Announcement

Collapse
No announcement yet.

~~Auta restoran Mamak/India Muslim~~Panasss...

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ~~Auta restoran Mamak/India Muslim~~Panasss...

    Assalamualaikum.

    Drew buka thread ni pasal tipu helah pengusaha restoran mamak/india muslim yang banyak dan mudah dijumpai dimana2 di Malaysia ni.

    Acctually kes yg drew alami ni dah kali ke 2 berlaku di dua restoran mamak yg berbeza.
    Milo adalah antara minuman feveret drew dan biasanya drew akan oder minuman ni di restoran/kedai mkn.
    Apa yg berlaku di 2 tempat ni apabila drew oder milo, mamak tu bagi segelas air minuman coklat yg sudah pasti bukan jenama milo kerana rasanya yg berbeza.Hubby pun dah mula hangin(nasib baik kulit x bertukar jd kaler hijau):005:, dia panggil mamak tu dan tanya kat mamak tu air apa yg diberi pada drew, setelah didesak baru lah si mamak tu mengaku yg air tu bukannya MILO, tetapi jenama lain yg murah harganya.

    So, bayangkan dengan segelas air milo,mamak akan charge RM1.50.
    tetapi untuk menikmati untung banyak,mamak ni menggunakan minuman coklat yg murah.

    Kepada sesiapa yang pernah mengalami kes yg seumpamanya mari lah kongsi pengalaman di sini ya..

    :045::045:

  • #2
    mmm jahat nyer... sanggup mamak tu wat gitu ker kakak ipar... nanti dia ..:028:

    Comment


    • #3
      Originally posted by kingnorth View Post
      mmm jahat nyer... sanggup mamak tu wat gitu ker kakak ipar... nanti dia ..:028:
      ni pun kaki lepak kedai mamak juga kan?:015:

      Jgn apa2 kan mamak tu ,nanti tak balik negeri dia pulak :005:

      Comment


      • #4
        jangan mamak tu korek bontot kuali pulak buat air kopi.....huhuhu

        Comment


        • #5
          aku mmg dah lama banned kedai mamak.
          sbb ramai yg tokey je mamak, tp pekerja hindu.
          pastu dgn roti canai tong (yg longgok siap2 tu),
          blom lg nk kira yg pakai ilmu bukan2 nk tarik org dtg lg tuh.
          |huh|

          Comment


          • #6
            apa ilmu yg dia pakai tuh?

            Originally posted by qree View Post
            aku mmg dah lama banned kedai mamak.
            sbb ramai yg tokey je mamak, tp pekerja hindu.
            pastu dgn roti canai tong (yg longgok siap2 tu),
            blom lg nk kira yg pakai ilmu bukan2 nk tarik org dtg lg tuh.

            Comment


            • #7
              mana2 kedai yg ngaku kedai mamak tu @ mamak tiruan rasanye semalam ngan arini masih tutup sebab diaorg selebret deepavali..
              so agak2 kalu mamak korang slalu lepak tu tutup makna nye bukan kedai mamak la tu tp kedai hindu

              Comment


              • #8
                Ni pakai milo yg ada tulis Hak Kerajaan Malaysia ke?
                "Saya menyertai Nogold Speakout"

                Comment


                • #9
                  kalau leh bagitau la kedai tu nama aper,kat mana.....so senang kita boikot jer...

                  Comment


                  • #10
                    kalo tak pakai milo..dorg pakai brand ape?

                    Comment


                    • #11
                      rasanya tak semua kedai mamak guna selain milo...ada gak kedai mamak yang guna milo...kadang melampau gak milo yang dia letak..:21:

                      Comment


                      • #12
                        skrg kalo nak rase betul2 milo kene oder milo tabur:011:

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by DiSc View Post
                          rasanya tak semua kedai mamak guna selain milo...ada gak kedai mamak yang guna milo...kadang melampau gak milo yang dia letak..:21:
                          kalau milo yg melampau mmg puas hati minum. Tapi aku tak suka sangat ode milo ais kedai melayu sebab selalunya cair je
                          "Saya menyertai Nogold Speakout"

                          Comment


                          • #14
                            minum teh o ais gak pueh hati:011:

                            Comment


                            • #15
                              Sama seperti di atas...

                              Comment

                              Working...
                              X