Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60 TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 19
  1. #1
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like

    datuk dr. fadzilah kamsah cakap…

    Aku copy dari frenster bulletin yg dipost oleh saudari nadia syazlina.
    tok tatapan kita bersama di nogold nie

    “Ada orang datang ke pejabat dengan perasaan penuh gembira & ceria , ada datang dengan perasaan “biasa” dan ada datang dengan perasaan serba tak kena .” Ingat lah, sesiapa yang datang hanya dengan perasaan “biasa” saja, hasilnya adalah “biasa” saja, sesiapa yang datang dengan ceria, hasilnya akan jadi lebih daripada biasa ataupun luar biasa. Bekerja la dengan ceria agar menghasilkan produktiviti yang luar biasa yang akan menggembirakan orang di sekeliling kita. Semoga hasil itu akan mendapat keberkatan insyallah…”

    Jadi renungkan lah….

    1. Ada antara kita datang ke pejabat hanya memenuhi tanggungjawab ‘DATANG BEKERJA’ tapi hampa, hasilnya macam kita ‘ TAK DATANG’ kerja

    2. Ada kala kita rasa kita BUSY giler, rupanya kita hanya ‘KELAM KABUT’ .

    3. Adakala kita rasa kita PERIHATIN , tapi rupanya kita BUSY BODY.

    4. Adakala kita rasa kita OPENMINDED and OUTSPOKEN tapi rupanya kita KURANG PENGAJAR’AN.

    5. Adakala kita rasa kita berpemikiran KRITIS , rupanya kita hanya lebih kepada KRITIK yang mencipta KRISIS .

    6. Adakala kita rasa kita ingin menjadi LEBIH MESRA tapi rupanya kita di lihat lebih MENGADA-NGADA .

    7. Adakala kita suka bertanya ‘KENAPA DIA NI MCM TAKDE KEJE’, adalah lebih baik kita tanya ‘APA LAGI KEJE YANG AKU BOLEH BUAT ?’

    8. Adakala kita rasa kita ni pekerja yang SEMPURNA,BAIK DAN BERDEDIKASI tapi cuba tengok dalam-dalam,selagi hati kita berdengki, jatuhkan reputasi sesama rakan sekerja (report kat bos kawan kita tak bagus dari kita) dan tak amanah (mencuri dan tak siapkan kerja),kita sebenarnya patut terima hakikat betapa kita lebih teruk dari dari anggapan kita itu sendiri.

    Pejam mata dan renung lah diri, kalau kita perlu melakukan ANJAKAN PARADIGMA, maka lakukanlah segera…tapi manusia tetap manusia.. sukar untuk berubah kerana kita selalu beranggapan kita lebih baik… adakah dengan merasakan itu kita sememangnya terbaik? Maka untuk itu , mari kita mula senyum, ceria, mesra sesama kita dan tingkat kerjasama dalam kerja, tak rugi kita semai rasa ‘kekeluargaan’ dalam tugasan kalau kita kurang kerja, cari la kerja membantu teman-teman yang lain. Tak dapat gaji lebih pun tak apa sebab pahala dapat. kita withdraw kat akhirat nanti…tapi kalau kita asyik dengki mendengki..nasib la sebab sudah ditentukan jalan yang sukar itu yang kita pilih..
    Professional_PAMM_Service-ENG_160x600

  2. #2
    saddyLIBRA
    Guest
    tUmpAng lAlu
    bUkan Nak sEbUk tAu
    :scooterin..pin..

  3. #3
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by saddyLIBRA View Post
    tUmpAng lAlu
    bUkan Nak sEbUk tAu
    :scooterin..pin..

    la....
    nak tumpang lalu je ke?
    huhuhuhu
    kasi la komen ckit

  4. #4
    sowhat
    Guest
    Menarik tuh... renung2 kan...

  5. #5
    NG Girl Power
    Join Date
    May 2009
    Location
    Ditempat yang sepatutnya saya berada....xyah tahu..
    Posts
    2,884
    ShaSha will become famous soon enough ShaSha will become famous soon enough
    My Mood
    In Love
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by carkey88 View Post
    la....
    nak tumpang lalu je ke?
    huhuhuhu
    kasi la komen ckit
    saddy tu asyik tumpang lalu jer...
    shasha datang kerje sbb nk kerje la..
    kekekeke....

    8. Adakala kita rasa kita ni pekerja yang SEMPURNA,BAIK DAN BERDEDIKASI tapi cuba tengok dalam-dalam,selagi hati kita berdengki, jatuhkan reputasi sesama rakan sekerja (report kat bos kawan kita tak bagus dari kita) dan tak amanah (mencuri dan tak siapkan kerja),kita sebenarnya patut terima hakikat betapa kita lebih teruk dari dari anggapan kita itu sendiri.

    uihh..shasha x penah la buat mcm tu..
    xbaik oo...
    Take away my trouble,Take away my grief,Take away my heartache,In the night like a thief.

  6. #6
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by ShaSha View Post
    saddy tu asyik tumpang lalu jer...
    shasha datang kerje sbb nk kerje la..
    kekekeke....

    8. Adakala kita rasa kita ni pekerja yang SEMPURNA,BAIK DAN BERDEDIKASI tapi cuba tengok dalam-dalam,selagi hati kita berdengki, jatuhkan reputasi sesama rakan sekerja (report kat bos kawan kita tak bagus dari kita) dan tak amanah (mencuri dan tak siapkan kerja),kita sebenarnya patut terima hakikat betapa kita lebih teruk dari dari anggapan kita itu sendiri.

    uihh..shasha x penah la buat mcm tu..
    xbaik oo...

    bgusla kalau mcm 2
    huhuhuhuhu
    nie yg wat terpikat kat shasha nie

  7. #7
    NG Girl Power
    Join Date
    May 2009
    Location
    Ditempat yang sepatutnya saya berada....xyah tahu..
    Posts
    2,884
    ShaSha will become famous soon enough ShaSha will become famous soon enough
    My Mood
    In Love
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by carkey88 View Post
    bgusla kalau mcm 2
    huhuhuhuhu
    nie yg wat terpikat kat shasha nie

    aik..leh plak terpikat..
    kekekeke..
    klakor ler carkey ni ehh
    :011:
    Take away my trouble,Take away my grief,Take away my heartache,In the night like a thief.

  8. #8
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by ShaSha View Post
    aik..leh plak terpikat..
    kekekeke..
    klakor ler carkey ni ehh
    :011:

    lorh pe plak yg klakaunyer..
    huhuhuhuhu

  9. #9
    NG Girl Power
    Join Date
    May 2009
    Location
    Ditempat yang sepatutnya saya berada....xyah tahu..
    Posts
    2,884
    ShaSha will become famous soon enough ShaSha will become famous soon enough
    My Mood
    In Love
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by carkey88 View Post
    lorh pe plak yg klakaunyer..
    huhuhuhuhu

    hehehe...xdela..
    tp rase nyer kat tmpat kerje shasha ni xde pon yang berperangai
    xbaik mcm tu...
    sume nyer nmpak ok je...
    ape yang penting.....kerjesama...
    hehehe:011:
    Take away my trouble,Take away my grief,Take away my heartache,In the night like a thief.

  10. #10
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by ShaSha View Post
    hehehe...xdela..
    tp rase nyer kat tmpat kerje shasha ni xde pon yang berperangai
    xbaik mcm tu...
    sume nyer nmpak ok je...
    ape yang penting.....kerjesama...
    hehehe:011:

    betowl2...
    uits smangat wonderpat la plak
    hahahahahaha.............


  11. The Best Spread 468x60ms

 

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts