Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60 The Best Spread 468x60ms

+ Reply to Thread
Page 1 of 11 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 10 of 109
  1. #1
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like

    mengapa wanita sering menangis dan lelaki selalu berbohong....?

    Kiriman Email. Kita kongsi2...

    salam satu nogold....

    Mengapa hal sedemikian terjadi?

    Menurut Pakar Runding & Kaunselor Profesional, Dr. Tajudin Ninggal, lelaki dan wanita memang selalu serta wajar berkomunikasi antara satu sama lain. Katanya, dalam berkomunikasi itu, ada beberapa perkara timbul.

    1.Wanita bimbangkan masa depan sehinggalah dia bergelar isteri.
    Sedangkan lelaki tidak pernah bimbangkan masa depan sehinggalah dia bergelar suami,....


    Beliau turut menyatakan satu hakikat dalam ungkapan yang menarik, iaitu wanita berbohong agar lelaki berasa selesa. Sementara lelaki berbohong agar dirinya kelihatan baik.

    2.Lelaki berbohong untuk kebaikan dan mahu bergantung pada seseorang. Mereka mengambil alasan ini untuk menyelamatkan diri dan meredakan suasana.

    tiga perkara kenapa wanita menangis....
    .. iaitu membersihkan mata,
    ...mengeluarkan kimia stres dari tubuh ..
    ...dan sebagai tanda bersedih akibat perasaan yang amat tersayat.

    3.Untuk mewujudkan perhubungan yang baik itu, lelaki dan wanita perlu berkomunikasi dalam dua bahasa, iaitu `
    bahasa lelaki...
    bahasa wanita
    Jika tidak, lelaki dan wanita akan terus saling menyalahkan,

    Ada 6 perkara yg lelaki perlukan....iaitu

    kepercayaan,
    persetujuan,
    penghargaan,
    kekaguman,
    keizinan ..
    galakan
    .

    Wanita pula memerlukan...

    perhatian,
    persefahaman,
    hormat,
    kesetiaan,
    pengesahan
    keyakinan
    .

    Terdapat beberapa perkara yang kerap dilakukan wanita yang boleh menyebabkan lelaki berbohong serta merenggangkan perhubungan..iaitu.

    berleter...
    bertanya soalan remeh.


    4.Lelaki memang tidak suka mendengar leteran dan soalan remeh.
    Semakin banyak dileteri dan ditanya, semakin dia tidak mempedulikan.
    Oleh kerana terus diasak dan bosan, dia pun berbohong untuk meredakan keadaan...

    Selain itu, lelaki akan menganggap dirinya telah memberikan kepuasan penuh jika wanita tidak bertanya untuk meminta bantuan.
    Bagaimanapun, meminta bantuan perlu dilakukan dengan wajar.
    Jangan berselindung atau seperti mendesak.
    Wanita perlu meminta dengan berterus-terang, ringkas dan menggunakan perkataan seperti `Boleh tak?

    Seperkara lagi yang tidak boleh dinafikan ialah lelaki mampu menjadi penyelesai masalah. Ini kerana, .......

    otak lelaki berorientasikan penyelesaian,
    sedangkan otak wanita berorientasikan proses.

    Semoga kerjasama antara lelaki-perempuan ini dapat melahirkan sebuah hubungan yang harmonis seterusnya membentuk keluarga bahagia...

    untuk renungan bersama.....
    Trade_on_STP_accounts-ENG_160x600

  2. #2
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like
    wanita berbohong agar lelaki berasa selesa.
    Sementara lelaki berbohong agar dirinya kelihatan baik.....
    tapi kenapa perlu berbohong....?

  3. #3
    NG Girl Power
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    5,131
    fasTiffany has a spectacular aura about fasTiffany has a spectacular aura about fasTiffany has a spectacular aura about
    My Mood
    Bitchy
    Post Thanks / Like
    itu kan lumrah manusia
    setiap manusia akan
    mencari jalan untuk menjadi lebih baik dan lebih sempurna kan :dft010:

  4. #4
    NoGold Football Club
    Join Date
    May 2007
    Location
    Selayang-Kota Damansara-Kajang-Muar
    Posts
    4,170
    putat76 is just really nice putat76 is just really nice putat76 is just really nice putat76 is just really nice putat76 is just really nice
    My Mood
    Confused
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    adakah lelaki sering berbohong ???
    Dengan izin ALLAH aku makan tengahari dengan POUND makan malam dengan USD Amin :1:
    I'm good friend like a computer
    I 'enter' ur life,
    'save' u in my heart,
    'format' ur problems,
    'shift' u 2 opportunities
    and never 'delete' u from my memory

  5. #5
    shiera
    Guest
    Quote Originally Posted by mariahassan View Post
    wanita berbohong agar lelaki berasa selesa.
    Sementara lelaki berbohong agar dirinya kelihatan baik.....
    tapi kenapa perlu berbohong....?
    berbohong untuk selamat..
    tp xbermakna ingin curang..
    tol x..?? hehehe...:048::048:

  6. #6
    ☆NG Splatterz☆
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    kejap kat sana..kejap kat sini
    Posts
    3,603
    wakovic is a jewel in the rough wakovic is a jewel in the rough wakovic is a jewel in the rough wakovic is a jewel in the rough
    My Mood
    Cool
    Post Thanks / Like
    wat per nak berbohong dalam sesuatu perhubungan ....jadilah diri sndri & biar si dia terima kita seadanya.




  7. #7
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by fasTiffany View Post
    itu kan lumrah manusia
    setiap manusia akan
    mencari jalan untuk menjadi lebih baik dan lebih sempurna kan :dft010:
    kadang2 perlu bohong ...tapi jgn le selalu ambik kesempatan..
    Quote Originally Posted by putat76 View Post
    adakah lelaki sering berbohong ???
    bukan kah lelaki selalu ambil pendekatan ni......
    cuma utk safety ....
    Quote Originally Posted by shiera View Post
    berbohong untuk selamat..
    tp xbermakna ingin curang..
    tol x..?? hehehe...:048::048:
    time terdesak tu...ok le...tapi jgn dah habit nnti org xcaya kita...
    Quote Originally Posted by wakovic View Post
    wat per nak berbohong dalam sesuatu perhubungan ....jadilah diri sndri & biar si dia terima kita seadanya.



    baik nyer hati wak...elok jgn amalkan...

  8. #8
    NG Girl Power
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    5,131
    fasTiffany has a spectacular aura about fasTiffany has a spectacular aura about fasTiffany has a spectacular aura about
    My Mood
    Bitchy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by mariahassan View Post
    kadang2 perlu bohong ...tapi jgn le selalu ambik kesempatan..
    tu mmg penting
    jangan ambik kesempatan
    ada lah satu lagi pekara yang perlu di pertikaikan

  9. #9
    NG Rookie
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    770
    IcedTea will become famous soon enough
    My Mood
    Cheeky
    Post Thanks / Like
    aku nangis bila tgk citer industan..:005::005: aku ni xleh tgk citer sedey2 melibatkan mak bapak ni.. aku cepat nangis... :015:

  10. #10
    NG Girl Power
    Join Date
    May 2009
    Location
    Ditempat yang sepatutnya saya berada....xyah tahu..
    Posts
    2,884
    ShaSha will become famous soon enough ShaSha will become famous soon enough
    My Mood
    In Love
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by shiera View Post
    berbohong untuk selamat..
    tp xbermakna ingin curang..
    tol x..?? hehehe...:048::048:
    jangan biar kan berbohong tu sebagai tabiat...
    kelak akan mnyusah kan diri sendiri...
    apa yang terbaik berterus terang...supaya 1 hari nnt xde la kantoi..


    Take away my trouble,Take away my grief,Take away my heartache,In the night like a thief.

  11. TenkoFX Crypto

 
+ Reply to Thread
Page 1 of 11 1 2 3 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts