Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60 The Best Spread 468x60ms

+ Reply to Thread
Page 1 of 7 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 10 of 68
  1. #1
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like

    Untukmu, Wanita..

    Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialong mereka...

    Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

    Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu
    abang memang cintakan Sayang.
    Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang
    boleh katakan abang sayang dan cintakan saya
    sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.
    Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh
    buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!
    Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan
    kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang
    mempunyai suami dan teman lelaki yang tahu
    menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi
    dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan
    sebabnya.

    Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata:

    "Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!"

    Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.

    Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.

    Surat tersebut berbunyi begini:
    Sayang, jika disebabkan suaramu, aku menyintaimy... sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh
    mencintai mu.

    Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu...sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

    Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

    Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu.... sekarang bolehkah engkau melangkah?
    Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika cinta memerlukan
    sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi. Adakah cinta memerlukan sebab?

    Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu... ia boleh dirasai dalam hati."
    PAMM 120x600

  2. #2
    NG Rookie
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    1,138
    tokputih will become famous soon enough tokputih will become famous soon enough
    My Mood
    Sneaky
    Post Thanks / Like
    pergh... ingatkan nak tinggalkan bini... tok pun macam tu jugak.. sentiasa menyintai dirimu...

  3. #3
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by tokputih View Post
    pergh... ingatkan nak tinggalkan bini... tok pun macam tu jugak.. sentiasa menyintai dirimu...

    kire tok noe suami mithali la nie....leh jadi contoh nie..
    hehehehe

  4. #4
    NG Girl Power
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    5,131
    fasTiffany has a spectacular aura about fasTiffany has a spectacular aura about fasTiffany has a spectacular aura about
    My Mood
    Bitchy
    Post Thanks / Like
    fast suke ayat yang last tu
    touching sangat :012:

  5. #5
    NG Rookie
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    1,138
    tokputih will become famous soon enough tokputih will become famous soon enough
    My Mood
    Sneaky
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by carkey88 View Post
    kire tok noe suami mithali la nie....leh jadi contoh nie..
    hehehehe
    sebab tok amalkan kahwin dulu baru bercinta... tu yang besh...:043::043:

  6. #6
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by fasTiffany View Post
    fast suke ayat yang last tu
    touching sangat :012:
    hehehee....uitys...berjiwa lmbot nie


    Quote Originally Posted by tokputih View Post
    sebab tok amalkan kahwin dulu baru bercinta... tu yang besh...:043::043:

    sy nak ekowt petu tok 2 la...mcm syok jerk...

  7. #7
    NG Rookie
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    1,138
    tokputih will become famous soon enough tokputih will become famous soon enough
    My Mood
    Sneaky
    Post Thanks / Like
    tapi sekarang ni buleh ker.. sebabnya.. nak kenal hati budila... apa la... cam2 hal.. alasannya senang kalau tak sefahaman boleh mintak putus... percintaan selepas perkahwinan adalah terbaik... walaupun ada pasang surutnya tapi dari itulah kita menilai diri kita... sebagai ketua keluarga tidak mudah melatah, mentadbir rumah tangga... dsbnya... bosan juga tidak terasa... yang paling penting kita menerima pasangan kita sama ada baik atau buruknya... selepas berkahwin... dan yang buruk itu kita perbaiki dan yang baik itu kita kilatkan... selamat mencuba

  8. #8
    NG Girl Power
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    5,131
    fasTiffany has a spectacular aura about fasTiffany has a spectacular aura about fasTiffany has a spectacular aura about
    My Mood
    Bitchy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by carkey88 View Post
    hehehee....uitys...berjiwa lmbot nie

    nak wat macam mana huhhu dah sedih huhuhuhu :dft004:

  9. #9
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    May 2009
    Location
    kuala lumpur
    Posts
    1,248
    Don_corleone is a jewel in the rough Don_corleone is a jewel in the rough Don_corleone is a jewel in the rough
    My Mood
    Cheerful
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by tokputih View Post
    tapi sekarang ni buleh ker.. sebabnya.. nak kenal hati budila... apa la... cam2 hal.. alasannya senang kalau tak sefahaman boleh mintak putus... percintaan selepas perkahwinan adalah terbaik... walaupun ada pasang surutnya tapi dari itulah kita menilai diri kita... sebagai ketua keluarga tidak mudah melatah, mentadbir rumah tangga... dsbnya... bosan juga tidak terasa... yang paling penting kita menerima pasangan kita sama ada baik atau buruknya... selepas berkahwin... dan yang buruk itu kita perbaiki dan yang baik itu kita kilatkan... selamat mencuba
    Tgk orang lama dah beri pendapat....TQ tok putih....:045::045:

  10. #10
    NG Girl Power
    Join Date
    May 2009
    Location
    Ditempat yang sepatutnya saya berada....xyah tahu..
    Posts
    2,884
    ShaSha will become famous soon enough ShaSha will become famous soon enough
    My Mood
    In Love
    Post Thanks / Like
    rase nak nanges la pulak..
    tersentuh btul bce tadi...:012::012:
    btul ke xde sbb untuk kite cinta kan seseorang???

    Take away my trouble,Take away my grief,Take away my heartache,In the night like a thief.

  11. TenkoFX Crypto

 
+ Reply to Thread
Page 1 of 7 1 2 3 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts