Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

The Best Spread 468x60ms Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60

+ Reply to Thread
Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 10 of 36
  1. #1
    بسم الله الرحمن الرحيم
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Osaka, Japan.
    Posts
    10,753
    Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold
    My Mood
    Hot
    Post Thanks / Like

    Turn aku plak jumpa sejadah sedang bersolat...

    X tau la benda ni org buat atau pun atas kuasa Allah.. yg pastinya bila aku tgk constructionnya mmg agak payah nk dibuat sbb kami cuba buat tp x berjaya...

    citer dia lbh kurang camni, lps aku dgn mmber amik air smbahyang, mmber aku tu bukak lampu surau & dia terperanjat sbb nmpak satu sejadah sedang berdiri (dlm keadaan tahiyat akhir)... dia pnggil aku & alangkah terpranjatnya aku sbb slama ni hanya tengok dlm internet je... rupa2nya kali ni aku diberi pluang utk melihatnya...

    gmbar aku x dpt nk letak skrg sbb aku x bwk kabel.. balik umah nnti aku upload...

    fuhh... Subhanallah.. Maha Suci Allah...

    ni gmbar dia..





    Estonian Forex 160x600en
    Last edited by Gitaris Berapi; 21 Oct 2009 at 07:36 PM.

  2. #2
    NG Rookie
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    1,138
    tokputih will become famous soon enough tokputih will become famous soon enough
    My Mood
    Sneaky
    Post Thanks / Like
    kengkadang ni buatan manusia... walau bagaimanapun sepatutnya dilipat dan dikembalikan kepada asal...

  3. #3
    PEACE YO!
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    root
    Posts
    3,437
    angelus is a splendid one to behold angelus is a splendid one to behold angelus is a splendid one to behold angelus is a splendid one to behold angelus is a splendid one to behold angelus is a splendid one to behold angelus is a splendid one to behold
    My Mood
    Dead
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Alhamdulillah bro... your the chosen one...

  4. #4
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    cheraxz
    Posts
    13,808
    alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    bole jadi ke sejadah bdiri kalo manusia yg wat?

    mlm nnt uplod gamba taw GB

  5. #5
    بسم الله الرحمن الرحيم
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Osaka, Japan.
    Posts
    10,753
    Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold
    My Mood
    Hot
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by tokputih View Post
    kengkadang ni buatan manusia... walau bagaimanapun sepatutnya dilipat dan dikembalikan kepada asal...
    Wallahu'alam tok... sejadah tu mmg dah dilipat smula..

    Quote Originally Posted by alonso14 View Post
    bole jadi ke sejadah bdiri kalo manusia yg wat?

    mlm nnt uplod gamba taw GB
    aku pun x tau la nk cakap camner alonso.. benda ni org buat ke, atau kuasa Allah ke aku x tau.. hanya Allah saje yg tau kebenarannya...

    bentuk dia mmg unik.. bahagian kpala dia membentuk tudung yg menghadap ke kiblat..kelihatan juga 2 lutut seolah2 sedang dlm keadaan tahiyat akhir...

    & bentuk dia mmg serupa dgn gmbar2 yg aku tgk sblum ni...

    * apapun aku serahkan segalanya pd Yg Maha Esa..

  6. #6
    Glory Glory United
    Join Date
    May 2009
    Location
    Ampang Ulu Kelang
    Posts
    2,648
    royce5061 has a spectacular aura about royce5061 has a spectacular aura about royce5061 has a spectacular aura about
    My Mood
    Busy
    Post Thanks / Like
    SubhanALLAH... Maha Suci ALLAH yang menjadikan alam semesta

    mungkin DIA nak tunjukkan sesuatu kat umat ISLAM hari ni yang semakin alpa...
    solat tak menjadi keutamaan,...

  7. #7
    بسم الله الرحمن الرحيم
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Osaka, Japan.
    Posts
    10,753
    Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold
    My Mood
    Hot
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by royce5061 View Post
    SubhanALLAH... Maha Suci ALLAH yang menjadikan alam semesta

    mungkin DIA nak tunjukkan sesuatu kat umat ISLAM hari ni yang semakin alpa...
    solat tak menjadi keutamaan,...
    bila tengok dgn mata kpala sndiri, terus mnggigil2 kaki aku.. rasa terharu pn ada...

    ini antara cerita2 yg aku cari berkenaan dgn sejadah berdiri..

    Cerita 1

    PASIR MAS Percaya atau tidak, sehelai sejadah bergerak dan berdiri secara tiba-tiba hingga menggemparkan seisi rumah warga emas, Sharifah Nor Syed Agil, 61, di Kampung Tok Sangkut, Repek di sini pagi kelmarin.

    Mereka mendakwa, bentuk sejadah itu ketika berdiri kelihatan seolah-olah seperti seorang lelaki atau wanita yang sedang menunaikan sembahyang dan berada dalam keadaan duduk di antara dua sujud.



    Kejadian misteri itu berlaku kira-kira hampir lapan jam sehingga mengundang ramai penduduk kampung ke rumah tersebut untuk menyaksikan keajaiban sejadah itu yang dikatakan berdiri tanpa bantuan sesiapa.

    Namun, kejadian pelik itu berakhir apabila sejadah itu kembali menyembah lantai setelah seorang tetamu yang hadir menyentuhnya meskipun telah dilarang.



    Menurut Sharifah Nor, kejadian pelik itu disedari oleh anaknya, Mohd. Faizal Mohd. Zin, 27, yang kebetulan baru saja terjaga daripada tidur di ruang tamu rumah pukul 8.30 pagi ketika dia sedang sibuk membuka kedai runcitnya.

    Menyedari sejadah milik ibunya sedang berdiri, perasaan takut mula menyelubungi Mohd. Faizal dan terus memanggil ibunya yang berada di kedai untuk memaklumkan keadaan tersebut.
    Cerita 2

    BUKIT MERTAJAM 2 Okt. - Sepasang suami isteri yang berselisih pendapat mengenai arah kiblat di rumah mereka di Taman Haji Mohd. Amin di sini terkejut apabila sejadah di bilik sembahyang mereka tiba-tiba tegak menyerupai orang sedang solat.



    Kejadian aneh itu berlaku kira-kira pukul 9.45 malam, tidak lama selepas Mohamad Shuhaimi Md. Ilias, 26, dan isterinya, Zainab Ramli, 26, berbincang mengenai kedudukan sebenar kiblat rumah mereka berbanding di masjid berhampiran.

    Sebelum kejadian, Zainab sempat menghamparkan sejadah tersebut untuk menunjukkan arah kiblat yang biasa digunakannya tetapi Mohamad Shuhaimi menyifatkan kedudukan itu tidak begitu tepat.

    Menurut Mohamad Shuhaimi, selepas berbincang dalam bilik berkenaan, dia pergi ke ruang tamu sebelum memandikan anak perempuannya manakala Zainab pula pergi menggosok pakaian.

    ''Tidak lama kemudian, Zainab tiba-tiba meluru kepada saya dalam keadaan muka pucat dan terkejut sebelum memberitahu sejadah yang dihamparkan tadi sudah tegak seperti orang sedang solat antara dua sujud," katanya ketika ditemui di rumahnya hari ini.

    Mohamad Shuhaimi berkata, dia mengucap berkali-kali apabila melihat sendiri keadaan sejadah tersebut yang menyerupai seorang wanita bersolat.

    Melihat peristiwa aneh itu, Mohamad Shuhaimi menghubungi keluarga terdekat dan jiran-jiran yang kemudian datang menyaksikan sendiri kejadian tersebut.

    ''Ada beberapa jiran yang datang dengan kompas untuk membuat ukuran dan mengakui bahawa kedudukan sejadah itu tepat menghala ke arah kiblat," katanya.

    Mohamad Shuhaimi yang bekerja sebagai penghantar surat memberitahu, sejadah tersebut yang sudah sedikit lusuh, merupakan hantaran perkahwinan isterinya ketika mereka mendirikan rumah tangga empat tahun lalu.

    Katanya, berita mengenai kejadian itu tersebar begitu cepat sehingga ada orang awam dari merata tempat termasuk Kuala Lumpur yang sanggup datang untuk menyaksikannya.

    ''Bagaimanapun kira-kira pukul 2.30 petang tadi, saya secara perlahan-lahan melipat sejadah tersebut atas nasihat dua pegawai daripada Jabatan Agama Islam negeri yang datang ke rumah kami," katanya.

    Katanya, ia bagi mengelak daripada berlaku perkara khurafat yang boleh menyesatkan akidah umat Islam.

    Mohamad Shuhaimi berkata, dia dan isteri percaya ada hikmah di sebalik kejadian itu dan menganggapnya sebagai tanda kekuasaan Allah SWT.

  8. #8
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    cheraxz
    Posts
    13,808
    alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    abis tu ko biarkan je camtu?

  9. #9
    بسم الله الرحمن الرحيم
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Osaka, Japan.
    Posts
    10,753
    Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold Gitaris Berapi is a splendid one to behold
    My Mood
    Hot
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by alonso14 View Post
    abis tu ko biarkan je camtu?
    mmber aku dh angkat balik & letak kt tmpat asal...

    rupanya dlm bulan ni byk citer pasal ni ek..

    kt company aku ni sape la yg nk buat.. sume dah tua2 blaka.. kalo nk buat pun bukannya mudah.. sejadah tu lembut...

  10. #10
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    cheraxz
    Posts
    13,808
    alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    tu la psl,baru kua kes ni smlm
    ko plak dpt tgk dgn mata sendri


  11. TenkoFX Crypto

 
+ Reply to Thread
Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts