Welcome guest, is this your first visit? Create Account now to join.
  • Login:

Welcome to the NoGold Portal - The first Malaysian business community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Trade_on_STP_accounts-ENG_468x60 The Best Spread 468x60ms

+ Reply to Thread
Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 10 of 22
  1. #1
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    cheraxz
    Posts
    13,808
    alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like

    Keringnya Tasik Galilee = Turunnya Nabi Isa

    Salam Ramadhan Salam Ikatan

    KERINGNYA TASIK GALILEE & TURUNNYA NABI ISA[/B]




    Assalamualaikum semua para hadirin sekelian...
    salam peringatan dari saya berkenaan tasik galilee,
    sebuah tasik yang dikelilingi darat sedang pun kering dengan derasnya...
    Nama lain bagi tasik ini ialah:
    - Lake of Gennesaret
    - Lake Kinneret
    - Sea of Tiberias

    Ada 1 hadis Sahih yang saya sengaja tiada tunjukkan di sini,
    memberitahu saya dan anda semua,
    bahawa...
    bila keringnya tasik ini,
    maka tunggulah kamu akan turunnya Al-Masih Isa,
    itulah saatnya dan perhatikan lah tasik ini,
    sebagai antara sempadan begitu hampirnya tanda2 besar...
    Carilah hadis sahih ini sampai dapat,
    dan bila anda tahu dan menjumpai hadis ini,
    di ketika anda tahu itu,
    anda pasti dalam ketakutan yang amat sangat,
    menjadi kerisauan saya sekarang ialah,
    tasik ini sudah pun kering dengan derasnya setiap hari turun beberapa milimeter sejak tahun 2000 masihi lagi,
    dan 9 tahun telah pun berlalu...

    Saudara serumpun ku...
    anda semua harus beringat,
    bila tasik ini kering,
    maka itulah saat di mana Nabi Isa akan turun ke planet bumi,
    membantu imam mahdi,
    memburu dajjal ke seluruh pelusuk bumi...

    dan aku ingatkan lagi,
    hadis ini amatlah sahih,
    sedangkan tiada 1 ulamak di tanah Melayu pun berani membongkar hadis sahih ini,
    dengan kata lain,
    mereka tahu tapi mereka kekurangan berani,
    kerana hakikat itu jelas,
    tasik galilee sedang kering dengan lajunya,
    dan mengikut kajian sains,
    tasik ini akan kering dalam tempoh masa 50 tahun sahaja dan menemui dasarnya,
    dan ketika itulah Nabi Isa turun...



    dan anda semua kena faham,
    sebelum Nabi Isa turun dalam tempoh 50 tahun akan datang (plus-minus),
    sudah pastilah proses2 untuk menjadi ASBAB perlunya baginda turun,
    ASBAB itu mestilah terjadi,
    ini bermakna wahai tuan2...

    Proses ini "sepatutnya" sudah berlaku:
    - tasik galilee sedang mengering dengan derasnya setiap hari...
    - ini bermakna sistem dajal akan mencapai kemuncaknya (yang membolehkan dajal muncul dengan sempurna)
    - bila dajjal akan keluar itu kita tak pasti, namun semua tanda kecil & fitnah yang membolehkan dia keluar itu sudah pun wujud di sekeliling kita
    - anda kena faham, banyak hadis sahih mengatakan pemuda hensem dari timur itu dilantik menjadi imam mahdi adalah dalam sekitar umurnya mencecah 40 tahun....
    - dan ini bermakna, adalah amat saya yakini, bahawasanya, pemimpin hensem dari timur itu sudah pun berada di kalangan kita,
    samada baginda di saat ini baru dilahirkan? atau masih kanak2 ? atau sedang belajar di sekolah menengah, atau pun sedang dalam alam remaja, kita tak pasti...
    -ingatlah, saya menyampaikan mesej ini di dalam forum ini melainkan untuk mengajak kamu semua langsaikan hutang secepat mungkin sebelum nibiru melintasi orbit kita, kerana atas sebab lintasan itulah, maka gerhana matahari & gerhana bulan akan berlaku serentak, dan kamu wahai orang muslim, tentu di saat itu sedar, bahawa di masa 2-3 tahun lepas, ada manusia pernah memberitahu anda tentang ahal ini, namun anda mungkin terlambar di saat itu...
    -dan kerana itulah saya hadir untuk menyelamatkan ramai traders dan ramai dari mereka dapat kaut untung yang banyak dan dapat langsaikan hutang dunia sebelum saat itu tiba...

    Ingatla saudara2 ku...
    Mereka ber-3 akan muncul selang silih sahaja,
    dan mereka ber-3 berkongsi gelaran yang sama,
    mereka ber-3 adalah manusia belaka,
    2 daripada mereka mendapat rahmat berupa umur yang panjang,
    sedangkan 1 dari mereka ber-3 berumur pendek tapi dapat meminpin dunia.

    Ketahuilah mereka ber-3 ialah:
    - Al Masih Imam Mahdi
    - Al Masih Dajjal
    - Al Masih Isa

    Ingatlah kawan2...
    sekiranya umur anda adalah sekitar 20 han 30 han (pada hari ini),
    percayalah,
    dalam tempoh 50 tahun ini sahaja,
    semua tanda2 untuk munculnya tanda2 besar,
    pasti 100% muncul di zaman anda,
    samada anda ditakdirkan untuk mati sebelum peristiwa itu muncul,
    atau anak2 anda yang bakal berhadapan dengan ujian itu,
    ketahuilah,
    tasik galilee sudah pun mulai mengering sejak tahun 2000 masihi lagi,
    dan proses pengeringan ini amat dasyat sehingga yahudi2 di Israel meminta bantuan dunia untuk menaikkan kembali aras tasik galilee ini,
    dan 9 tahun sudah pun berlalu,
    ada baki lagi 41 tahun (plus-minus) sebelum turunnya Nabi Isa ke planet bumi,
    dan anda harus ingat...!!!


    Sekali lagi saya anda ingatkan,
    bila Nibiru melalui nanti (diteorikan),
    2 gerhana planet akan berlaku (diselidiki),
    iaitu bulan dan matahari (dari pandangan mata di permukaan bumi),
    dan...
    (teori 2 gerhana pada tahun 80 han "akan bergabung" teori gerhana tahun 2012),
    dan sekiranya teori ini benar2 berlaku,
    maka sahlah dan lengkaplah semua tanda2 kecil,
    dan kehadiran tanda2 besar pasti berlaku tanpa berlaku.

    KAJIAN SAINS:
    Setelah saya membuat kajian...
    sekiranya kehadiran planet besar ini dan melintas di antara orbit bumi & matahari,
    gelombang2 pancaran akan keluar,
    dan menjahanamkan semua sistem2 dunia yang menggunakan elektronik atau pancaran api,
    dan ini bermakna,
    semua apa sahaja jentera langit dan bumi,
    asalkan yang mempunyai saluran elektrik,
    akan dengan sendirinya tidak berfungsi,
    satelit, jet pejuang, kapal laut enjin fuel system, kereta api, motorsikal, kereta kebal, tenaga elektrik, henfon, playstation tidak akan langsung berfungsi lagi,
    dan anda akan kembali ke zaman sebelum tibanya elektrik.
    Ini pesanan saya lagi...
    =tiada 1 hadis pun menerangkan yang manusia akhir zaman berperang dengan alat2 yang selain pernah nabi sendiri pakai=
    sekiranya kajian saya di atas,
    maka sahla,
    apa sahaja teknologi moden hari ini,
    persenjataan tercanggih,
    akan menjadi tidak aktif dan collapse...
    maka hidup anda pada selepas peristiwa besar ini berlaku,
    adalah 1 kehidupan di mana anda bakal hidup di zaman sebelum hadirnya elektrik,
    manusia akan kembali kepada fitrah semula,
    dan mana2 manusia yang tinggal di bandar,
    adalah manusia yang paling rugi di kala itu,
    kerana...
    bandar yang duduki itu sedang tenggelam,
    kerana itulah kita kena bina perkampungan Muslim,
    seperti banyak yang ada di tanah Melayu...

    Kepada semua angkatan Teknik_Keris,
    saya pernah pesan gunakan duit untung trading untuk:
    -melangsaikan hutang dunia
    -membeli tanah di pedalaman
    -menguasai sungai2 dan pinggiran gunung
    -membeli kuda 1 orang 2 ekor
    -mengasah pedang dan mencanai keris
    -menguasai kembali teknik pancutan iaitu MEMANAH
    -dan kembali mengajar anak2 kamu semua berenang

    Ketahuilah,
    kita ada tak sampai 41 tahun aje lagi sebelum tasik galilee kering sepenuhnya,
    kita ada hanya purata 41 tahun aje lagi sebelum turunnya Nabi Isa ke planet Bumi ini,
    dan anda kena faham lagi sekali,
    sebelum Nabi Isa itu turun,
    sudah pastilah Imam Mahdi itu sudah pun ada di keliling kita,
    dan sudah pastilah peperangan besar pasti terjadi,
    dan sudah semestinya lah akibat perang itu,
    dengan sebab sistem yang lengkap di keliling kita,
    menyebabkan Dajjal itu pasti juga akan keluar,
    ya kawan2...
    dajjal akan muncul dulu sebelum turunnya Nabi isa,
    dan Imam Mahdi akan muncul dulu sebelum Dajjal keluar dari Khurasan,
    sekali lagi saya ingatkan,
    anda hanya ada 41 tahun lebih sahaja sebelum 1 tanda besar pertama keluar,
    bila 1 tanda besar keluar,
    maka lengkaplah semua tanda2 kecil,
    bila 1 tanda besar keluar,
    akan datang tanda2 besar seterusnya tanpa ragu2...

    Dan ingatlah wahai Muslimin,
    doa Nabi Ibrahim makbul sehingga akhir zaman,
    dari susurgalur bagindalah berakhirnya Rasul terakhir Nabi Muhammad,
    dari susurgalur Nabi Muhammad lah,
    akan munculnya pemuda hensem bernama Muhammad Bin Abdullah (di zaman kita "mungkin"),
    yang mana dia sendiri tak tahu dia adalah bakal Imam Mahdi,
    percayalah,
    di dalam darahnya ada kombinasi DNA Nabi Ibrahim & DNA Nabi Muhammad,
    kerana mereka berdua dari keturunan yang sama,
    sedangkan Mahdi adalah waris dari keturunan yang tak pernah meninggalkan Solat,
    carilah balik doa Nabi Ibrahim itu, (ada dalam Alquran)
    dan kerana itulah,
    Solat 5 Waktu di tahiyat akhir,
    akan selalu kita bacakan nama 2 Nabi itu.

    Pesanan Terakhir,
    langsaikan hutang secepat mungkin,
    tinggalkan bandar kalau anda sudah ada tanah baru di pedalaman,
    kumpulkan kain2 yang tahan lama,
    ternak dan gembala kambing,
    ajar anak anak menunggang kuda,
    simpan cermin mata anda sebaik mungkin,
    banyakkan mencetak sebelum tibanya hari tiada elektrik,
    banyakkan menulis dan berpesan pada jiran sebelah,
    latihkan anak2 Melayu kita dengan kemahiran memanah,
    banyakkan berenang di waktu petang,
    minta maaf pada saudara2 dekat dan saudara2 jauh,
    kita kena cepat mintak maaf (kerana apa pun boleh jadi bila Dajal menguasai hari)

    Kalau perlu,
    sila sebar2kan nasihat di atas kepada semua Muslimin yang pandai berbahasa Melayu.

    ================================================== ===============
    bersambung...

    Carilah Hadis SAHIH tentang tasik ini sampai dapat,
    saya sudahpun sediakan pancingnya,
    tinggal anda mendapatkan ikannya...
    kemudian, ramai2lah bincang di sini,
    sebelum elektrik takde di kemudian hari.
    PESANAN:
    cetak artikel ini dan hantar ke JABATAN AGAMA ISLAM NEGERI,
    sekiranya anda tak percaya tentang hadis ini,
    buktikanlah saya salah,
    saya sedia menerima teguran.


    Salam Ramadhan Salam Sepadan
    Umat Melayu Waris Beriman.

    Yang Iklas,
    Megat Panji Alam,
    Teknik Keris.

    Wassalam.
    [/QUOTE]
    The Best Spread 160x600ms
    Last edited by Titi The Legend; 12 Apr 2010 at 10:35 AM.

  2. #2
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    cheraxz
    Posts
    13,808
    alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Tahukah anda,
    setiap molekul makanan francais dari barat mengandungi sistem Dajal ?
    tahukah anda itu semua?
    Perasankah anda,
    ibu bapa anda lebih taat pada atuk dan nenek anda,
    berbanding anda taat pada ibu & bapa anda sendiri ?
    Tahukah kenapa anda jadi begini hari ini ?
    Tahukah makanan apa yang anda sediakan untuk keluarga anda setiap hari ?
    Pernahkah anda perasan yang anda jauh lebih beremosi berbanding ibu dan bapa anda sewaktu mereka seusia anda ?
    Tahukah anda mengapa ini semua berlaku ?
    Anda adalah hasil dari apa yang anda makan...
    Dan molekul2 dalam makanan barat dari sistem kawalan dajal telah memasuki fizikal anda semakin hari semakin mencengkam jiwa anda,
    tahukah anda bila hati kita elok 1 badan kita akan elok ?
    dan tahukah anda bila hati yang bersifat fizik itu rosak,
    maka jiwa dan rohani pasti ikut rosak,
    anda tahukah sistem dajjal itu dalam bentuk makanan?
    tahukah anda bahawa belum ada pun ulamak Melayu dari tanah ini membongkarnya kecuali saya ?


    Tahukah anda, sistem dajjal "yang ada di sekeliling kita tanpa ramai kita sedari",
    dan bila sistem ini mencapai tahap kesempurnaan,
    akan menyebabkan dirinya akan keluar dari kurungan selama beribu2 tahun?
    tahukah anda dajjal itu akan keluar bila2 masa sahaja di zaman kita ini?
    Anda tahu apa itu Dajjal dan sistem2 nya?
    Tahukah anda bahawasanya Dajjal hampir sahaja keluar pada setiap umat di zaman dahulu tetapi usahanya untuk muncul di tamadun2 lepas gagal ?
    Tahukah anda bahawa tamadun2 lepas juga secanggih tamadun2 kita juga?
    Kerana itulah setiap nabi pernah berpesan pada umatnya tentang bencana dan bahaya dajjal serta sebaran fitnahnya,
    sekali lagi saya ingatkan,
    dajjal hampir sahaja keluar di zaman silam tetapi gagal kerana sistem untuk membolehkan dia keluar itu gagal berkali2 di waktu silam kerana akibat kemusnahan tamadun2 silam yang canggih akibat dari bala yang Allah telah turunkan pada umat2 yang maju teknologinya namun runtuh akhlaknya,
    tahukah anda bila sistem itu musnah,
    tiada apa maknanya dajjal itu muncul kerana sistem itu tidak dapat berjalan dengan baik,
    diibaratkan seperti sebuah komputer tanpa elektrik,
    sebagai sindiran,
    apalah gunanya HARDWARE tanpa SOFTWARE...


    Tahukah anda bahasanya sistem Dajjal yang ada di sekeliling kita sudah hampir sangat mencapai keSEMPURNAan untuk membolehkan dajjal ini keluar di Khurasan?
    Sekarang aku bagitau kau, apa dia itu sistem Dajjal:
    1- sistem kewangan islam berjaya dihapuskan secara mutlak (agenda dajal berjaya)
    (dinar & dirham digantikan dengan sistem kertas yang tiada harga)
    2- wang kertas berjaya digunapakai 1 dunia (sistem dajjal)
    (islam hanya meredhai emas & perak sebagai nilai matawang)
    3- wang kertas akan digantikan beransur2 dengan wang elektronik (sistem dajjal)
    (dari duit emas dan perak bertukar menjadi duit kertas)
    (dari kertas bertukar menjadi duit digital)
    (kad kredit, kad debit, paypal, e-dagang, e-point, e-gold)
    (moneybooker, digital check)
    4- berita2, media2, disampaikan & dikuasai oleh mereka yang bukan ahli (sistem dajjal)
    (CNN, ABC, BBC, Hollywood, Warner Bross, Disneyland,)
    5- ekonomi dunia dikuasai ejen2 dajjal melalaui YAHUDI.
    (VISA, MASTER CARD, AMERICAN EXPRESS, NYSE, DOW JONES)
    (Makanan segera jenama dunia, baru bulan lepas anda memakannya)
    (Pakaian berjenama, salah sorang keluarga anda dah memakainya)
    (Seluar berjenama, anda sedangpun memakainya)
    (teknologi terkini, anda sedang pun memegangnya)
    6- pyramid agung dan pyramid dunia (milik golongan elit korporat)
    binaan pyramid merupakan salah 1 tanda dan ASBAB pastinya munculnya Dajjal.
    Pyramid merupakan salah 1 sistem terbesarnya...
    (sekiranya anda perasan, setiap bandar utama di setiap negeri di setiap negara di seluruh dunia sudahpun ada binaan pyramid)
    pyramid merupakan 1 saluran tenaga super hebat yang dapat disalurkan dan digabungkan di seluruh dunia...
    setiap pyramid akan memancarkan tenaga ke langit untuk tujuan keTENAGAan.
    dengan kaedah yang sama juga,
    Kubah2 masjid di seluruh dunia memancarkan tenaga yang sama hebat,
    bezanya Kubah Masjid banyak memancarkan gelombang positif dan kebaikan,
    saya cabar anda masuk ke masjid sekarang juga,
    dan anda pasti merasa tenang bila berada di pusat kubah,
    iaitu tepat di bawah lilitannya,
    kerana itulah bila kita sebagai Muslimin,
    masuk masjid hati pasti menjadi tenang...
    Dengan konsep yang sama,
    binaan pyramid juga memncarkan dan menyalurkan tenaga,
    dan anda sedia maklum,
    cahaya matahari yang pekat membahang dari jarak jauh,
    sungguhpun merbahaya,
    tetapi tenaganya digunakan untuk KEBAIKAN & MANFAAT manusia,
    dan anda kena faham,
    tenaga juga boleh dipesongkan untuk kejahatan...
    Pyramid ini salah 1 cabang sistem dajjal,
    sekiranya semua monumen pyramid di seluruh dunia,
    memancarkan tenaga pada masa2 tertentu dan terpilih,
    dan kekuatan yang dikumpulkan itu cukup pada "timingnya"...
    maka awaslah kemunculannya...


    Lokasi pyramid ada di mana2,
    saya mulakan dengan pyramid zaman silam,
    itu sebablah bukan sahaja Nabi Muhammad memesan pada umatnya tentang bahaya kekuasaan Dajjal,
    malahan nabi2 terdahulu pun amat risau tentang dajjal ini,
    kalau2 dia berjaya muncul...
    dan malangnya,
    tiada 1 sejarah pun merekodkan yang Dajjal berjaya keluar dari kurungannya,
    apakan lagi merantau seluruh dunia untuk menjalankan agendanya...
    tiada 1 pun rekod di masa silam menunjukkan Dajjal itu pernah keluar dahulu,
    dan anda atau anak2 andalah yang bakal merasai bahangnya lagi 41 tahun aje lagi,
    atau lebih awal lagi...


    Bersambung balik,
    lokasi Pyramid lama:
    -Mesir (lebih dari 3 bijik)
    -China (banyak binaan pyramid tapi tak sempurna)
    -Jawa (banyak binaan pyramid tapi tak sempurna)
    -Dasar laut selatan Jepun (banyak binaan pyramid tapi tak sempurna)
    -Mexico (banyak binaan pyramid tapi tak sempurna)
    -Tamadun Maya (banyak binaan pyramid tapi tak sempurna)
    -Eropah (banyak binaan pyramid tapi tak sempurna)


    lokasi Pyramid moden:
    -KL (Public bank, Sunway, Damansara, Ambank)
    -Hollywood
    -Dubai
    -Semua bangunan korporat (perhatikan puncaknya mesti ade pyramid)
    -anda cariklah sendiri dah bersepah2 sekarang...
    ================================================== ================

    bersambung........


    Carilah Hadis SAHIH tentang tasik ini sampai dapat,
    saya sudahpun sediakan pancingnya,
    tinggal anda mendapatkan ikannya...
    kemudian, ramai2lah bincang di sini,
    sebelum elektrik takde di kemudian hari.
    PESANAN:
    cetak artikel ini dan hantar ke JABATAN AGAMA ISLAM NEGERI,
    sekiranya anda tak percaya tentang hadis ini,
    buktikanlah saya salah,
    saya sedia menerima teguran.


    Salam Ramadhan Salam Sepadan
    Umat Melayu Waris Beriman.

    Yang Iklas,
    Megat Panji Alam,
    Teknik Keris.

    Wassalam.

  3. #3
    ~ Aktifkan Dirimu!!! ~
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    cheraxz
    Posts
    13,808
    alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold alonso is a splendid one to behold
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    bersambung........


    Anda mesti ingat bahawa ada hadis sahih riwayat muslim merekodkan,
    bahawasanya dalam banyak2 kekuasaan dajjal ini,
    dia dapat menguasai angin, dan hujan, dan bumi,
    (diperintahkan hujan jangan turun, maka matilah ladang2 semua kering)
    dia dapat menghidupkan mayat yang mati kembali hdiup...
    (maka hidup kembalilah ibu dan bapa manusia yang lama meninggal)
    Tahukah anda,
    agaknya apakah sistem dajjal yang membolehkan dia hebat seperti itu,
    ini bukan sihir...ini adalah teknologi,
    dan teknologi dia adalah sistemnya itu yang menghampiri keSEMPURNAan,
    dan dia hanya akan muncul bila sistem itu muncul,
    dengan kata lain,
    dengan sifat2 sistem itu dia dapat mengusai dunia,
    dan menghasut dan menfitnah dunia supaya sujud sembah padanya,
    bagi manusia2 yang lemah imannya,
    itulah sebabnya mengapa Nabi Muhammad pesan pada kita,
    baca 10 ayat pertama Surah Al-Kahfi,
    dan,
    baca 10 ayat terakhir Surah Al-Kahfi,
    maka diri anda akan terlindung...
    terlalu banyak rahsia di sini,
    dan kalau diceritakan habis,
    maka ramailah yang akan menganggap saya ni kononnya:
    gila, munafik, penipu, meng-ada2kan cerita....
    padahal ini adalah nasihat saya kepada seluruh warga Muslimin...


    Bukankah nasihat menasihati itu disuruh oleh Allah melalui Surah Al-Asr.
    Bukankah [.....sampaikanlah pesan2ku walau1 ayat] itu kata2 dari Nabi Muhammad ?


    Jadi awaslah kata2 mu wahai saudara ku,
    ini bukan maklumat berantai,
    maka pesan jugaklah pada muslimin yang lain,
    sampaikanlah nasihat2 dan amaran2 di atas,
    perkara2 di atas tu,
    sedang pun berlaku di hadapan kita,
    kita pula kebanyakannya berada dalam sistemnya,
    dan bila ada orang sepertisaya ingin menyelamatkan anda dari kesedapan sistem itu,
    maka tindak balas normal dari orang2 itu basanya bersikap buruk,
    oleh kerana tahap keracunan yang tinggi yang telah jauh meresap dalam diri sang2 mangsa sistem dajjal ini,
    samada melalui makanan, pakaian, minuman, cara hidup, dan lain2 lagi.

    Tahukah anda,
    setiap molekul makanan francais dari barat mengandungi sistem Dajal ?
    tahukah anda itu semua?
    Perasankah anda,
    ibu bapa anda lebih taat pada atuk dan nenek anda,
    berbanding anda taat pada ibu & bapa anda sendiri ?
    Tahukah kenapa anda jadi begini hari ini ?
    Tahukah makanan apa yang anda sediakan untuk keluarga anda setiap hari ?
    Pernahkah anda perasan yang anda jauh lebih beremosi berbanding ibu dan bapa anda sewaktu mereka seusia anda ?
    Tahukah anda mengapa ini semua berlaku ?
    Anda adalah hasil dari apa yang anda makan...
    Dan molekul2 dalam makanan barat dari sistem kawalan dajal telah memasuki fizikal anda semakin hari semakin mencengkam jiwa anda,
    tahukah anda bila hati kita elok 1 badan kita akan elok ?
    dan tahukah anda bila hati yang bersifat fizik itu rosak,
    maka jiwa dan rohani pasti ikut rosak,
    anda tahukah sistem dajjal itu dalam bentuk makanan?
    tahukah anda bahawa belum ada pun ulamak Melayu dari tanah ini membongkarnya kecuali saya ?


    Tahukah anda, sistem dajjal "yang ada di sekeliling kita tanpa ramai kita sedari",
    dan bila sistem ini mencapai tahap kesempurnaan,
    akan menyebabkan dirinya akan keluar dari kurungan selama beribu2 tahun?
    tahukah anda dajjal itu akan keluar bila2 masa sahaja di zaman kita ini?
    Anda tahu apa itu Dajjal dan sistem2 nya?
    Tahukah anda bahawasanya Dajjal hampir sahaja keluar pada setiap umat di zaman dahulu tetapi usahanya untuk muncul di tamadun2 lepas gagal ?
    Tahukah anda bahawa tamadun2 lepas juga secanggih tamadun2 kita juga?
    Kerana itulah setiap nabi pernah berpesan pada umatnya tentang bencana dan bahaya dajjal serta sebaran fitnahnya,
    sekali lagi saya ingatkan,
    dajjal hampir sahaja keluar di zaman silam tetapi gagal kerana sistem untuk membolehkan dia keluar itu gagal berkali2 di waktu silam kerana akibat kemusnahan tamadun2 silam yang canggih akibat dari bala yang Allah telah turunkan pada umat2 yang maju teknologinya namun runtuh akhlaknya,
    tahukah anda bila sistem itu musnah,
    tiada apa maknanya dajjal itu muncul kerana sistem itu tidak dapat berjalan dengan baik,
    diibaratkan seperti sebuah komputer tanpa elektrik,
    sebagai sindiran,
    apalah gunanya HARDWARE tanpa SOFTWARE...


    Tahukah anda bahasanya sistem Dajjal yang ada di sekeliling kita sudah hampir sangat mencapai keSEMPURNAan untuk membolehkan dajjal ini keluar di Khurasan?
    Sekarang aku bagitau kau, apa dia itu sistem Dajjal:
    1- sistem kewangan islam berjaya dihapuskan secara mutlak (agenda dajal berjaya)
    (dinar & dirham digantikan dengan sistem kertas yang tiada harga)
    2- wang kertas berjaya digunapakai 1 dunia (sistem dajjal)
    (islam hanya meredhai emas & perak sebagai nilai matawang)
    3- wang kertas akan digantikan beransur2 dengan wang elektronik (sistem dajjal)
    (dari duit emas dan perak bertukar menjadi duit kertas)
    (dari kertas bertukar menjadi duit digital)
    (kad kredit, kad debit, paypal, e-dagang, e-point, e-gold)
    (moneybooker, digital check)
    4- berita2, media2, disampaikan & dikuasai oleh mereka yang bukan ahli (sistem dajjal)
    (CNN, ABC, BBC, Hollywood, Warner Bross, Disneyland,)
    5- ekonomi dunia dikuasai ejen2 dajjal melalaui YAHUDI.
    (VISA, MASTER CARD, AMERICAN EXPRESS, NYSE, DOW JONES)
    (Makanan segera jenama dunia, baru bulan lepas anda memakannya)
    (Pakaian berjenama, salah sorang keluarga anda dah memakainya)
    (Seluar berjenama, anda sedangpun memakainya)
    (teknologi terkini, anda sedang pun memegangnya)
    6- pyramid agung dan pyramid dunia (milik golongan elit korporat)
    binaan pyramid merupakan salah 1 tanda dan ASBAB pastinya munculnya Dajjal.
    Pyramid merupakan salah 1 sistem terbesarnya...
    (sekiranya anda perasan, setiap bandar utama di setiap negeri di setiap negara di seluruh dunia sudahpun ada binaan pyramid)
    pyramid merupakan 1 saluran tenaga super hebat yang dapat disalurkan dan digabungkan di seluruh dunia...
    setiap pyramid akan memancarkan tenaga ke langit untuk tujuan keTENAGAan.
    dengan kaedah yang sama juga,
    Kubah2 masjid di seluruh dunia memancarkan tenaga yang sama hebat,
    bezanya Kubah Masjid banyak memancarkan gelombang positif dan kebaikan,
    saya cabar anda masuk ke masjid sekarang juga,
    dan anda pasti merasa tenang bila berada di pusat kubah,
    iaitu tepat di bawah lilitannya,
    kerana itulah bila kita sebagai Muslimin,
    masuk masjid hati pasti menjadi tenang...
    Dengan konsep yang sama,
    binaan pyramid juga memncarkan dan menyalurkan tenaga,
    dan anda sedia maklum,
    cahaya matahari yang pekat membahang dari jarak jauh,
    sungguhpun merbahaya,
    tetapi tenaganya digunakan untuk KEBAIKAN & MANFAAT manusia,
    dan anda kena faham,
    tenaga juga boleh dipesongkan untuk kejahatan...
    Pyramid ini salah 1 cabang sistem dajjal,
    sekiranya semua monumen pyramid di seluruh dunia,
    memancarkan tenaga pada masa2 tertentu dan terpilih,
    dan kekuatan yang dikumpulkan itu cukup pada "timingnya"...
    maka awaslah kemunculannya...


    Lokasi pyramid ada di mana2,
    saya mulakan dengan pyramid zaman silam,
    itu sebablah bukan sahaja Nabi Muhammad memesan pada umatnya tentang bahaya kekuasaan Dajjal,
    malahan nabi2 terdahulu pun amat risau tentang dajjal ini,
    kalau2 dia berjaya muncul...
    dan malangnya,
    tiada 1 sejarah pun merekodkan yang Dajjal berjaya keluar dari kurungannya,
    apakan lagi merantau seluruh dunia untuk menjalankan agendanya...
    tiada 1 pun rekod di masa silam menunjukkan Dajjal itu pernah keluar dahulu,
    dan anda atau anak2 andalah yang bakal merasai bahangnya lagi 41 tahun aje lagi,
    atau lebih awal lagi...


    Bersambung balik,
    lokasi Pyramid lama:
    -Mesir (lebih dari 3 bijik)
    -China (banyak binaan pyramid tapi tak sempurna)
    -Jawa (banyak binaan pyramid tapi tak sempurna)
    -Dasar laut selatan Jepun (banyak binaan pyramid tapi tak sempurna)
    -Mexico (banyak binaan pyramid tapi tak sempurna)
    -Tamadun Maya (banyak binaan pyramid tapi tak sempurna)
    -Eropah (banyak binaan pyramid tapi tak sempurna)


    lokasi Pyramid moden:
    -KL (Public bank, Sunway, Damansara, Ambank)
    -Hollywood
    -Dubai
    -Semua bangunan korporat (perhatikan puncaknya mesti ade pyramid)
    -anda cariklah sendiri dah bersepah2 sekarang...
    ================================================== ================

    bersambung........


    Carilah Hadis SAHIH tentang tasik ini sampai dapat,
    saya sudahpun sediakan pancingnya,
    tinggal anda mendapatkan ikannya...
    kemudian, ramai2lah bincang di sini,
    sebelum elektrik takde di kemudian hari.
    PESANAN:
    cetak artikel ini dan hantar ke JABATAN AGAMA ISLAM NEGERI,
    sekiranya anda tak percaya tentang hadis ini,
    buktikanlah saya salah,
    saya sedia menerima teguran.


    Salam Ramadhan Salam Sepadan
    Umat Melayu Waris Beriman.

    Yang Iklas,
    Megat Panji Alam,
    Teknik Keris.

    Wassalam.

  4. #4
    NG Superstar
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Near Puchong
    Posts
    3,540
    qree is a jewel in the rough qree is a jewel in the rough qree is a jewel in the rough
    My Mood
    Asleep
    Post Thanks / Like
    errr.
    duk cter panjang2.
    tapi ape kes suro org cari sindri hadis sahih ttg isu nih.
    urgh.
    |huh|

  5. #5
    NG Ace
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    kelana jaya
    Posts
    7,884
    zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold zCk is a splendid one to behold
    My Mood
    Sleepy
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    dah baca kat sebelah.......teringat avatar keris...armin eyes...

  6. #6
    Banned
    Join Date
    May 2009
    Location
    kejiranan
    Posts
    1,761
    carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough carkey88 is a jewel in the rough
    My Mood
    Happy
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by qree View Post
    errr.
    duk cter panjang2.
    tapi ape kes suro org cari sindri hadis sahih ttg isu nih.
    urgh.

    entahnye.....pe salah bg jerk hadis 2........
    dapat gak ganjaran 1000 bulan bersempena bulan ramadhan nie........

  7. #7
    karabas
    Guest
    maaf la ..nak tergelak pun ada jugak la sikit
    ..apa yg duk merapu meraban tuu.. bak mai la letak dlm forum ni hadith Sohih Bukhari Muslim tu.. nak la jugak tengok..duk suruh orang cari sendiri kenapa? ulama sebut "tamamul ilmu ma'siyah"-'menyembunyikan pengetahuan tu satu kederhakaan'.

    Kita ni nak berteori (dlm hal2 samawi) dgn fikiran/kajian sendiri pastu nak sebarkan teori kita tu, kita ni bukan hidup pd zaman2 yg dimuliakan/diberkati Allah tu (Zaman Nabi SAW-Zaman Sahabat-Zaman Tabi'in-Zaman Tabi' Tabi'in). sbg cth bermula zaman Sahabat sehingga Tabi' Tabi'in, para Sahabat dan ulama2 (Zaman Tabi'in & zaman Tabi' Tabi'in)boleh berqias & berijtihad. martabat mereka tinggi di sisi Allah pd zaman2 tersbt. Zaman kini pula (dlm hal2 baru muncul yg tiada rujukan drpd kitab2 ulama silam (Tabi'in & Tabi' Tabi'in) kelompok ulama boleh memutuskan secara ijma' mereka (secara bersepakat), bukan berseorangan. Hanya ulama yg hidup dizaman Tabi'in & Tabi' tabi'in saja yg boleh berijtihad secara bersendiri. Zaman sahabat hingga Tabi' tabiin tu org Islam berperang sesama sendiri, mereka masih mulia di sisi Allah SWT. pd masa itu jika ijtihad sebelah pihak betul dapat dua pahala dan jika tak betul dapat satu pahala!
    Kita dizaman kini tidak lagi boleh berijtihad...

    Maka begitulah juga dgn mengupas perkara2 Samawi (Hari Qiamat, Tanda2 Qiamat dan yg related dgnnya), kita kena rujuk kpd kitab2 tafsir Ulama (Tafsir alQuran (eg.Ibnu Kathir,Fi Zilalil Quran, Jallalain dsbnya) & Tafsir Hadith (eg. Bahrul Maazi dsbnya).
    Ulama2 zaman silam yg mentafsirkan AlQuran & Hadith tu bukan sembarangan manusia, mereka punya ilmu teras/asas (Tauhid,Feqah,Usuluddin,Usulul Fiqh,Tasawwuf) yg kukuh..mereka faham Nahwu & Sorof Bahasa Arab, mereka boleh bertutur dan menulis bahasa Arab dgn lancar & betul, tahu segala selok belok bhs Arab. sehingga ada diklgn mereka yg menguasai sesetengah ilmu cabang (matematik, astronomi, geografi, perubatan dsbnya) melalui pemahaman/penelitian kitab2 ulama teknologi zaman silam (Ibnu Sina, Bathuta, Khawarizmi, Biruni, Haytham dan ramai lagi) yg dikarang dlm bhs arab sbg bhs pengantar empayar Islam.
    ulama zaman silam, mereka nak tafsir satu2 ayat/hadith bukan sejam dua tapi berhari2 dgn melakukan solat sunat beberapa kali memohon petunjuk dr Allah..malah ada antaranya yg punya ilmu laduni serta kasyaf di sisi Allah (yg digelar org lain sbg waliyullah) sbgmana yg Nabi sebut "Hasana tul Abrar Saiyia tul Muqarrabiin"-'Kebaikan yg dibuat Ahli2 ibadah itu masih dipandang kejahatan oleh para Muqarrabeen (mereka yg hampir dgn Allah)'.

    Jadi, harap jgn kita pandai2 berteori sendiri dan kena sampaikan apa yg telah ditafsir terhadap satu2 hadith itu oleh ulama mu'tabar dlm kitab2 mereka..bukan mereka-reka sendiri.
    dan nak belajar satu2 ilmu (especially ilmu2 teras), kena berguru... jgn memandai2 sendiri..buat2 faham sendiri..dibimbangi yg menjadi guru kita adalah Syaitan (Syaitan/Iblis ni alQuran pun dia baca/hafal).. dan carilah guru yg mursyid (Irsyadu Ustazin)..mursyid antara lain bermaksud seseorg guru(ustaz)/ulama tu dia taat kpd Allah dan beramal dgn ilmunya yg diwarisi dr guru yg muryid juga sehinggalah dr ulama yg mu'tabar.

  8. #8
    YOU ONLY LIVE ONCE
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Kg. Pinang Sebatang
    Posts
    457
    gorgone is a jewel in the rough gorgone is a jewel in the rough gorgone is a jewel in the rough gorgone is a jewel in the rough
    My Mood
    Fine
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by alonso View Post
    Salam Ramadhan Salam Ikatan

    KERINGNYA TASIK GALILEE & TURUNNYA NABI ISA[/B]


    ================================================== ===============
    bersambung...

    Carilah Hadis SAHIH tentang tasik ini sampai dapat,
    saya sudahpun sediakan pancingnya,
    tinggal anda mendapatkan ikannya...
    kemudian, ramai2lah bincang di sini,
    sebelum elektrik takde di kemudian hari.
    PESANAN:
    cetak artikel ini dan hantar ke JABATAN AGAMA ISLAM NEGERI,
    sekiranya anda tak percaya tentang hadis ini,
    buktikanlah saya salah,
    saya sedia menerima teguran.


    Salam Ramadhan Salam Sepadan
    Umat Melayu Waris Beriman.

    Yang Iklas,
    Megat Panji Alam,
    Teknik Keris.

    Wassalam.
    adakah maksud TT Hadis Sahih yang sy lampirkan ini....


    Peristiwa Tamim Ad-Dari
    Disebutkan dalam Sahih Muslim:


    Telah menyampaikan kepada kami Ibnu Buraidah,
    dari Amir bin Syurahbil Asy-Syabi iaitu Kabilah Hamdan,
    bahawa dia pernah bertanya kepada Fatimah binti Qais,
    dan termasuk kelompok perempuan pada hijrah pertama.

    Amir bin Syurahbil Asy-Syabi berkata:
    "Sampaikanlah kepadaku suatu hadis yang engkau dengar dari Nabi Muhammad yang tidak engkau sandarkan kepada sesiapapun
    selain baginda.

    Fatimah binti Qais berkata:
    "Jika engkau mahu, nescaya aku lakukan."

    Amir bin Syurahbil Asy-Syabi berkata:
    "Tentu, sampaikanlah kepadaku."

    Fatimah binti Qais berkata:
    "Setelah Nabi Muhammad menyelesaikan solatnya,
    baginda duduk di mimbar.
    Sambil tersenyum, baginda berkata:
    "Hendaklah setiap orang tinggal di tempat solatnya."
    Selanjutnya baginda berkata:
    "Apakah kamu semua mengetahui sebab aku mengumpulkan kamu?"
    Mereka menjawab:
    "Hanya Allah dan RasulNya yang lebih mengetahui."
    Nabi Muhammad berkata:
    "Sesungguhnya aku,
    demi Allah tidak mengumpulkan kamu semua bukan kerana ada pengharapan ataupun ketakutan.
    Melainkan,
    aku mengumpulkan kamu semua adalah kerana Tamim Ad-Dari,
    yang dulunya seorang Nasrani (Christian),
    datang untuk berbai'ah masuk Islam.
    Ia menceritakan kepada aku seperti apa yang telah disampaikan kepada kamu tentang Al Masih Dajjal.
    Ia menceritakan kepadaku bahawa dia berlayar dengan kapal bersama 30 orang dari Lakhm & Judzam.
    Mereka dibuai ombak selama 1 bulan di lautan.
    Lantas mereka berlabuh menuju suatu pulau di laut itu sampai terbenam matahari.
    Mereka duduk-duduk berehat di pantai berhampiran kapal mereka.

    Lalu mereka naik ke pulau itu.
    Maka mereka didatangi oleh seekor binatang yang banyak bulunya,
    yang mereka tidak dapat membezakan mana bahagian depan
    dan mana bahagian belakangnya.
    Mereka berkata:
    "Celaka kamu, apakah kamu ini?"

    Binatang itu menjawab:
    "Aku adalah Jassasah (mata-mata)"

    Mereka bertanya:
    "Mata-mata apa? "

    Ia menjawab:
    "Wahai kaum,
    pergilah kepada orang yang berada di dalam gua itu,
    kerana (dia) merindukan berita dari kamu.'

    Tamim Ad-Dari berkata:
    "Ketika binatang itu menyebutkan kepada kami seseorang,
    kami meninggalkannya kerana mungkin ia adalah syaitan perempuan."

    Lalu kami berangkat segera hingga memasuki gua.
    Tiba-tiba di dalamnya ada seorang manusia yang paling besar badannya,
    dan diikat dengan rantai yang kuat.
    Kedua tangan dan lehernya disatukan dan diikat dengan rantai yang
    kuat.
    Kedua tangan dan lehernya disatukan dan diikat dengan besi diantara hingga kedua mata kakinya.




    Kami katakan:
    'Celaka kamu,
    makhluk apakah kamu ini?

    Ia menjawab:
    'Kamu semua telah mengetahui perihalku,
    kini beritahukan kepadaku,
    siapakah kamu ini?'

    Mereka menjawab:
    'Kami adalah adalah manusia dari Arab.
    Kami beelayar kapal lalu dipukul gelombang laut besar,
    dan ombak mempermainkan kami selama sebulan'.
    Maka kami duduk-duduk di pantai dekat kapal lalu memasuki pulau ini.
    Kami didatangi oleh seekor binatang yang berbulu lebat sehinnga tidak diketahui mana bahagian muka dan mana bahagian belakangnya.
    Kami bertanya:
    'Celaka kamu, apakah kamu ini?'
    Binatang itu menjawab:
    'Aku adalah mata-mata'
    Kami bertanya:
    'Mata-mata apa?'
    Binatang itu menjawab:
    'Pergilah kepada orang yang ada di dalam gua ini,
    kerana ia sangat merindukan berita dari kamu semua.'
    'Maka kami pun segera menjumpaimu.
    Kami takut pada binatang itu,
    dan kami
    tidak tenang boleh jadi jangan-jangan dia syaitan betina.

    Orang itu berkata:
    'Beritahukan kepadaku tentang kurma Baisan!'
    [Nota:]
    Baisan sebuah daerah berada dekat Syam lama,
    dan merupakan salah satu kota di Palestin].
    [Belajarlah geografi dan kaitkan nama sesuatu daerah di zaman silam,
    dengan nama daerah yang sama itu dengan nama pada hari ini]


    Kami bertanya:
    'Tentang apakah yang kamu tanyakan?'
    Orang itu menjawap:
    'aku bertanya kepadamu,
    apakah pohon kurma itu hampir berbuah?'
    Kami menjawap:
    'ya'
    Orang itu menjawap:
    'Sesungguhnya pohon kurma itu hampir tidak berbuah'

    Lalu ia berkata lagi:'
    Beritahukan kepadaku tentang Tasik Tabariyyah!'
    Kami bertanya:
    'Tentang apakah yang kamu tanyakan?'
    Orang itu bertanya:
    'Apakah Tasik Itu Masih Berair?'
    [Nota:]
    Tasik ini besar.
    Airnya makin berkurang.
    Jarak Tasik Tabariyyah dengan Baitul-Muqaddis sekitar 100 batu.
    apakah nama lain bagi Tasik Galilee,
    Nama lain bagi tasik ini ialah:
    - Lake of Gennesaret
    - Lake Kinneret
    - Sea of Tiberias
    lihat geografinya,
    lihat namanya,
    lihat tahap kekeringannya,
    sudahkah anda bersedia dengan tanda2 kehadiran sempadan besar ???

    Kami menjawap
    'Ya, tasik itu masih banyak airnya'
    Orang itu pula menjawap:
    'Sesungguhnya air tasik itu hampir habis'




    Orang itu pula menjawap:
    'Beritahukan kepadaku tentang mata air Zughar!'
    Kami menjawap:
    'Mengenai apakah yang kamu tanyakan?'
    Orang itu pula menjawap:
    'Apakah mata air itu masih memancarkan airnya,
    dan apakah penduduknya masih bercucuk tanam dari mata air itu?'
    [Nota:]
    Melimpahnya air dari mata air Zughar terjadi sekali lagi adalah
    isyarat dekatnya keluar Dajjal Silaknat]


    Kami menjawap:
    'Ya,
    mata air itu masih memancarkan banyak air,
    dan penduduknya bercucuk tanam dari air tersebut.'

    Orang itu pula menjawap:
    'Terangkan padaku tentang nabi yang diutus kepada orang-orang yang buta huruf,
    apa yang dilakukannya?'
    Kami menjawap:
    'Ia telah keluar dari Makkah menuju Yathrib'
    Orang itu pula menjawap:
    'Apakah orang Arab memeranginya?'
    Kami menjawap:
    'Ya'
    Orang itu pula menjawap:
    'Bagaimana caranya memperlakukan mereka?'
    Kami menjawap:
    'Ia telah menunudukkan orang-orang Arab terdekatnya,
    sehingga mereka mengikutinya'
    Orang itu pula menjawap:
    'Apakah demikian?'
    Kami menjawap:
    'Ya',
    Orang itu pula menjawap:
    'Lebih baik dari mereka untuk mengikutinya.
    [Nota:]
    Di sini sudah membuktikan bahawasanya,
    sungguhpun Dajjal masih terkurung dalam penjaranya di dalam gua di sebuah pulau di lautan rahsia,
    namun Al-Masih Dajjal amat mengenali baginda Nabi Muhammad,
    dan Dajjal sendiri memesan pada pelayar laut itu (ketika itu Christian),
    untuk beriman kepada Nabi Muhammad,
    betapa Al-Masih Dajjal memandang mulia kepada baginda Nabi Muhammad,
    walaupun dia tahu dirinyalah yang bakal menyesatkan,
    Umat Nabi Muhammad,
    fikir2kan lah wahai umat serumpunku...




    Orang itu pula menjawap:
    Aku akan memberitahukan kepada kamu mengenai diriku.
    Aku adalah Al-Masih Dajjal.
    Aku hampir akan diizinkan keluar,
    maka aku akan keluar.
    Lalu aku akan berjalan di muka bumi.
    Aku tidak melewatkan suatu kampung melainkan aku akan tinggal di situ selama 40 malam kecuali kota Makkah dan Taibah (Madinah).
    [Nota:]
    Banyakkan membaca dan memahami geografi dan nama tempat,
    kerana banyak tempat di dunia ini,
    namanya banyak, tetapi tempatnya tetap sama,
    fikir2kanlah wahai saudara serumpunku...


    Orang itu pula menjawap:
    Kedua kota itu diharamkan ke atas diriku menjejaknya.
    Setiap kali aku akan memasuki salah 1 kota itu,
    aku akan dihadang oleh malaikat yang memegang pedang untuk memenggalku.
    Di setiap celah kedua-dua kota itu dijaga oleh para malaikat.'

    Fatimah binti Qais berkata:
    "Sambil memukulkan tongkatnya pada mimbar,
    Nabi Muhammad berkata:
    Ini adalah Taibah(kota Madinah),
    Ingatlah apakah hal itu telah aku sampaikan pada kamu semua?"

    Orang-orang menjawab:
    "Benar"

    Nabi Muhammad berkata,
    "Sungguh cerita Tamim itu sesuai dengan apa yang telah aku sampaikan kepada kamu,
    juga mengenai kota Makkah dan Madinah.
    Ketahuilah Dajjal itu berada di laut Syam atau dilaut Yaman,
    bukan dari timur,
    bukan dari timur,
    bukan dari timur,
    sambil mengisyaratkan tangannya kearah timur"
    [Nota:]
    Di sini baginda Nabi Muhammad menuding ke arah timur,
    dan boleh jadi ketika baginda menuding ke arah timur,
    hijab baginda terbuka luas untuk mengetahui di manakah koordinat tepat kedudukan Dajjal itu,
    sedangkan jemaah yang mendengar itu hanya sejadar melihat gerak geri badan Nabi,
    sedangkan Nabi sendiri menyaksikannya dalam bentuk pemandangan lain,
    selebihnya..........Wallahu Alam.


    Direkodkan Di Dalam:
    Lihat Sahih Muslim dengan syarahan Imam an-Nawawi,
    Matba'ah Al-Misriyyah,
    XVIII,
    (halaman 78-73)
    Last edited by gorgone; 10 Apr 2010 at 11:08 AM.
    -Hartal SeMalaya-

  9. #9
    ☆.:*:.The Bluesmania.:*:.☆
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Stamford Bridge
    Posts
    2,705
    the Oranje is a jewel in the rough the Oranje is a jewel in the rough the Oranje is a jewel in the rough
    My Mood
    Angelic
    NG Hall of Fame
    Post Thanks / Like
    menarik.
    dah diketahui tapi apa yang kita buat?
    the Oranje Forever!!!!
    "Life Is Awesome"

  10. #10
    YOU ONLY LIVE ONCE
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Kg. Pinang Sebatang
    Posts
    457
    gorgone is a jewel in the rough gorgone is a jewel in the rough gorgone is a jewel in the rough gorgone is a jewel in the rough
    My Mood
    Fine
    Post Thanks / Like

    Race To Save Sea Of Galilee From Disaster

    3:44pm UK, Tuesday May 05, 2009

    Dominic Waghorn, Middle East correspondent
    Israel is launching an emergency campaign to save the Sea of Galilee from environmental disaster.
    Race To Save Sea Of Galilee From Disaster

    3:44pm UK, Tuesday May 05, 2009

    Dominic Waghorn, Middle East correspondent
    Israel is launching an emergency campaign to save the Sea of Galilee from environmental disaster.

    Years of drought and mismanagement threaten to tip the iconic lake into catastrophe and kill off much of its plant and wildlife.

    For centuries the Galilee has inspired millions of believers as the place where Jesus of Nazareth performed his miracles.

    Nowadays it is a place of extraordinary beauty, a magnet for pilgrims and tourists alike and also the source of a third of Israel's water.But it is in grave danger, according to both Israel's government and environmentalists, though they differ on who is to blame.

    "The tragedy is that you don't have to be Jesus Christ anymore to walk here on the Sea of Galilee," Gidon Bromberg, from Friends of the Earth Middle East, told Sky News Online, as we walked along the dried lake bed.

    'No Swimming' signs stand hundreds of yards from the retreating waters of the lake.

    Bathing areas are deserted. Tour boats must moor far from the drying shoreline on temporary jetties.

    The government has announced an emergency. Its hard hitting ad campaign shows a line-up of celebrities, including supermodel Bar Rafaeli, their faces cracking up, to urge Israelis to use less water. "We must save the Sea of Galilee" is its message.The Israeli Water Authority denies charges this is the result of chronic mismanagement, blaming the weather instead.

    "Such a drought of five successive years - that's something we never met," Dr Doron Merkel told Sky News Online.

    The biggest concern is salt water springs at the bottom of the lake.

    They are prevented from oversalinating the Sea of Galilee by the pressure of the water above, but less fresh water means more salt water.

    Scientists say if water levels fall much more than another two metres the lake could reach the point of no return and be changed forever.
    klu nk tgk video klik kt sumber kat bwh..
    n baca semula salam peringatan tuh..


    Sumber[..]

    -Hartal SeMalaya-

  11. TenkoFX Crypto

 

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts