Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

The Best Spread 468x60ms TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 10 of 37
  1. #1
    NG Hall of Fame
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    hong kong, bangi
    Posts
    5,884
    jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice
    My Mood
    In Love
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like

    Pengarah Syarikat Bulumas didakwa terima deposit tanpa lesen

    Pengarah Syarikat Bulumas didakwa terima deposit tanpa lesen



    KLANG: Pengarah Syarikat Buluhmas Enterprise Sdn Bhd, Ame Hamzah Mat Atar mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini terhadap tuduhan menerima deposit daripada orang ramai tanpa memegang lesen yang
    sah mengikut Akta Bank dan Institusi-Institusi Kewangan 1989.

    Dia didakwa melakukan kesalahan itu di premis bernombor 35 & 35A, Jalan 1,
    Taman Raden Jaya, Tanjung Karang, Kuala Selangor, antara 14 April dan 13 Oktober tahun lalu.

    Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 25 (1) Akta Bank dan Institusi-Institusi
    Kewangan 1989 (Akta 372) dan boleh dihukum mengikut Seksyen 103 (1)(a) Akta yang sama yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM10,000,000 atau penjara sehingga 10 tahun atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

    Di mahkamah yang sama, syarikat agensi pengiklanan itu turut didakwa
    melakukan kesalahan yang sama di tempat dan tarikh yang sama.

    Ame Hamzah selaku pengarah syarikat itu mengaku tidak bersalah dan minta
    dibicarakan selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya oleh jurubahasa mahkamah.

    Hakim Yong Zarida Sazali kemudian membenarkan Ame Hamzah dibebaskan dengan ikat jamin RM50,000. Mahkamah turut menetapkan 26 November ini untuk sebutan semula kedua-dua kes.

    Pegawai Pendakwa dari Bank Negara Malaysia, Stanley Clement Augustin,
    sebelum itu membantah jaminan diberikan kepada Ame Hamzah dengan alasan kes itu tidak menawarkan ikat jamin.

    Peguam Yunus Sharif, yang mewakili Ame Hamzah, bagaimanapun berkata walaupun kes itu tidak menawarkan jaminan, mahkamah boleh menggunakan budi bicara untuk membenarkan tertuduh diikat jamin.

    "Pertuduhan juga tidak menyatakan jumlah wang yang dikatakan diterima
    daripada pendeposit. Anak guam saya sudah memberikan sepenuh kerjasama sejak penyiasatan dimulakan oleh Bank Negara pada 13 Oktober tahun lalu sehingga pendakwaan hari ini," katanya.-Bernama

    http://www.hmetro.com.my/Current_New...cle/index_html
    Trade_on_STP_accounts-ENG_160x600

  2. #2
    NG Rookie
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Credit Suisse HQ
    Posts
    1,609
    kni will become famous soon enough kni will become famous soon enough
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by jahar79 View Post
    Pengarah Syarikat Bulumas didakwa terima deposit tanpa lesen



    KLANG: Pengarah Syarikat Buluhmas Enterprise Sdn Bhd, Ame Hamzah Mat Atar mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini terhadap tuduhan menerima deposit daripada orang ramai tanpa memegang lesen yang
    sah mengikut Akta Bank dan Institusi-Institusi Kewangan 1989.

    Dia didakwa melakukan kesalahan itu di premis bernombor 35 & 35A, Jalan 1,
    Taman Raden Jaya, Tanjung Karang, Kuala Selangor, antara 14 April dan 13 Oktober tahun lalu.

    Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 25 (1) Akta Bank dan Institusi-Institusi
    Kewangan 1989 (Akta 372) dan boleh dihukum mengikut Seksyen 103 (1)(a) Akta yang sama yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM10,000,000 atau penjara sehingga 10 tahun atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

    Di mahkamah yang sama, syarikat agensi pengiklanan itu turut didakwa
    melakukan kesalahan yang sama di tempat dan tarikh yang sama.

    Ame Hamzah selaku pengarah syarikat itu mengaku tidak bersalah dan minta
    dibicarakan selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya oleh jurubahasa mahkamah.

    Hakim Yong Zarida Sazali kemudian membenarkan Ame Hamzah dibebaskan dengan ikat jamin RM50,000. Mahkamah turut menetapkan 26 November ini untuk sebutan semula kedua-dua kes.

    Pegawai Pendakwa dari Bank Negara Malaysia, Stanley Clement Augustin,
    sebelum itu membantah jaminan diberikan kepada Ame Hamzah dengan alasan kes itu tidak menawarkan ikat jamin.

    Peguam Yunus Sharif, yang mewakili Ame Hamzah, bagaimanapun berkata walaupun kes itu tidak menawarkan jaminan, mahkamah boleh menggunakan budi bicara untuk membenarkan tertuduh diikat jamin.

    "Pertuduhan juga tidak menyatakan jumlah wang yang dikatakan diterima
    daripada pendeposit. Anak guam saya sudah memberikan sepenuh kerjasama sejak penyiasatan dimulakan oleh Bank Negara pada 13 Oktober tahun lalu sehingga pendakwaan hari ini," katanya.-Bernama

    http://www.hmetro.com.my/Current_New...cle/index_html
    takde harapan ler.. bila kes dah bawak ke mahkamah... amik masa lama nak settle...

  3. #3
    NG Hall of Fame
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    hong kong, bangi
    Posts
    5,884
    jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice
    My Mood
    In Love
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by kni View Post
    takde harapan ler.. bila kes dah bawak ke mahkamah... amik masa lama nak settle...
    nasib baik aku masuk sikit jer...:dft006:

  4. #4
    Banned
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    masjidtanah,melaka-gemas,n9-rajachulan,KL-Kajang
    Posts
    2,920
    akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like

  5. #5
    NG Ace
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    kelana jaya
    Posts
    7,884
    zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    buluhmas dah jadi buluh betung.................

  6. #6
    NG Hall of Fame
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    hong kong, bangi
    Posts
    5,884
    jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice
    My Mood
    In Love
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by akay View Post
    yeker...sorry bos tak perasan:009:

  7. #7
    NG Hall of Fame
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    hong kong, bangi
    Posts
    5,884
    jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice
    My Mood
    In Love
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by zCk View Post
    buluhmas dah jadi buluh betung.................
    banyak ker ko masuk zck??

  8. #8
    pang5dalam
    Guest
    Quote Originally Posted by zCk View Post
    buluhmas dah jadi buluh betung.................
    boleh wat lemang...

  9. #9
    NG Ace
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    kelana jaya
    Posts
    7,884
    zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by akay View Post
    Quote Originally Posted by jahar79 View Post
    yeker...sorry bos tak perasan:009:
    Quote Originally Posted by jahar79 View Post
    banyak ker ko masuk zck??
    encik akay sila mergekan thread dan ban kan jahar..
    harap maklum..:011:

  10. #10
    NG Hall of Fame
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    hong kong, bangi
    Posts
    5,884
    jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice jahar79 is just really nice
    My Mood
    In Love
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by zCk View Post
    encik akay sila mergekan thread dan ban kan jahar..
    harap maklum..:011:
    ko ni asyik nak ban kan orang jer... hampeh tul..:011:


  11. Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60

 
+ Reply to Thread
Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts