Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

The Best Spread 468x60ms Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60

+ Reply to Thread
Page 1 of 8 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 10 of 71
  1. #1
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like

    Kelebihan berciuman...........

    kelebihan bercium....
    salam semua warga.....,

    Ahli perubatan mendapati bahwa berciuman baik untuk kesihatan....
    bercium itu bukan hanya membuat seseorang merasa senang, tapi juga efektif melawan banyak penyakit. Apa saja keuntungan berciuman bagi kesihatan?

    * Berciuman dalam waktu lama boleh membantu sistem sirkulasi kita.
    Ketika berciuman, detak jantung makin cepat hingga 110 degupan jantung per minit.

    * Setelah berciuman, paru-paru bekerja lebih keras. Kira-kira 60 tarikan nafas per minit, dibandingkan dalam nafas normal, hanya 20 kali tarikan nafas per minit. ini baik untuk mencegah sakit paru-paru.

    * Beberapa doktor gigi percaya, bahawa berciuman merupakan tindakan pencegahan gigi berlubang. Berciuman menstimulasi air liur yang boleh menghancurkan asam yang menutupi gigi.

    * Berciuman yang berlangsung lebih dari 3 minit membantu kita melawan stress. Berciuman dalam waktu lama boleh menghancurkan hormon stress.

    lagi... kelebihan berciuman .....

    1. Pasangan yang memberi ciuman perpisahan setiap pagi kepada pasangan hidupnya rata-rata memiliki waktu 5 tahun lebih lama dari yang tidak melakukan rutin ini.

    2. Berciuman baik untuk mendorong kepercayaan diri. Membuat seseorang merasa dihargai dan memberi ketenangan diri.

    3. Berciuman membakar kalori, 2-3 kalori per minit dan menggandakan tingkat metabolis. Ada yang mengatakan, bahwa dengan berciuman bergairah tiga kali per hari (setidaknya 20 detik per ciuman) boleh membantu menghilangkan berat badan.

    4. Berciuman dikenal sebagai penghilang stress. Berciuman penuh ghairah boleh menghilangkan ketegangan, mengurangi energi negatif, dan memproduksi rasa sihat, menurunkan hormon stress.

    5. Berciuman menggunakan setidaknya 30 otot wajah dan mencegah pipi kendur. Otot pipi yang menegang karena ciuman yang bergairah mampu membantu kulit lebih halus dan meningkatkan peredaran darah.

    6. Berciuman baik untuk jantung, menurunkan tekanan darah dan kolesterol.

    7. Mereka yang sering berciuman jarang mendapat masalah perut.

    8. Selama berciuman, antibiotik diproduksi tubuh dikeluarkan melalui air liur. Air liur juga dipercayai sebagai anestetik yang membantu mengurangi sakit.

    so...fikir2 kan...
    samada nak bercium atau tidak....
    bitcoin 160x600
    Last edited by mariahassan; 30 Oct 2009 at 10:31 AM.

  2. #2
    بسم الله الرحمن الرحيم
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Osaka, Japan.
    Posts
    10,753
    Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold
    My Mood
    Hot
    Post Thanks / Like
    dan berciumlah hanya kpd insan yg betul2 sah saje... :4:

  3. #3
    NG Rookie
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    1,138
    tokputih will become famous soon enough tokputih will become famous soon enough
    My Mood
    Sneaky
    Post Thanks / Like
    amalan yang sering dilakukan oleh tok.. walaupun dah tua... :011:

  4. #4
    You'll Never Walk Alone
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    McLaren HQ
    Posts
    15,548
    tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all
    My Mood
    Asleep
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by Gitaris Berapi View Post
    dan berciumlah hanya kpd insan yg betul2 sah saje... :4:
    bercium lah kamu dengan isterimu dan bukan kawannya
    "Saya menyertai Nogold Speakout"

  5. #5
    بسم الله الرحمن الرحيم
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Osaka, Japan.
    Posts
    10,753
    Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold
    My Mood
    Hot
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by tennoajak View Post
    bercium lah kamu dengan isterimu dan bukan kawannya
    ye.. dan biarlah isterimu menciummu dan bukan kawanmu...

  6. #6
    You'll Never Walk Alone
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    McLaren HQ
    Posts
    15,548
    tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all
    My Mood
    Asleep
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by Gitaris Berapi View Post
    ye.. dan biarlah isterimu menciummu dan bukan kawanmu...
    nanti kamu bisa mencium tanah kalau tidak berhati2 :011:
    "Saya menyertai Nogold Speakout"

  7. #7
    nurmalam
    Guest
    Quote Originally Posted by mariahassan View Post
    kelebihan bercium....
    salam semua warga.....,

    Ahli perubatan mendapati bahwa berciuman baik untuk kesihatan....
    bercium itu bukan hanya membuat seseorang merasa senang, tapi juga efektif melawan banyak penyakit. Apa saja keuntungan berciuman bagi kesihatan?

    * Berciuman dalam waktu lama boleh membantu sistem sirkulasi kita.
    Ketika berciuman, detak jantung makin cepat hingga 110 degupan jantung per minit.

    * Setelah berciuman, paru-paru bekerja lebih keras. Kira-kira 60 tarikan nafas per minit, dibandingkan dalam nafas normal, hanya 20 kali tarikan nafas per minit. ini baik untuk mencegah sakit paru-paru.

    * Beberapa doktor gigi percaya, bahawa berciuman merupakan tindakan pencegahan gigi berlubang. Berciuman menstimulasi air liur yang boleh menghancurkan asam yang menutupi gigi.

    * Berciuman yang berlangsung lebih dari 3 minit membantu kita melawan stress. Berciuman dalam waktu lama boleh menghancurkan hormon stress.

    Ada pula kelebihan berciuman .....

    1. Pasangan yang memberi ciuman perpisahan setiap pagi kepada pasangan hidupnya rata-rata memiliki waktu 5 tahun lebih lama dari yang tidak melakukan rutin ini.

    2. Berciuman baik untuk mendorong kepercayaan diri. Membuat seseorang merasa dihargai dan memberi ketenangan diri.

    3. Berciuman membakar kalori, 2-3 kalori per minit dan menggandakan tingkat metabolis. Ada yang mengatakan, bahwa dengan berciuman bergairah tiga kali per hari (setidaknya 20 detik per ciuman) boleh membantu menghilangkan berat badan.

    4. Berciuman dikenal sebagai penghilang stress. Berciuman penuh ghairah boleh menghilangkan ketegangan, mengurangi energi negatif, dan memproduksi rasa sihat, menurunkan hormon stress.

    5. Berciuman menggunakan setidaknya 30 otot wajah dan mencegah pipi kendur. Otot pipi yang menegang karena ciuman yang bergairah mampu membantu kulit lebih halus dan meningkatkan peredaran darah.

    6. Berciuman baik untuk jantung, menurunkan tekanan darah dan kolesterol.

    7. Mereka yang sering berciuman jarang mendapat masalah perut.

    8. Selama berciuman, antibiotik diproduksi tubuh dikeluarkan melalui air liur. Air liur juga dipercayai sebagai anestetik yang membantu mengurangi sakit.

    so...fikir2 kan...
    samada nak bercium atau tidak....
    TT...ni ciuman kat mana...bibir ke...dahi ke...pipi ke...xpun mana2 aje ke...huhu...:043::032::dft005:

  8. #8
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by Gitaris Berapi View Post
    dan berciumlah hanya kpd insan yg betul2 sah saje... :4:
    jgn cari dosa ....hanya yg sah mndpt sijil....
    Quote Originally Posted by tokputih View Post
    amalan yang sering dilakukan oleh tok.. walaupun dah tua... :011:
    tok ni patut jd teladan...
    Quote Originally Posted by tennoajak View Post
    bercium lah kamu dengan isterimu dan bukan kawannya
    jagalah hati isterimu sebelum kamu dicium oleh kawan isterimu....:046::015:
    Quote Originally Posted by Gitaris Berapi View Post
    ye.. dan biarlah isterimu menciummu dan bukan kawanmu...
    tak sedar ke siapa yg nk mnciummu...?:032::004:
    Quote Originally Posted by tennoajak View Post
    nanti kamu bisa mencium tanah kalau tidak berhati2 :011:
    biarkan siluncai ngan labu2nya....:034::034:

  9. #9
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by nurmalam View Post
    TT...ni ciuman kat mana...bibir ke...dahi ke...pipi ke...xpun mana2 aje ke...huhu...:043::032::dft005:
    ampun sebelum ku ulas tntang ciuman ni lbh lanjut....
    takut nnti ada org terghairah bila terbaca citer ni ,
    so maafkan aku yerk...
    ku rasa disini kita lebih fokus pada
    ciuman mulut...ke mulut ....
    kalo xcaya ,...baca len intisari citer ku ini...:015:

  10. #10
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    May 2009
    Location
    kuala lumpur
    Posts
    1,248
    Don_corleone is a jewel in the rough Don_corleone is a jewel in the rough Don_corleone is a jewel in the rough
    My Mood
    Cheerful
    Post Thanks / Like
    uis....kne syorkan kan hospital2 kerajaan & swasta supaya nurse kat sane selalu mencium pesakit diorang dalam membantu proses pemulihan kesihatan...peace...ehehe


  11. TenkoFX Crypto

 
+ Reply to Thread
Page 1 of 8 1 2 3 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts