Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

The Best Spread 468x60ms TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 10 of 32
  1. #1
    radzi74
    Guest
    bukan MB dulu tu jadi pujaan hati rakyat ke:005:
    The Best Spread 160x600ms

  2. #2
    NG Rookie
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Credit Suisse HQ
    Posts
    1,609
    kni will become famous soon enough kni will become famous soon enough
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by akay View Post
    TELOK KEMANG, 7 Okt: Calon Barisan Nasional di pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Bagan Pinang, Tan Sri Isa Samad perlu melunaskan "hutang" dengan peneroka Felda Senayan dan LBJ.

    Masalah yang menimpa peneroka-peneroka ini bermula semasa Isa menjawat jawatan menteri besar dan masih tidak dapat diselesaikan hingga sekarang.

    Salah seorang peneroka terbabit, R Thangam yang hadir di sidang media di Pejabat Ahli Parlimen Teluk Kemang di sini mengecam keras bekas menteri besar terbabit yang didakwa bertanggungjawab dalam kes ini.

    Menurutnya lagi, pada tahun 1996, pihak kerajaan telah mengambil tanah peneroka Felda Sendayan secara paksa dan sehingga kini gagal menyelesaikan pembayaran kepada peneroka Felda tersebut.

    R Thangam juga mendakwa bahawa walaupun laporan dibuat kepada Badan Pencegahan Rasuah (BPR) pada ketika itu, namun semuanya menemui jalan buntu.

    Dalam perjanjian tersebut, pihak Perbadanan Kemajuan Negeri, Negeri Sembilan telah bersetuju untuk memberi 2 ekar tanah pertanian yang bernilai RM348,500 dalam pakej yang disewrtakan dengan sebuah rumah.

    Pihak PKNNS juga berjanji akan membayar seluruh amaun tersebut.

    Peneroka pada walnya telah dijanjikan tanah lot dan 2 ekar tanah pertanian, namun disebabkan kemerosotan ekonomi pada ketika itu, perlaksanaan pembelian tersebut dianggap gagal.

    Justeru itu, pihak kerajaan negeri mula memajakkan tanah tersebut kepada Syarikat ZNB Enterprise tanpa pengetahuan mereka.

    Namun rancangan kerajaan negeri baharu di bawah Datuk Mohd Hassan juga menampakkan penyelewengan apabila rekod menunjukkan Syarikat Tanah Datar yang dipajakkan telah dibatal pendaftarannya oleh pihak Pendaftar Syarikat.

    Menurut R Thangam lagi, perkara tersebut juga telah dilaporkan ke Biro Pengaduan Awam Putrajaya pada Jun 2008.

    Seorang lagi peneroka, Saparudin Mohd Yasin juga mendakwa bahawa pihaknya juga telah dibohongi oleh kedua pimpinan itu.

    Menurutnya, segala keputusan pada waktu itu ditetapkan oleh pihak Jawatankuasa Kerja Kampung (JKKK) pada waktu itu.

    Saparudin menjelaskan bahawa perkara itu masih belum dapat diselesaikan sehingga kini.

    Mereka juga mengatakan bahawa pihak menteri besar sengaja tidak mahu bertemu untuk menyelesaikan perkara tersebut.

    Felda LBJ yang telah dijual kepada Tabung Haji oleh PKNNS kini dinamakan Bandar Enstek.

    HarakahDaily.Net/-
    kasi bongkar lagi...
    ni ker yg laki rosmah kata pemimpin contoh tu???

  3. #3
    PawangBN
    Guest
    Quote Originally Posted by akay View Post
    TELOK KEMANG, 7 Okt: Calon Barisan Nasional di pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Bagan Pinang, Tan Sri Isa Samad perlu melunaskan "hutang" dengan peneroka Felda Senayan dan LBJ.Masalah yang menimpa peneroka-peneroka ini bermula semasa Isa menjawat jawatan menteri besar dan masih tidak dapat diselesaikan hingga sekarang.Salah seorang peneroka terbabit, R Thangam yang hadir di sidang media di Pejabat Ahli Parlimen Teluk Kemang di sini mengecam keras bekas menteri besar terbabit yang didakwa bertanggungjawab dalam kes ini.Menurutnya lagi, pada tahun 1996, pihak kerajaan telah mengambil tanah peneroka Felda Sendayan secara paksa dan sehingga kini gagal menyelesaikan pembayaran kepada peneroka Felda tersebut.R Thangam juga mendakwa bahawa walaupun laporan dibuat kepada Badan Pencegahan Rasuah (BPR) pada ketika itu, namun semuanya menemui jalan buntu.Dalam perjanjian tersebut, pihak Perbadanan Kemajuan Negeri, Negeri Sembilan telah bersetuju untuk memberi 2 ekar tanah pertanian yang bernilai RM348,500 dalam pakej yang disewrtakan dengan sebuah rumah.Pihak PKNNS juga berjanji akan membayar seluruh amaun tersebut.Peneroka pada walnya telah dijanjikan tanah lot dan 2 ekar tanah pertanian, namun disebabkan kemerosotan ekonomi pada ketika itu, perlaksanaan pembelian tersebut dianggap gagal.Justeru itu, pihak kerajaan negeri mula memajakkan tanah tersebut kepada Syarikat ZNB Enterprise tanpa pengetahuan mereka.Namun rancangan kerajaan negeri baharu di bawah Datuk Mohd Hassan juga menampakkan penyelewengan apabila rekod menunjukkan Syarikat Tanah Datar yang dipajakkan telah dibatal pendaftarannya oleh pihak Pendaftar Syarikat.Menurut R Thangam lagi, perkara tersebut juga telah dilaporkan ke Biro Pengaduan Awam Putrajaya pada Jun 2008.Seorang lagi peneroka, Saparudin Mohd Yasin juga mendakwa bahawa pihaknya juga telah dibohongi oleh kedua pimpinan itu.Menurutnya, segala keputusan pada waktu itu ditetapkan oleh pihak Jawatankuasa Kerja Kampung (JKKK) pada waktu itu.Saparudin menjelaskan bahawa perkara itu masih belum dapat diselesaikan sehingga kini.Mereka juga mengatakan bahawa pihak menteri besar sengaja tidak mahu bertemu untuk menyelesaikan perkara tersebut.Felda LBJ yang telah dijual kepada Tabung Haji oleh PKNNS kini dinamakan Bandar Enstek.HarakahDaily.Net/-

    Kalau dah nama Pembangkag masa cam ni lah nak bising2,sya anak peneroka x pernah kecoh pun,mana pernah Isa berhutang dgn peneroka....Hobi pembangkang memang membangkang...suka buat2 isu panas:005:

  4. #4
    radzi74
    Guest
    Quote Originally Posted by PawangBN View Post
    Kalau dah nama Pembangkag masa cam ni lah nak bising2,sya anak peneroka x pernah kecoh pun,mana pernah Isa berhutang dgn peneroka....Hobi pembangkang memang membangkang...suka buat2 isu panas:005:

    kalau tak ada angin masakan pokok bergoyang:005:
    tak kan najib ngan rosmah yang berhutang kot:005:

  5. #5
    PawangBN
    Guest
    Quote Originally Posted by radzi74 View Post
    kalau tak ada angin masakan pokok bergoyang:005:
    tak kan najib ngan rosmah yang berhutang kot:005:
    Kebanyakkan yg berhuatang pembangkang gak.....hutang fitnah pd pemimpin BN.......kalau dah hobi membangkang....kena lah faham :005:

  6. #6
    PawangBN
    Guest
    Quote Originally Posted by radzi74 View Post
    kalau tak ada angin masakan pokok bergoyang:005:
    tak kan najib ngan rosmah yang berhutang kot:005:
    pokok bergoyang sbb d goyangkan oleh pakatan pembangkang aje:005:biasalah nama pun pembangkang:005:

  7. #7
    Banned
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    masjidtanah,melaka-gemas,n9-rajachulan,KL-Kajang
    Posts
    2,920
    akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by PawangBN View Post
    Kalau dah nama Pembangkag masa cam ni lah nak bising2,sya anak peneroka x pernah kecoh pun,mana pernah Isa berhutang dgn peneroka....Hobi pembangkang memang membangkang...suka buat2 isu panas:005:
    hutang janji tu kira hutang gak..
    lam kubur nati pon dikira gak :011:

  8. #8
    PawangBN
    Guest
    Quote Originally Posted by akay View Post
    hutang janji tu kira hutang gak..
    lam kubur nati pon dikira gak :011:
    hehehehehe betul tu,banyak gak pembangkang tabur janji.....lepas menang sonyap ajo......sendiri mau ingat da....:005:

  9. #9
    NG Rookie
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Credit Suisse HQ
    Posts
    1,609
    kni will become famous soon enough kni will become famous soon enough
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by PawangBN View Post
    Kebanyakkan yg berhuatang pembangkang gak.....hutang fitnah pd pemimpin BN.......kalau dah hobi membangkang....kena lah faham :005:
    oooo.. cam khir toyo skarang ni ler...
    dah jadi pembangkang... hobi dia asyik bangkang jer la yer....


    hhmm patut ler..

  10. #10
    Banned
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    masjidtanah,melaka-gemas,n9-rajachulan,KL-Kajang
    Posts
    2,920
    akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough akay is a jewel in the rough
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by PawangBN View Post
    hehehehehe betul tu,banyak gak pembangkang tabur janji.....lepas menang sonyap ajo......sendiri mau ingat da....:005:
    yg penting aku kat selangor aku dapat free air kat umah kot tak jgn harap naik harga lagi ada


  11. Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60

 
+ Reply to Thread
Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts