Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60 The Best Spread 468x60ms

+ Reply to Thread
Results 1 to 10 of 10
  1. #1
    Banned
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    masjidtanah,melaka-gemas,n9-rajachulan,KL-Kajang
    Posts
    2,920
    akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like

    [19/10/2009] : Kosmo | Berita2 Semasa

    Tiga rentung elak kucing - Kereta Proton Persona terbakar selepas langgar tembok jambatan

    KOTA BHARU - Penyelidikan terhadap keenakan sup belut di sini oleh seorang warga Amerika Syarikat tidak dapat disempurnakan apabila dia maut bersama dua yang lain di Kilometer 4, Jalan Kota Bharu-Kuala Krai di Kampung Bunut Payung semalam.

    Itulah nasib Gonzales Christopher, 25, yang rentung selepas kereta yang dinaikinya terbabas lalu terbakar dalam kemalangan pada pukul 4.15 pagi.

    Turut rentung bersama Gonzales ialah Tengku Samsu Tuan Ibrahim, 24, berasal dari Tanah Merah dan seorang wanita yang hanya dikenali Diana, 22, berasal dari Ketereh di sini

    Tengku Ahmad Nazim yang selamat dalam kemalangan dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab II di Kota Bharu.

    Bagaimanapun, pemandu kereta Proton Persona yang dinaiki tiga yang maut iaitu Tengku Ahmad Nazim Tengku Azizan, 30, terselamat selamat.

    Tengku Ahmad Nazim melecur 18 peratus di kaki, lengan dan badan. Dia kini stabil dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di sini.

    Dia yang ditemui di hospital berkata, sebelum kejadian, dia bersama Tengku Samsu dan Diana duduk menghabiskan masa di sebuah kafe di hotel terkemuka di sini sebelum berkenalan dengan Gonzales.
    Trade_on_STP_accounts-ENG_160x600

  2. #2
    Banned
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    masjidtanah,melaka-gemas,n9-rajachulan,KL-Kajang
    Posts
    2,920
    akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like

    Malaysia buka KFC halal di India

    ALOR SETAR - KFC Holdings (Malaysia) Bhd. (KFCH) akan membuka dua buah restoran KFC di Mumbai menjelang hujung tahun ini ke arah memperluaskan rangkaian restoran itu di luar negara.

    Pengerusi KFCH, Tan Sri Muhammad Ali Hashim berkata, tahun depan syarikat merancang membuka 10 buah lagi restoran di bandar sama dan Pune yang terletak di Maharashta dengan nilai pelaburan RM35 juta.

    "Restoran KFC sudah berada di Kemboja dan menjelang akhir tahun ini dan tahun depan kita akan memperluaskan rangkaian perniagaan di India pula.

    "Restoran tersebut akan menjadi antara restoran halal di kedua-dua bandar itu yang mempunyai jumlah penduduk sekitar 28 juta orang," katanya.

    Beliau ditemui pemberita pada majlis perasmian restoran Pizza Hut dan KFC di Limbong Kapal di sini yang menjadi restoran berkembar pertama di Kedah.

  3. #3
    You'll Never Walk Alone
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    McLaren HQ
    Posts
    15,548
    tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all
    My Mood
    Asleep
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    1Malaysia bukan retorik - Najib

    Oleh AHMAD SYAKIR SAZILI dan MOHD AZLI ADLAN
    [email protected]

    NAJIB bersama Muhyiddin, Rais dan Zambry memukul gendang sebagai gimik merasmikan program sambutan 1Malaysia di Ipoh malam tadi.

    IPOH - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak mahu gagasan 1Malaysia dilihat sebagai satu retorik, gimik politik atau slogan semata-mata sebaliknya ia adalah satu perjuangan untuk berlaku adil kepada setiap rakyat, merentasi batas kaum dan agama.

    Katanya, ia merupakan satu prinsip keadilan yang akan menjamin keharmonian semua kaum di negara ini dan ia adalah pengiktirafan terhadap segala sumbangan yang dicurahkan setiap kaum untuk membangunkan negara.

    "1Malaysia sebenarnya turut menekan konsep keadilan sosial kepada semua kaum dan kerajaan memberi jaminan tiada satu kelompok masyarakat akan terpinggir.

    "Melalui gagasan ini, hak sesuatu kaum itu tidak akan diberikan kepada kaum lain dengan begitu sahaja kerana ia masih berlandaskan kepada perlembagaan negara," katanya.

    LEBIH 50,000 orang membanjiri Stadium Perak semasa program sambutan 1Malaysia peringkat negeri Perak di Ipoh malam tadi.

    Beliau berkata demikian semasa berucap melancarkan program 1Malaysia Bersama Rakyat peringkat negeri Perak di Stadium Perak di sini semalam.

    Hadir sama ialah Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir dan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim.
    "Saya menyertai Nogold Speakout"

  4. #4
    You'll Never Walk Alone
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    McLaren HQ
    Posts
    15,548
    tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all
    My Mood
    Asleep
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    10 jam Awie diambil keterangan

    Oleh AZELI ALI
    [email protected]

    GEORGE TOWN - Penyanyi rock popular, Awie semalam tampil memberi keterangan mengenai dakwaan dia terlibat dalam kes gaduh dan pukul seorang lelaki di sebuah pusat hiburan di Upper Penang Road di sini Julai tahun lalu.

    Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, 41, tiba di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut pada pukul 1.15 petang semalam.

    Selepas hampir 10 jam, Awie diambil keterangan, dia dilihat keluar dari balai polis itu pada pukul 10.40 malam tadi.

    Awie semasa ditemui berkata, dia hadir ke balai polis bagi membantu siasatan dakwaan dia terlibat memukul seorang lelaki di pusat hiburan tahun lalu.

    "Saya tidak tahu apa tindakan polis selanjutnya kerana saya hanya datang sebagaimana yang diminta oleh polis dan telah memberi kerjasama sebaik mungkin.

    "Saya beri keterangan bagi mempertahankan diri saya dan selepas ini biarlah keadilan yang menentukan kebenaran atas dakwaan itu," kata Awie sebelum meninggalkan balai polis dan bertolak ke Kuala Lumpur malam tadi.

    Akhbar pada 10 Oktober lalu mendakwa Awie bersama beberapa rakannya menyerang seorang lelaki di sebuah pusat hiburan di Upper Penang Road di sini.
    "Saya menyertai Nogold Speakout"

  5. #5
    You'll Never Walk Alone
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    McLaren HQ
    Posts
    15,548
    tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all
    My Mood
    Asleep
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Tiga beranak terima ijazah serentak


    SHAH ALAM - Ikatan kekeluargaan yang erat membawa tiga beranak melangkah ke mercu kejayaan apabila mereka bersama-sama menerima ijazah pada istiadat Konvokesyen Universiti Teknologi Mara (UiTM) ke-71 di sini semalam.

    Guru besar Sekolah Kebangsaan Bukit Rimau, Kota Kemuning di sini, Nor Azmi Rahmat, 47, dan isterinya, pegawai teknologi pendidikan Abidah Yahya, 48, menerima Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (Kepujian) (Pengurusan Pendidikan) manakala anak sulung mereka, Nurul Syazwani, 23, menerima Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Perniagaan (Kewangan).

    Bapa kepada enam orang anak itu ternyata gembira dan bersyukur kerana impiannya untuk memperoleh ijazah bersama isteri dan anaknya akhirnya tercapai.

    "Saya dah lama merancang untuk melanjutkan pelajaran bersama isteri dan alhamdulillah impian kami tercapai dan hari ini (semalam) kami sama-sama menerima ijazah dan lebih bermakna lagi anak sulung kami (Nurul Syazwani) juga turut sama," katanya kepada pemberita selepas majlis konvokesyen itu.
    "Saya menyertai Nogold Speakout"

  6. #6
    You'll Never Walk Alone
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    McLaren HQ
    Posts
    15,548
    tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all
    My Mood
    Asleep
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Kembalikan caruman 11 peratus

    Oleh SUHANA VERU
    [email protected]

    PETALING JAYA - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) dan Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) meminta kerajaan membenarkan pekerja yang memilih potongan lapan peratus bagi caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dikembalikan kepada 11 peratus berkuat kuasa serta-merta.

    Presiden CUEPACS, Omar Osman berkata, memandangkan keadaan ekonomi yang semakin pulih, pekerja yang memilih untuk kembali kepada potongan sebanyak 11 peratus perlu disegerakan.

    "Ini bukan sahaja melibatkan simpanan untuk hari tua, malah simpanan KWSP amat penting untuk menjamin kehidupan yang lebih baik pada masa hadapan.

    "Bagaimanapun, potongan caruman yang dikurangkan sebanyak tiga peratus sangat kecil dan ia tidak menyumbang banyak kebaikan kepada pencarum," katanya ketika dihubungi semalam.

    Mengulas lanjut, Omar memberitahu, sekiranya peratusan caruman itu dikembalikan kepada 11 peratus, ia mampu memberikan manfaat kepada semua pekerja terutamanya penjawat awam.
    "Saya menyertai Nogold Speakout"

  7. #7
    You'll Never Walk Alone
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    McLaren HQ
    Posts
    15,548
    tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all
    My Mood
    Asleep
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Patpong Malaysia - Minum arak, menari atas meja berapi dengan aksi lucah

    Oleh WARTAWAN Kosmo!
    [email protected]

    KUALA LUMPUR - Pengunjung sebuah pusat hiburan di KL Sentral seolah-olah ingin menunjuk handal apabila tanpa segan silu meneguk arak serta melakukan tarian aksi lucah di atas meja yang dituang arak dan dinyalakan api.

    Mereka yang rata-ratanya gadis Melayu, berpakaian seksi berdiri di atas meja penerima pesanan dan mula menari dengan aksi menggiurkan mengikut irama muzik yang rancak.

    Melihat akan gerak-geri tarian mereka, perbuatan gadis terbabit seolah-olah meniru budaya Patpong yang terdapat di Thailand.

    Apa yang menjadi persoalan ialah bagaimana pusat hiburan terkenal dan beroperasi sejak hampir dua tahun itu boleh menjalankan perniagaannya melebihi masa yang ditetapkan, seolah-olah pengusahanya 'kebal' daripada tindakan undang-undang.

    Umum sedia maklum, semua pusat hiburan hanya dibenarkan beroperasi hingga pukul 3 pagi tetapi pemilik premis itu dengan selamba melanjutkan perniagaannya sehingga pukul 5 pagi.

    Difahamkan, premis tersebut bukan sahaja dikunjungi oleh golongan remaja yang inginkan kehidupan bebas.

    Seorang pengunjung yang jelek dengan gejala itu telah membawa wartawan Kosmo! meninjau premis berkenaan baru-baru ini

    Dia yang ingin dikenali sebagai Faris, 30-an memberitahu, kegiatan seperti itu bukan lagi satu keganjilan bagi warga kota kerana pengunjung di kalangan orang Melayu yang datang ke situ dianggap sebagai orang yang dihormati dan mempunyai cita rasa tinggi.
    "Saya menyertai Nogold Speakout"

  8. #8
    Banned
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    masjidtanah,melaka-gemas,n9-rajachulan,KL-Kajang
    Posts
    2,920
    akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by tennoajak View Post
    Kembalikan caruman 11 peratus

    Oleh SUHANA VERU
    [email protected]

    PETALING JAYA - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) dan Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) meminta kerajaan membenarkan pekerja yang memilih potongan lapan peratus bagi caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dikembalikan kepada 11 peratus berkuat kuasa serta-merta.

    Presiden CUEPACS, Omar Osman berkata, memandangkan keadaan ekonomi yang semakin pulih, pekerja yang memilih untuk kembali kepada potongan sebanyak 11 peratus perlu disegerakan.

    "Ini bukan sahaja melibatkan simpanan untuk hari tua, malah simpanan KWSP amat penting untuk menjamin kehidupan yang lebih baik pada masa hadapan.

    "Bagaimanapun, potongan caruman yang dikurangkan sebanyak tiga peratus sangat kecil dan ia tidak menyumbang banyak kebaikan kepada pencarum," katanya ketika dihubungi semalam.

    Mengulas lanjut, Omar memberitahu, sekiranya peratusan caruman itu dikembalikan kepada 11 peratus, ia mampu memberikan manfaat kepada semua pekerja terutamanya penjawat awam.
    dari mula dulu aku tolak utk pemotongan ke 8% ni..
    baik aku amik 11% je..
    bukan ada impak besar pon

  9. #9
    You'll Never Walk Alone
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    McLaren HQ
    Posts
    15,548
    tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all
    My Mood
    Asleep
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by akay View Post
    dari mula dulu aku tolak utk pemotongan ke 8% ni..
    baik aku amik 11% je..
    bukan ada impak besar pon
    betul tu. Kalau ambik memang tak banyak pun tapi kalau simpan lama2 jadi banyak. Tu pun je simpanan yg orang leh maintain sebab takleh kuarkan :005:
    "Saya menyertai Nogold Speakout"

  10. #10
    Banned
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    masjidtanah,melaka-gemas,n9-rajachulan,KL-Kajang
    Posts
    2,920
    akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by tennoajak View Post
    betul tu. Kalau ambik memang tak banyak pun tapi kalau simpan lama2 jadi banyak. Tu pun je simpanan yg orang leh maintain sebab takleh kuarkan :005:
    tp ramai yg amik pon sebab malas nak wat surat pengecualian..
    kira cam teramik la sebab kalu takw at surat automatik dikira setuju pemotongan epf 8%


  11. TenkoFX Crypto

 

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts