Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

The Best Spread 468x60ms TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Results 1 to 6 of 6
  1. #1
    ☆.:*:.The Bluesmania.:*:.☆
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    K.L- PeNaNG-KLanTaN-KeDah-SelaMa- LuMut PeRAK- Kota DaManSara #
    Posts
    2,274
    Nard Wawa has a spectacular aura about Nard Wawa has a spectacular aura about Nard Wawa has a spectacular aura about
    My Mood
    Angelic
    Post Thanks / Like

    Kenali Istilah Kimia Pada Komestik

    Sebahagian besar wanita mengaku tidak mengenal dan mengetahui fungsi dari bahan kimia yang terdapat pada kosmetiknya.

    Sangat penting bagi kita untuk mengetahui fungsi bahan kimia tersebut pada kulit. Dengan mengetahui fungsinya, kita tidak akan salah dalam memilih kosmetik yang sesuai dengan jenis kulit. Berikut istilah kimia yang banyak tertera pada kosmetik dan Anda harus memahaminya.

    - Salicylic Acid
    Salicylic Acid juga biasa ditulis Beta hydroxy acid (BHA). Bahan kimia ini diperuntukkan untuk jenis kulit normal dan berminyak. BHA sangat baik untuk mengatasi jerawat dan iritasi kulit. Cara kerja BHA atau salicylic acid ini adalah melalui penetrasi sebum (kandungan minyak pelembab kulit) yang menyumbat pori-pori dan menimbulkan komedo. Hindari menggunakan BHA jika Anda memiliki jenis kulit kering atau sensitif. Menggunakan BHA secara teratur bisa mengurangi pertumbuhan komedo dan jerawat.

    - Ferulic Acid
    Ferulic acid bisa juga ditulis 4-hydroxy-3-methoxycinnamic acid. Ferulic acid sangat cocok untuk kulit kering dan normal. Bahan kimia yang satu ini berfungsi melindungi kulit dari kerusakan dan penuaan. Ferulic acid digunakan untuk menstabilkan vitamin C dan E yang juga terkandung dalam kosmetik, saat digunakan pada kulit. Gabungan ketiganya bisa menjadi pelindung kulit dari sengatan sinar matahari dan menetralisir radikal bebas yang menempel pada kulit.

    - Niacinamide
    Niacinamide, sering juga ditulis nicotinamide, diperuntukkan bagi Anda yang memiliki kulit kering. Fungsi dari niacinamide sebagai pelindung kulit dari sengatan matahari, iritasi dan penuaan. Cara kerja niacinamide adalah merangsang mikro sirkulasi dan mencegah berkurangnya kandungan air pada kulit. Niacinamide ini menggalakkan produksi ceramide, yang berfungsi merekatkan sel dan mencegah kulit kering.

    - Idebenone
    Ubiquinone dan coenzyme Q-10 adalah nama lain dari Idebenone. Idebenone ini bisa digunakan pada semua jenis kulit. Fungsinya melindungi kulit dari sinar matahari, iritasi dan penuaan. Idebenone adalah salah satu bahan dengan antioksidan tertinggi yang banyak terdapat pada bahan-bahan kosmetik.
    Estonian Forex 160x600en
    "Today is the great mental mental cleansing day. Throw away all that binds you to the past; all that hurts you. Discard everything in garbage;clean your heart; prepare it for a new life"

  2. #2
    ☆.:*:.The Bluesmania.:*:.☆
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    K.L- PeNaNG-KLanTaN-KeDah-SelaMa- LuMut PeRAK- Kota DaManSara #
    Posts
    2,274
    Nard Wawa has a spectacular aura about Nard Wawa has a spectacular aura about Nard Wawa has a spectacular aura about
    My Mood
    Angelic
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by tokputih View Post
    ada satu tok tengok banyak jugak kat pasaran.. nama panjang tok tahu nama pendek dia SLS... katanya bahaya tol ker...
    SLS= sodium laurate sulfate..
    Bahaye gak la.. Salah satu penyebab kanser.. Carcinogenic
    Selalunya benda ni manufacturer letak kat pencuci lantai..
    SLS ni produce banyak buih2..
    tapi ada org tak bertanggungjawab letak banda ni kat shampoo,
    sabun dan sbgnya.. dan letak dalam kuantiti banyak lak... dia sbnrya ada limit ttentu..
    Tp nak bg byk buih dan dia murah.. tu suma pakat2 guna
    Jadi kalo korg pakai sabun yg banyak ngat buih dan murah tu sbnarnya tak elok la..
    Tu je la Nard tau.. :dft009:
    "Today is the great mental mental cleansing day. Throw away all that binds you to the past; all that hurts you. Discard everything in garbage;clean your heart; prepare it for a new life"

  3. #3
    ☆.:*:.The Bluesmania.:*:.☆
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    K.L- PeNaNG-KLanTaN-KeDah-SelaMa- LuMut PeRAK- Kota DaManSara #
    Posts
    2,274
    Nard Wawa has a spectacular aura about Nard Wawa has a spectacular aura about Nard Wawa has a spectacular aura about
    My Mood
    Angelic
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by Don_corleone View Post
    nice info....nasib baik aku xder pakai barang kosmetik....

    nasihat untuk kaum hawa...jgn la pakai sgt barabg kosmetik ni...wajah semula jadi tu lagi manis dan menawan...:041:
    Quote Originally Posted by fitrie View Post
    memang anda nampak cantik sekarang...
    bila jangkamasa panjang bagaimana pula...
    fikir-fikirkan la... :048::048::048:
    :dft009::dft009:
    benda tu perlu sbnarnya cuma kadang2 kita tersalah.. takpe..
    same2 kita share.. ape yang tahu.. :048::048:
    "Today is the great mental mental cleansing day. Throw away all that binds you to the past; all that hurts you. Discard everything in garbage;clean your heart; prepare it for a new life"

  4. #4
    NG Dr. Love
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    berpijak dibumi nyata...
    Posts
    6,036
    mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light mariahassan is a glorious beacon of light
    My Mood
    Bored
    Post Thanks / Like
    nice info...kalo mcm.ni kena pakai kosmetik buatan sendiri nmpaknya..:045:
    .

  5. #5
    NG Newbies
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    penang
    Posts
    94
    nanie_violet is on a distinguished road
    Post Thanks / Like

    Btul 2...nk tau x?

    [QUOTE=Nard Wawa;1005228]SLS= sodium laurate sulfate..
    Bahaye gak la.. Salah satu penyebab kanser.. Carcinogenic
    Selalunya benda ni manufacturer letak kat pencuci lantai..
    SLS ni produce banyak buih2..
    tapi ada org tak bertanggungjawab letak banda ni kat shampoo,
    sabun dan sbgnya.. dan letak dalam kuantiti banyak lak... dia sbnrya ada limit ttentu..
    Tp nak bg byk buih dan dia murah.. tu suma pakat2 guna
    Jadi kalo korg pakai sabun yg banyak ngat buih dan murah tu sbnarnya tak elok la..

    me...
    hmmm tul 2...
    sbnarnya sy dpt taw bnda ni dri 1 syrikat yg mgmalkn flsafah selamt...klau nk taw lg byk psai bhaya bhn kimia ni bli bku CAP(PERSATUAN PGGUNA P.PINANG)...DLM BKU 2...SELAIN KOSMETIK BYK LG UBAT GIGI(yg ada flourite)..deodorent(ada aluminium pybab kanser)..byk lg bhn kimia bertoksik dlm produk kegunaan harian kita...tp skrg sy dh jmpa pyelesaiannya...sy gunakn produk organik...trmasuk kosmetik yg dibuat dr bhn organik..dr 1 syarikat worldwide...di US...SKANG TRDPAT KT MALAYSIA...Smua ramuan dia ada pnasihat saintifik dr pkar2 sains..dr 3rd party...yg kata syrikat ni pling selamat di dunia...ramuannya dipantau,antioksidan n jauh dr bhn kimia brbahaya...hrganya brpatutan ..trmasuk presiden kanser sedunia yg mgiktiraf syarikat ni..sy dh join utk guna sndri..jd ahli cuma RM68...SBB TAW BNDA NI UTK MSA DPAN N KSIHATAN KITA...ari2 kita trdedah dgn bhn kimia pyebab kanser...n persekitaran...RMAI ORG MELAYU YG XTAW LG...SY DH JD PRINTIS UTK ORG MELAYU TAW PSAI BHAN KIMIA NIE...KLAU NK TYA PN BLH GAK..email sy [email protected]...:dft010:...nice meet u all...


    sy ada wat biz utk spe yg nk dpt income view..
    http://www.cariprepaid.net/?ref=4991

  6. #6
    NG Newbies
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    penang
    Posts
    94
    nanie_violet is on a distinguished road
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by Nard Wawa View Post
    :dft009::dft009:
    benda tu perlu sbnarnya cuma kadang2 kita tersalah.. takpe..
    same2 kita share.. ape yang tahu.. :048::048:

    lg 1 kbyakn syrikat yg kluarkn brg organik pn msih lg mggunakn ramuan bhn kimia yg brbahaya...cuma ramuannya trsembunyi....tp syrikt yg sy ckp 2...mmg mgamalkn flsafah slamat...ni presiden kanser sedunia yg jd penasihat saintifik syarikt ni...3rd party....

    Samuel S. Epstein, M.D.
    Samuel S. Epstein, M.D., D.Path., D.T.M&H, is an internationally recognized authority on the toxic and carcinogenic effects of environmental pollutants, ingredients and contaminants in consumer products, and the avoidable causes of cancer. He is professor emeritus of Environmental and Occupational Medicine at the University of Illinois School of Public Health. Dr. Epstein has published 270 peer reviewed articles and authored or co-authored 12 books and has received numerous honors, including the 1969 Society of Toxicology Achievement Award; the 1989 Environmental Justice Award; and the 1998 Right Livelihood Award. Dr. Epstein has served as the President of the Society for Occupational and Environmental Health and is the founder of the Cancer Prevention Coalition in addition to many other public policy endeavors.

    n d bwah adlh cntoh produk organik yg dkeluarkn..
    Personal Care

    Where Inner and Outer Beauty Meet

    our commitment to natural, lasting beauty guides every decision we make. With nature-inspired technology, our personal care products enhance the body's own synergistic renewal processes. Designed to fortify, nutrify, and beautify the body, Personal Care products make lasting, natural beauty yours.



  7. Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60

 

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts