Announcement

Collapse
No announcement yet.

1000 ciuman

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1000 ciuman

    Zaman ni zaman susah. Harga minyak naik terus, akibatnya terjadi
    pemberhentian di berbagai syarikat. Salah satunya yg terkena
    pemberhentian ialah Suparjo dari Semarang, Indon. Bulan ni dia tak
    dapat kirim wang utk isterinya di kampung halaman. Hanya dapat kirim
    surat yg isinya demikian:

    Isteriku tercinta,

    Maafkan kanda sayang, bulan ni kanda tak dapat kirim wang utk keperluan
    keluarga di rumah. Kanda hanya dapat mengirimkan buatmu 1000 ciuman.

    paling cinta,
    Kanda Suparjo

    Seminggu kemudian Suparjo mendapat surat balasan dari isteri
    tercintanya

    Kanda Suparjo tersayang,

    Terima kasih atas kiriman 1000 ciumanmu. Utk bulan ini Dinda akan
    menyampaikan laporan perbelanjaan keluarga:

    Tukang minyak bersedia menerima 2 ciuman setiap kali membeli 5 liter
    minyak tanah.

    Tukang letrik mahu dibayar dengan 4 ciuman setiap 10hb setiap bulan.

    Tuan rumah mahu sewanya dibayar ansuran 3 kali ciuman setiap hari.

    Tokeh kedai runcit tak mahu dibayar pakai ciuman. Dia mintak yg lain
    jadi Dinda terpaksa berikan saja.

    Hal yg sama juga kepada Guru Besar dan guru kelas sekolah di Nanang yg
    dah
    3 bulan tertunggak.

    Besok Dinda nak ke pajak gadai utk tukar 200 ciuman dgn wang tunai
    sebab Tokeh pajak gadai dah sedia tukarkan 200 ciuman dan gadaian yg
    lain dgn wang Rp650 ribu. Lumayan buat belanja sebulan.

    Keperluan peribadi Dinda bulan ni mencapai 50 ciuman. Kanda tersayang..
    bulan ni Dinda merasa menjadi org paling kaya di kampung kita kerana
    Dinda berikan hutang ciuman kepada ramai pemuda di kampung dan siap
    ditukar dengan apa pun keperluan Dinda.

    Yang dari kanda masih berbaki 125 ciuman, kanda ada fikiran bagaimana
    mahu dihabiskan? Atau Dinda simpan dululah dalam tabung yer??

    Paling sayang,
    dari Dinda Suti Nirwingsih

    ....gedebuk. .. Suparjo pengsan!!!!

  • #2
    nurmalam dah post rasanya lawak ni
    "Saya menyertai Nogold Speakout"

    Comment


    • #3
      Originally posted by tennoajak View Post
      nurmalam dah post rasanya lawak ni
      ye ke??? kalo gitu aku delete je lah :021:

      Comment


      • #4
        byk saving ciuman dia...

        Comment


        • #5
          lenkali takde duit nak hantar kampung jgn pandai2 kirim yg bukan2...kui3 :011:

          Comment


          • #6
            Originally posted by tennoajak View Post
            nurmalam dah post rasanya lawak ni
            dah ade ke? rasanya skali je post...xde org reply...kalau salah,delete je la...huhu...sorry...:013:

            Originally posted by maraippo View Post
            lenkali takde duit nak hantar kampung jgn pandai2 kirim yg bukan2...kui3 :011:
            nak buat cane...bini dia pun bendul...huahaha...:011::011:

            Comment

            Working...
            X