Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ucapkan lah sayang setiap hari...boleh tak...?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ucapkan lah sayang setiap hari...boleh tak...?

    salam semua....
    Menariknya "tag line" iklan di TV ini. Satu tajuk yang saya ingin
    olahkan buat ingatan kita bersama. Tiap hari sayang, mengapa tidak ya
    setiap hari penyataan sayang kita tujukan kepada orang yang kita
    sayang dan cinta. Masih ada stigma dikalangan kita bahawa sentiasa
    menyatakan sayang dan cinta penyataan itu akan menjadi murah dan tidak
    bermakna.

    Ingin saya perjelaskan tentang stigma yang tidak berasas ini. Kenapa
    "tiap hari sayang" perlu dinyatakan sama ada dalam bentuk bahasa,
    perlakuan dan sikap.

    Satu ketika saya pernah membaca satu kisah tentang seseorang yang
    menyayangi dan menyintai. Agak sukar untuk dia menyatakan kerana
    kesibukan tugas harian dan perasaan bahawa penyataan itu hanya perlu
    diucap pada hari-hari yang istimewa sahaja.

    Namun dalam hatinya ada juga rasa tersirat, bahawa jika ia tidak
    dinyatakan, mungkin tidak ada lagi kesempatan untuk itu. Kesibukan
    menangguhkan dirinya melakukannya dan beranggapan bahawa, sudah tentu
    si dia tetap mengetahui rasa cinta dan sayang dirinya.

    Namun setiap dari kita tentu akan lagi bahagia jika ia diucapkan
    setiap hari dan setiap masa pada kita.

    Akan tetapi kesempatan untuk dia menyatakannya pada si dia tidak
    kesampaian. Si dia pergi buat selamanya tanpa sempat mendengar dari
    mulutnya sendiri penyataan sayang dan cinta. Dia menyesal kerana tidak
    dapat sampaikan sayang dan cintanya.

    Tiap hari sayang. Miski pun si dia tahu, alangkah bahagianya jika ia
    dinyatakan setiap hari.

    Jadi mengertilah, ungkapkan tiap2 hari sayang ini. Nyatakan penyataan
    cinta dan sayang anda setiap hari. Jika tidak dengan mulut, maka
    lakukan dengan perilaku istimewa...... Sebenarnya yang kita sayang dan
    cinta mengharapkannya dan buatlah sesuatu kenangan terindah...

    tiap2 hari sayang....
    "I'm in Nogold Speakout"
    ______________Bagiku tak jumpa maka tak kenal.....

  • #2
    kalau panggey yang je buleh ke?
    "Saya menyertai Nogold Speakout"

    Comment


    • #3
      Originally posted by tennoajak View Post
      kalau panggey yang je buleh ke?
      rasanya buleh tu...hehhee...

      lagipun mmg ari2 sebutan sayang tu kena ada...untuk anak2 dan suami...

      sbb...mmg nak sentiasa ada kemesraan & kasih sayang...selalunya mmg dengan panggilan sayang tu akan lembutkan ati & anak2 pun paham walau kena marah,tapi tetap panggil sayang...

      hehehe...

      Comment


      • #4
        Originally posted by nurmalam View Post
        rasanya buleh tu...hehhee...

        lagipun mmg ari2 sebutan sayang tu kena ada...untuk anak2 dan suami...

        sbb...mmg nak sentiasa ada kemesraan & kasih sayang...selalunya mmg dengan panggilan sayang tu akan lembutkan ati & anak2 pun paham walau kena marah,tapi tetap panggil sayang...

        hehehe...
        dah jadi gantinama tu. Kekadang anak2 pun saja panggey yanggg :011:
        "Saya menyertai Nogold Speakout"

        Comment


        • #5
          Originally posted by tennoajak View Post
          kalau panggey yang je buleh ke?
          kene ade sentuhan skali..baru bkesan panggilan tu:005:

          Comment


          • #6
            Originally posted by tennoajak View Post
            kalau panggey yang je buleh ke?
            sgt dialu2kan...tapi xramai yg buat begitu....:035:
            Originally posted by nurmalam View Post
            rasanya buleh tu...hehhee...

            lagipun mmg ari2 sebutan sayang tu kena ada...untuk anak2 dan suami...

            sbb...mmg nak sentiasa ada kemesraan & kasih sayang...selalunya mmg dengan panggilan sayang tu akan lembutkan ati & anak2 pun paham walau kena marah,tapi tetap panggil sayang...

            hehehe...
            xde masalah...pupuk2lah soal berkasih sayang ni..bukannya rugi pun...
            Originally posted by tennoajak View Post
            dah jadi gantinama tu. Kekadang anak2 pun saja panggey yanggg :011:
            hahaha ni bapa pengikat kasih....:dft010:
            Originally posted by alonso14 View Post
            kene ade sentuhan skali..baru bkesan panggilan tu:005:
            dah cuba ke...belum cuba mana nak tau...kan...:035::035:
            "I'm in Nogold Speakout"
            ______________Bagiku tak jumpa maka tak kenal.....

            Comment


            • #7
              sapa2 nak aku panggilkan sayang.. hehe..
              slalu panggil cyg jer.. manja sikit..

              Comment


              • #8
                Originally posted by kruleznickzam View Post
                sapa2 nak aku panggilkan sayang.. hehe..
                slalu panggil cyg jer.. manja sikit..
                xkisah...panggey jer kat org yg kita syg...
                dgn panggilan ...syg atau manja....jgn kedekut...
                nak sebut ayat syg tu...tau..:024:
                "I'm in Nogold Speakout"
                ______________Bagiku tak jumpa maka tak kenal.....

                Comment


                • #9
                  Originally posted by mariahassan View Post
                  xkisah...panggey jer kat org yg kita syg...
                  dgn panggilan ...syg atau manja....jgn kedekut...
                  nak sebut ayat syg tu...tau..:024:
                  tak kedekut punya.. sbb kat org kita syg la baru kita panggil syg..
                  betul tak? xkan nak kedekut ngan org tersayang.. :005:

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kruleznickzam View Post
                    tak kedekut punya.. sbb kat org kita syg la baru kita panggil syg..
                    betul tak? xkan nak kedekut ngan org tersayang.. :005:
                    bukan kes kedekut....:015:
                    kadang2 tu org laki ni susah nk sebut..
                    ego gitu.......syg pun xmo ngaku....
                    mcm lam mulut ada ketul emas...takut jatuh...:035::035:
                    "I'm in Nogold Speakout"
                    ______________Bagiku tak jumpa maka tak kenal.....

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by mariahassan View Post
                      bukan kes kedekut....:015:
                      kadang2 tu org laki ni susah nk sebut..
                      ego gitu.......syg pun xmo ngaku....
                      mcm lam mulut ada ketul emas...takut jatuh...:035::035:
                      rasanya bile time bercinta.. laki nie rajin sebut sayang2 nie..
                      bila dah kawen dan da anak terus xcakap sayang terang2..
                      malu kat anak kot.. haha.. lelaki timur xsama ngan lelaki barat..
                      laki barat dah tua2 pon masih romantik..

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kruleznickzam View Post
                        rasanya bile time bercinta.. laki nie rajin sebut sayang2 nie..
                        bila dah kawen dan da anak terus xcakap sayang terang2..
                        malu kat anak kot.. haha.. lelaki timur xsama ngan lelaki barat..
                        laki barat dah tua2 pon masih romantik..
                        nasib bek la aku ni keturunan italy:005:

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by alonso14 View Post
                          nasib bek la aku ni keturunan italy:005:
                          itali timur ke itali barat?? :036::036::036:

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by kruleznickzam View Post
                            rasanya bile time bercinta.. laki nie rajin sebut sayang2 nie..
                            bila dah kawen dan da anak terus xcakap sayang terang2..
                            malu kat anak kot.. haha.. lelaki timur xsama ngan lelaki barat..
                            laki barat dah tua2 pon masih romantik..
                            napa pulak malu ngan anak2..:016:.
                            realitykan kebahagiaan tu...
                            just sebut syg...bukan effect kat
                            mana2 pun...mmg le kita ada adat
                            timur yg mengajar lebih susila..lbh sopan...
                            tapi ..perlu .sebut yezzz pd romantik....:048::dft010:
                            "I'm in Nogold Speakout"
                            ______________Bagiku tak jumpa maka tak kenal.....

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by alonso14 View Post
                              nasib bek la aku ni keturunan italy:005:
                              aku pon.. selamat keturunan minang selatan.. :005: :005:

                              Comment

                              Working...
                              X