Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60 The Best Spread 468x60ms

+ Reply to Thread
Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 10 of 40
  1. #1
    drewberry
    Guest

    ~~Auta restoran Mamak/India Muslim~~Panasss...

    Assalamualaikum.

    Drew buka thread ni pasal tipu helah pengusaha restoran mamak/india muslim yang banyak dan mudah dijumpai dimana2 di Malaysia ni.

    Acctually kes yg drew alami ni dah kali ke 2 berlaku di dua restoran mamak yg berbeza.
    Milo adalah antara minuman feveret drew dan biasanya drew akan oder minuman ni di restoran/kedai mkn.
    Apa yg berlaku di 2 tempat ni apabila drew oder milo, mamak tu bagi segelas air minuman coklat yg sudah pasti bukan jenama milo kerana rasanya yg berbeza.Hubby pun dah mula hangin(nasib baik kulit x bertukar jd kaler hijau):005:, dia panggil mamak tu dan tanya kat mamak tu air apa yg diberi pada drew, setelah didesak baru lah si mamak tu mengaku yg air tu bukannya MILO, tetapi jenama lain yg murah harganya.

    So, bayangkan dengan segelas air milo,mamak akan charge RM1.50.
    tetapi untuk menikmati untung banyak,mamak ni menggunakan minuman coklat yg murah.

    Kepada sesiapa yang pernah mengalami kes yg seumpamanya mari lah kongsi pengalaman di sini ya..

    :045::045:
    The Best Spread 160x600ms

  2. #2
    kingnorth
    Guest
    mmm jahat nyer... sanggup mamak tu wat gitu ker kakak ipar... nanti dia ..:028:

  3. #3
    drewberry
    Guest
    Quote Originally Posted by kingnorth View Post
    mmm jahat nyer... sanggup mamak tu wat gitu ker kakak ipar... nanti dia ..:028:
    ni pun kaki lepak kedai mamak juga kan?:015:

    Jgn apa2 kan mamak tu ,nanti tak balik negeri dia pulak :005:

  4. #4
    ajax932
    Guest
    jangan mamak tu korek bontot kuali pulak buat air kopi.....huhuhu

  5. #5
    NG Superstar
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Near Puchong
    Posts
    3,540
    qree is a jewel in the rough qree is a jewel in the rough qree is a jewel in the rough
    My Mood
    Asleep
    Post Thanks / Like
    aku mmg dah lama banned kedai mamak.
    sbb ramai yg tokey je mamak, tp pekerja hindu.
    pastu dgn roti canai tong (yg longgok siap2 tu),
    blom lg nk kira yg pakai ilmu bukan2 nk tarik org dtg lg tuh.
    |huh|

  6. #6
    Kasi Sembat..!
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    6,322
    mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of mattop has much to be proud of
    Post Thanks / Like
    apa ilmu yg dia pakai tuh?

    Quote Originally Posted by qree View Post
    aku mmg dah lama banned kedai mamak.
    sbb ramai yg tokey je mamak, tp pekerja hindu.
    pastu dgn roti canai tong (yg longgok siap2 tu),
    blom lg nk kira yg pakai ilmu bukan2 nk tarik org dtg lg tuh.

  7. #7
    Banned
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    masjidtanah,melaka-gemas,n9-rajachulan,KL-Kajang
    Posts
    2,920
    akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    mana2 kedai yg ngaku kedai mamak tu @ mamak tiruan rasanye semalam ngan arini masih tutup sebab diaorg selebret deepavali..
    so agak2 kalu mamak korang slalu lepak tu tutup makna nye bukan kedai mamak la tu tp kedai hindu

  8. #8
    You'll Never Walk Alone
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    McLaren HQ
    Posts
    15,548
    tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all tennoajak is a name known to all
    My Mood
    Asleep
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Ni pakai milo yg ada tulis Hak Kerajaan Malaysia ke?
    "Saya menyertai Nogold Speakout"

  9. #9
    DiSc
    Guest
    kalau leh bagitau la kedai tu nama aper,kat mana.....so senang kita boikot jer...

  10. #10
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    cheraxz
    Posts
    13,808
    alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    kalo tak pakai milo..dorg pakai brand ape?


  11. TenkoFX Crypto

 
+ Reply to Thread
Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts