Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

The Best Spread 468x60ms TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 14
  1. #1
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like

    ALLAH wuJUd ke??

    ada seorang lelaki pergi ke kedai gunting rambut utk menggunting rambut
    dan janggutnya. Apabila barber itu memulakan tugasnya, mereka pun
    berborak dan bercakap mengenai byk perkara.tapi bila mereka mula
    berbicara mengenai allah,barber itu pun berkata,'' saya tak percaya
    allah itu wujud.''



    ''kenapa kamu kata begitu?'' tanya si lelaki tadi.

    '' cuba kamu keluar di tgh jln itu dan tunjukkan pd saya bahawa allah
    itu wujud. Kalau betul allah wujud,kenapa ramai sgt org sakit kat luar
    tu?kenapa masih ada kanak2 yg terbiar? Kalau betul allah wujud,dah tentu
    tiada kesakitan dan keperitan hidup dlm dunia ni. Saya x dpt b ayang kan
    allah yg maha peny ayang boleh membenarkan semua ini berlaku''.



    Si lelaki itu pun berfikir sejenak. Tapi dia tidak memberi sebarang
    jawapan kerana tidak mahu memulakan pertengkaran. Selepas barber itu
    menghabiskan tugasnya, si lelaki tadi pun pergi.



    Selepas beberapa langkah,si lelaki tadi ternampak seorg lelaki berambut
    panjang,selekeh,kotor dan janggut tidak terurus. Si lelaki tadi pun
    berpatah balik dan pergi semula ke kedai gunting rambut tadi dan
    berkata,'' kamu tahu tak yg sbnrnye barber jgk tidak wujud?''



    ''kenapa kamu kata mcm tu? Sedangkan saya baru saje gunting rambut kamu
    tadi''.kata barber.



    ''tidak!'' kata si lelaki tadi.''kalau barber wujud, dah tentu tidak ada
    org yg berambut panjang tidak terurus dan kotor serta janggut yg panjang
    dan kotor mcm lelaki di tepi jalan itu''.



    ''ah!barber mmg wujud! Lelaki tu jadi mcm tu sbb dia tidak dtg pada saya
    utk menggunting rambutnye!''.kata barber.



    ''tepat sekali!''. Kata si lelaki tadi.



    ''that's the point!. Allah jgk wujud. Itulah yg
    terjadi(keperitan&penderitaan) jika manusia tidak mengingatinya dan
    kembali padanya utk memohon pertolongan.''

    sbb kadang-kala......manusia ini masa susah sahaja ingat tuhan.....masa snang lupa dan terus lalai dengan dunia.........
    ingatlah asal mu,ingat lah apa janji mu pada tuhan sebelum roh mu di tiup ke dalam jasad,ingatlah apa tujuan kamu di lahirkn di muka bumi...

    marilah kita fikir dan renungkan sejenak......siapa kita sebenarnya.............
    The Best Spread 160x600ms

  2. #2
    Mati Pati Akan Datang
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Mengembara Menuju Cinta Nya..
    Posts
    1,551
    rolex will become famous soon enough
    My Mood
    Devilish
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by carkey88 View Post
    ada seorang lelaki pergi ke kedai gunting rambut utk menggunting rambut
    dan janggutnya. Apabila barber itu memulakan tugasnya, mereka pun
    berborak dan bercakap mengenai byk perkara.tapi bila mereka mula
    berbicara mengenai allah,barber itu pun berkata,'' saya tak percaya
    allah itu wujud.''



    ''kenapa kamu kata begitu?'' tanya si lelaki tadi.

    '' cuba kamu keluar di tgh jln itu dan tunjukkan pd saya bahawa allah
    itu wujud. Kalau betul allah wujud,kenapa ramai sgt org sakit kat luar
    tu?kenapa masih ada kanak2 yg terbiar? Kalau betul allah wujud,dah tentu
    tiada kesakitan dan keperitan hidup dlm dunia ni. Saya x dpt b ayang kan
    allah yg maha peny ayang boleh membenarkan semua ini berlaku''.



    Si lelaki itu pun berfikir sejenak. Tapi dia tidak memberi sebarang
    jawapan kerana tidak mahu memulakan pertengkaran. Selepas barber itu
    menghabiskan tugasnya, si lelaki tadi pun pergi.



    Selepas beberapa langkah,si lelaki tadi ternampak seorg lelaki berambut
    panjang,selekeh,kotor dan janggut tidak terurus. Si lelaki tadi pun
    berpatah balik dan pergi semula ke kedai gunting rambut tadi dan
    berkata,'' kamu tahu tak yg sbnrnye barber jgk tidak wujud?''



    ''kenapa kamu kata mcm tu? Sedangkan saya baru saje gunting rambut kamu
    tadi''.kata barber.



    ''tidak!'' kata si lelaki tadi.''kalau barber wujud, dah tentu tidak ada
    org yg berambut panjang tidak terurus dan kotor serta janggut yg panjang
    dan kotor mcm lelaki di tepi jalan itu''.



    ''ah!barber mmg wujud! Lelaki tu jadi mcm tu sbb dia tidak dtg pada saya
    utk menggunting rambutnye!''.kata barber.



    ''tepat sekali!''. Kata si lelaki tadi.



    ''that's the point!. Allah jgk wujud. Itulah yg
    terjadi(keperitan&penderitaan) jika manusia tidak mengingatinya dan
    kembali padanya utk memohon pertolongan.''

    sbb kadang-kala......manusia ini masa susah sahaja ingat tuhan.....masa snang lupa dan terus lalai dengan dunia.........
    ingatlah asal mu,ingat lah apa janji mu pada tuhan sebelum roh mu di tiup ke dalam jasad,ingatlah apa tujuan kamu di lahirkn di muka bumi...

    marilah kita fikir dan renungkan sejenak......siapa kita sebenarnya.............
    Perghhh....
    mmg cukup menarik n cukup logik utk otak terima....

    Ada jugak soklan seumpama ini...

    "DIMANAKAH TEMPAT WUJUD ALLAH"....????

    bLe tak saudara tlg jawabkan...???

    p/s saya cukup suka thread kamu nie.....:048::048::048:
    Selangkah Untuk Menjadi Seorang Trader...



  3. #3
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    May 2009
    Location
    kuala lumpur
    Posts
    1,248
    Don_corleone is a jewel in the rough Don_corleone is a jewel in the rough Don_corleone is a jewel in the rough
    My Mood
    Cheerful
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by rolex View Post
    Perghhh....
    mmg cukup menarik n cukup logik utk otak terima....

    Ada jugak soklan seumpama ini...

    "DIMANAKAH TEMPAT WUJUD ALLAH"....????

    bLe tak saudara tlg jawabkan...???

    p/s saya cukup suka thread kamu nie.....:048::048::048:

    uits...mula2 tgk topik dah meremang bulu roma aku...takut thread ni mempertikaikan kewujudan yg maha kuasa...nasib baik thread ni bg dalil akal bukti kewujudan allah...:048:

  4. #4
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by rolex View Post
    Perghhh....
    mmg cukup menarik n cukup logik utk otak terima....

    Ada jugak soklan seumpama ini...

    "DIMANAKAH TEMPAT WUJUD ALLAH"....????

    bLe tak saudara tlg jawabkan...???

    p/s saya cukup suka thread kamu nie.....:048::048::048:
    sblm 2 jawab soklan sy dlu.......

    di mana nyawa kamu......?

    di mana punya darah kamu?

    anti isyallah akan jawab soklan sedara plak?

  5. #5
    بسم الله الرحمن الرحيم
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Osaka, Japan.
    Posts
    10,753
    Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold
    My Mood
    Hot
    Post Thanks / Like
    aku pun tertarik dgn thread ni.. thanks tuan tanah... :113:

  6. #6
    ║█║▌║█║▌│║▌║▌█║
    Join Date
    May 2009
    Location
    Di mana tapak kaki ku berpijak di situ lokasi ku...
    Posts
    1,369
    fitrie is just really nice fitrie is just really nice fitrie is just really nice fitrie is just really nice
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like
    Semoga dibanyakkan lagi thread2 mcm ni agar kita dapat menambah ilmu dan pengetahuan bagi menghadapi situasi begini dan juga dpt mempertahankan Islam...

  7. #7
    NG Rookie
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    1,138
    tokputih will become famous soon enough tokputih will become famous soon enough
    My Mood
    Sneaky
    Post Thanks / Like
    kalau tanya budak2 skrg mau terkedu lidah derang

  8. #8
    Glory Glory United
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    21,922
    Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future Ejal_Kronik has a brilliant future
    My Mood
    Yeehaw
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    nice info nice topik.......terharu seketika......
    31 Dec 2009 genap 15000 posting di NG

    bila nak cecah 30k ni

  9. #9
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by Gitaris Berapi View Post
    aku pun tertarik dgn thread ni.. thanks tuan tanah... :113:
    welcome,ilmu jgn di simpan.......x berkat idop.....

    Quote Originally Posted by fitrie View Post
    Semoga dibanyakkan lagi thread2 mcm ni agar kita dapat menambah ilmu dan pengetahuan bagi menghadapi situasi begini dan juga dpt mempertahankan Islam...
    insyallah....dapat sumber2.....pasti aq akn postkn

    Quote Originally Posted by tokputih View Post
    kalau tanya budak2 skrg mau terkedu lidah derang

    tau x per..........bukan kate budak...mak budak pon da yg sangkot gak

    Quote Originally Posted by Ejal_Kronik View Post
    nice info nice topik.......terharu seketika......
    hehehehe.......tq2

  10. #10
    zamri_alan
    Guest
    Thanks for the info tuan tanah :011:

    Semoga kita tergolong kepada hamba yang bersyukur dan sentiasa ingat kepada Allah SWT sentiasa......amin.:021::021::021:


  11. Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60

 

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts