siapa pun yang ambil peduli tentang Tiz.

    Sekarang semuanya sudah berubah. Nama Tiz cukup dikenali. Watak bertudung dalam Nur Kasih berjaya memikat golongan ibu-ibu dan makcik-makcik yang jatuh hati dengan wajah ayunya itu.

    Nampak suci dan baik sahaja. Ironinya pada masa yang sama juga gambar seksinya di majlis sosial diedarkan di Internet. Namun, ada juga di kalangan mereka yang sudah memasang cita-cita untuk bermenantukan pelakon ketinggian 5 kaki 3 inci ini.

    "Tidak nafikan populariti sekarang bagaikan kejutan buat Tiz. Bila orang mula bercakap tentang Tiz sebenarnya ada kesan sampingan. Kalau orang berniat baik, mereka sokong apa sahaja yang Tiz lakukan.

    "Kalau tidak, mereka cuba menggali semua kelemahan atau keburukan Tiz dan sebarkan kepada semua," kata Tiz atau Siti Zaqlah Abdul Razak ini.

    Kerana itulah gambar Tiz yang sedang "bersosial" di pusat hiburan bersama beberapa teman tersebar di Internet awal tahun lalu. Gambar itu tersebar ketika Nur Kasih disiarkan di TV3.

    l Bukan gadis liar

    Benar kata orang, sekeping gambar membawa seribu cerita. Gambar-gambar yang tersebar menggambarkan Tiz gadis yang begitu bebas. Pakaian di tempat berkenaan juga memang seksi dan berbeza dengan watak Nur Amina yang solehah dan bertudung litup.

    Tiz berulang kali menjelaskan dia tidak terlibat dengan aktiviti kurang sihat itu walaupun gambarnya dilihat oleh orang ramai menerusi Internet.

    Sementara penulis blog yang menyiarkan gambar itu pula menggunakan ayat keji dan turut mengaitkan perbuatannya itu dengan kekurangan didikan daripada ibu bapa.

    "Tiz belajar daripada kesilapan. Tiz beruntung kerana punya ibu bapa yang memahami. Mereka sentiasa mengingatkan bahawa dunia artis ini berbeza. Apa yang kita lakukan dipantau dan dijadikan bualan semula. Gambar itu diambil sebelum Tiz menjadi artis lagi."

    "Apa motif penyebaran tidak diketahui tetapi ia seakan-akan mahu menjatuhkan karier Tiz yang baru bermula. Bersosial tidak bermakna Tiz liar. Tiz seorang yang selamba tetapi tidak bermakna Tiz mudah untuk dipijak kepala," tegas peminat muzik jazz ini.



    Biar apa pun cabaran ditempuh, Tiz tidak mudah mengalah atau berundur. Drama Nur Kasih masih belum menemui titik noktah tetapi rezeki pelakon berbintang Scorpio ini mencurah-curah. Tiz tetap menerima tawaran berlakon.

    Antaranya telefilem Korban Kasih Marisa yang baru sahaja selesai sesi penggambarannya. Walaupun hanya sebagai pelakon undangan tetapi penampilannya memberi kesan apabila ditayangkan pada Hari Raya Aidiladha ini.

    Tiz juga tidak menetapkan sebarang syarat untuk melakonkan watak yang diingini penerbit. Tiz bersedia melakonkan apa-apa watak yang boleh mencabar kredibilitinya. Semakin berat watak itu bermakna semakin banyak kajian yang perlu dibuat.

    Soal bayaran bukan utama buat gadis berusia 21 tahun ini. Apa yang penting baginya adalah bakat dimilikinya dan ia tidak boleh dikompromi. Sasaran Tiz adalah watak yang dibawakannya berkesan di hati penonton. Gadis ini mahu menyemarakkan persada seni lakonan tanah air dengan kehadirannya.

    l Gadis tomboi

    Melihat pada penampilan gadis berkulit putih kuning ini seakan tidak percaya bahawa Tiz tomboi pada zaman sekolahnya. Ingatkan Tiz seorang yang beauty conscious bila dilihat pada mulus kulitnya. Yalah gadis remaja sekarang amat prihatin tentang kecantikan diri dari hujung kepala hingga hujung kaki.

    Disebabkan sikap kasarnya itu, Tiz tidak mempunyai sebarang hubungan cinta dengan sebarang lelaki. Zaman persekolahannya dilalui dengan penuh warna-warni apabila banyak terlibat dengan aktiviti lasak.

    "Bila perwatakan Tiz seperti tomboi, mana ada orang lelaki nak jiwang lebih pada kita. Ajak bergaduh adalah. Entahlah, dari mana datangnya perangai itu? Emak Tiz pun pening kepala bila disuruh pakai skirt, terus Tiz cabut lari sebelum kena membebel," ujar anak bongsu daripada dua beradik ini.

    Apabila ditanya bagaimana gadis keturunan Betawi ini boleh berubah ke arah lebih kewanitaan, Tiz memberitahu ia berlaku secara semulajadi.

    Bercerita tentang jejaka idamannya, Tiz berkata, dia mengimpikan seorang lelaki mempunyai perwatakan seperti Brad Pitt - kacak dan bergaya. Katanya, walaupun ia hanya boleh diperoleh dalam mimpi sahaja tetapi dia tetap mengaguminya.

    Secara jujurnya, Tiz mengatakan bab memilih kekasih masih terlalu awal untuk dibicarakan. Kalau boleh dia mahu ketepikan buat sementara waktu. Tetapi syarat utamanya adalah bakal kekasihnya boleh menerima apa sahaja yang ada pada Tiz seadanya.[/QUOTE]
    Professional_PAMM_Service-ENG_160x600

  2. #2
    Glory Glory United
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    21,922
    Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future
    My Mood
    Yeehaw
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    citer dia tgh men skng kat astro ni...tajuk puaka bertopen puteh..
    31 Dec 2009 genap 15000 posting di NG

    bila nak cecah 30k ni

  3. #3
    antudegil
    Guest
    Ejal_Kronik

    aik? ko pon minat? tepok dahi aku gini. harharhar! tapi kena akui, dia mmg cantek. no wonder ko pon tgk skrg ni.

  4. #4
    NG Rookie
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    A Place without no name
    Posts
    337
    fine net is on a distinguished road
    Post Thanks / Like
    lawa....x dpt menahan nie...hahaha...

  5. #5
    NoGold Football Club
    Join Date
    May 2007
    Location
    Selayang-Kota Damansara-Kajang-Muar
    Posts
    4,170
    putat76 is just really nice putat76 is just really nice putat76 is just really nice putat76 is just really nice putat76 is just really nice
    My Mood
    Confused
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    adeh tu je ke gambar nya takde lagi ke:004:
    Dengan izin ALLAH aku makan tengahari dengan POUND makan malam dengan USD Amin :1:
    I'm good friend like a computer
    I 'enter' ur life,
    'save' u in my heart,
    'format' ur problems,
    'shift' u 2 opportunities
    and never 'delete' u from my memory

  6. #6
    Glory Glory United
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    21,922
    Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future
    My Mood
    Yeehaw
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by fine net View Post
    lawa....x dpt menahan nie...hahaha...
    tgok r......kat astro ria skng..kkekeke
    31 Dec 2009 genap 15000 posting di NG

    bila nak cecah 30k ni

  7. #7
    NG Rookie
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Credit Suisse HQ
    Posts
    1,609
    kni will become famous soon enough kni will become famous soon enough
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by Ejal_Kronik View Post
    tgok r......kat astro ria skng..kkekeke
    ooohhh nurkasih...

  8. #8
    NG Rookie
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    A Place without no name
    Posts
    337
    fine net is on a distinguished road
    Post Thanks / Like
    stok ade lg..nnti update pelan2...hehehe...
    da tgk da ari tu..mmg lawa...:004::004:

  9. #9
    Glory Glory United
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    21,922
    Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future
    My Mood
    Yeehaw
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by kni View Post
    ooohhh nurkasih...
    bukan nurkasih.......tp ni puaka bertopeng puteh.
    31 Dec 2009 genap 15000 posting di NG

    bila nak cecah 30k ni

  10. #10
    NoGold Football Club
    Join Date
    May 2007
    Location
    Selayang-Kota Damansara-Kajang-Muar
    Posts
    4,170
    putat76 is just really nice putat76 is just really nice putat76 is just really nice putat76 is just really nice putat76 is just really nice
    My Mood
    Confused
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by fine net View Post
    stok ade lg..nnti update pelan2...hehehe...
    da tgk da ari tu..mmg lawa...:004::004:
    kasi hapdat cepat :004::004::004:

    Dengan izin ALLAH aku makan tengahari dengan POUND makan malam dengan USD Amin :1:
    I'm good friend like a computer
    I 'enter' ur life,
    'save' u in my heart,
    'format' ur problems,
    'shift' u 2 opportunities
    and never 'delete' u from my memory

  11. TenkoFX Crypto

 
+ Reply to Thread
Page 1 of 7 1 2 3 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts