Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60 TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Page 1 of 9 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 10 of 85
  1. #1
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like

    macam ni ke lelaki merajuk.....?

    salam,
    ada beberapa tanda untuk kita pelajari,
    adakah benar dia merajuk....
    jika kita melihat reaksi begini...

    a) Diam Seribu Bahasa
    Dia diam je sepanjang ada dengan kita. Walaupun kita bercakap dengannya, dia hanya mengiakan / dia anggukkan kepalanya je. Dia sikit pun tak akan layan kita seperti sebelum ni. Jika benda ni berlaku sah lah tu dia merajuk dengan kita.

    b)Buat Tak Tahu
    Dia akan buat tak tau denagn kita. Jika kita minta tolong dengan dia seperti kemaskan meja ke, dia buat acuh tak acuh je.Paling teruk, dia buat-buat tak dengar (pekak betul-betul baru tau!). Ini cara protes yang paling teruk sebab ia bukan je buat kita geram tapi buat seperti ... kita ni tak wujud....kat situ..

    c) Menolak Untuk Makan Bersama
    Bila lelaki merajuk biasanya dia tak nak jumpa kita atau face to face dengan kita. Dia akan bagi alasan seperti "awak makan la dulu,saya kenyang lagi la..lagipun, saya dah makan denagn kawan saya tadi"

    d) Masam Muka
    Tindakan yang ni ialah tindakan yang paling kita geram. Dah lah tak nak cakap ngan kita dah tu nak tarik-tarik muka pulak. Tak puas hati la konon. Tapi adat la kalau orang dah merajuk. Perempuan pun lebih kurang je!

    e) Baca Surat Kabar
    Bab ni memang tabiat orang lelaki. Tapi kalau surat kabar tu dibaca banyak kali tanpa sebab maknanya jiwa dia tak tenteram & ada sesuatu yang mengganggu diri dia. Lagi-lagi pulak kalau tengah-tengah malam buta.

    f) Menonton Televisyen Hingga Lewat Malam
    Dia akan tengok tv tu sampai larut malam walaupun rancangan tu bukan rancangan kegemaran dia. Mata dia di tv tapi hatinya ke lain. Kita kena peka beb!

    g) Keluar Rumah Tanpa Beritahu
    Ada lelaki yang tak akan memberitahu mana dia nak pergi. Nak protes la tu kononnye. Kita jangan paksa dia untuk menjawab pertanyaan kita kerana confirm dia akan buat dek je!

    h) Matikan Telefon Bimbit
    Ha ni satu lagi tabiat lelaki. Dia tak suka diganggu bila perasaannya tengah marah. Untuk mengelakkan kita menggangu dia, dia akan matikan telefon bimbit dia & bagi alasan bateri kong. Alasan dia satu je, dia tak mahu dengar suara kita takut perasan marahnya lagi kuat...

    ada ke cara lain lagi tanda2 lelaki merajuk....
    silakan bagi tau jgn malu, jgn segan...
    mey la share....
    Trade_on_STP_accounts-ENG_160x600

  2. #2
    NG Ace
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    kelana jaya
    Posts
    7,884
    zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    encik maria kategori mana satu??? erm.........

  3. #3
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by zCk View Post
    encik maria kategori mana satu??? erm.........
    kalau miss zcK nak tau .:019:..maybe sy ikut ...a & d...kut...:dft012::dft012:

  4. #4
    Glory Glory United
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    21,922
    Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future
    My Mood
    Yeehaw
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    adess...biaq betul camtu lelaki majuk.....:032::032:
    31 Dec 2009 genap 15000 posting di NG

    bila nak cecah 30k ni

  5. #5
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by Ejal_Kronik View Post
    adess...biaq betul camtu lelaki majuk.....:032::032:
    tu saya copy paste tentang lelaki yg dah kawin merajuk,
    kalo lelaki bujangan....lagi teruk kut...:019::019:

  6. #6
    NG Rookie
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    A Place without no name
    Posts
    337
    fine net is on a distinguished road
    Post Thanks / Like
    a) Diam Seribu Bahasa
    Dia diam je sepanjang ada dengan kita. Walaupun kita bercakap dengannya, dia hanya mengiakan / dia anggukkan kepalanya je. Dia sikit pun tak akan layan kita seperti sebelum ni. Jika benda ni berlaku sah lah tu dia merajuk dengan kita.

    h) Matikan Telefon Bimbit
    Ha ni satu lagi tabiat lelaki. Dia tak suka diganggu bila perasaannya tengah marah. Untuk mengelakkan kita menggangu dia, dia akan matikan telefon bimbit dia & bagi alasan bateri kong. Alasan dia satu je, dia tak mahu dengar suara kita takut perasan marahnya lagi kuat...
    mcm btol je..hehehe...

  7. #7
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by fine net View Post
    mcm btol je..hehehe...
    merajuk ni biar pada yg sayang......
    kalo pada yg xkena mengena...
    ada dia kisah....? :015:

  8. #8
    NG Rookie
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    A Place without no name
    Posts
    337
    fine net is on a distinguished road
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by mariahassan View Post
    merajuk ni biar pada yg sayang......
    kalo pada yg xkena mengena...
    ada dia kisah....? :015:
    mmg majok dgn yg tersayang je cik mariah....:015:

    tp tu dulu..skrg da jd ex...:019:

    kite yg merajuk,last2 die plak yg merajuk...dr merajuk terpaksa pujuk die plak:005:

    klu majok pada yg x de kene mengena,mmg tidak di endahkn...:015:

  9. #9
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by fine net View Post
    mmg majok dgn yg tersayang je cik mariah....:015:

    tp tu dulu..skrg da jd ex...:019:

    kite yg merajuk,last2 die plak yg merajuk...dr merajuk terpaksa pujuk die plak:005:

    klu majok pada yg x de kene mengena,mmg tidak di endahkn...:015:
    walaupun da jd ek....tapi feel tu tetap ada ...:dft001::005:
    mana best kalo majok xde org nk pujuk..:019:
    tapi jgn selalu majok...nnti org boring...:030::030:

  10. #10
    You'll Never Walk Alone
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    McLaren HQ
    Posts
    15,548
    tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all
    My Mood
    Asleep
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by mariahassan View Post
    salam,
    ada beberapa tanda untuk kita pelajari,
    adakah benar dia merajuk....
    jika kita melihat reaksi begini...

    a) Diam Seribu Bahasa
    Dia diam je sepanjang ada dengan kita. Walaupun kita bercakap dengannya, dia hanya mengiakan / dia anggukkan kepalanya je. Dia sikit pun tak akan layan kita seperti sebelum ni. Jika benda ni berlaku sah lah tu dia merajuk dengan kita.
    Mungkin dia berpegang kepada kata2 diam lebih baik daripada berkata2

    "Saya menyertai Nogold Speakout"

  11. The Best Spread 468x60ms

 
+ Reply to Thread
Page 1 of 9 1 2 3 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts